תוכן שיווקי

בעקבות אירוע | "מודל OEM מאפשר לחברות וסטארטאפים להתמקד בליבת העשייה שלהן תוך שילוב פתרונות ברמה הגבוהה ביותר"

22/07/2014 10:02

ראיון עם ארי רוזנבאום, מנהל פעילות סטארט-אפים ו-ISV's בחטיבת מוצרי התוכנה של מטריקס, על פעילות ה-OEM (ר"ת Original Equipment Manufacturer) של החברה.

בעידן של היום, מיהן החברות הרלוונטיות לרכוש פתרונות במודל OEM?
"רכישת פתרונות במודל OEM, המאפשרים ליצרני תוכנה או חומרה לשלב פתרונות צד שלישי במוצר שלהם במודל עלויות מיוחד ואטרקטיבי, מתאימה למעשה לכל חברה שמפתחת שירותי תוכנה במודל SaaS או מוצרי On Premises, ונדרשת לעמוד ב-Time to market מאוד קצר ומאתגר, מבלי להתפשר על איכות הפתרון שהיא מספקת ללקוחותיה. בנוסף, המודל מתאים לחברות שמעדיפות להתרכז בליבת המוצר או השירות שהן מספקות ללקוחותיהן, תוך שילוב יכולות וכלים תומכים ומשלימים לפתרון שלהן, על מנת להעצים אותו ולבדל אותו מהמתחרים. בין לקוחותינו בתחום ניתן למצוא מסטארט-אפים קטנים ועד חברות ענק בינלאומיות".

ספר מהם היתרונות לרכישה במודל OEM בהשוואה לפיתוח עצמי?
"היתרונות במודל OEM באים לידי ביטוי הן באיכות ויציבות הפתרון שחברות יכולות לשלב במוצריהן והן בשורה התחתונה של העלויות.

ברגע שחברות  לא נדרשות 'להמציא את הגלגל' וקונות תשתית מוכנה, באמצעות מודל ה-OEM הן מצליחות להתמקד בליבת העשייה שלהן ולא באלמנטים צדדיים לפיתוח. בכך, עיקר המשאבים שהן משקיעות יופנה לטובת פיתוח ושיפור המוצר או השירות העיקרי שהן מספקות, כאשר במקביל הן יוכלו להנות משילוב פתרונות משלימים ברמה הגבוהה ביותר למוצר שלהן במינימום משאבי פיתוח ותחזוקה. פיתוח עצמי של מוצר מאפס עלול לפגוע במיקוד של החברה ולסבך אותה בסבך של פיתוחים ותחזוקות מיותרות בתחומים שהיא אינה מכירה ומנוסה בהן, ואין לה שום ערך מוסף אמיתי.

המיקוד הזה חשוב במיוחד בשוק תחרותי, בו זמן ההגעה לשוק הוא קריטי והלקוחות הסופיים של אותן חברות בוחרים לאמץ את הפתרונות הטובים ביותר. יתרון נוסף שחשוב לציין הוא שברגע שחברה משלבת פתרון צד שלישי במוצר שלה במודל OEM סביר,כך שהיא תיהנה בנוסף מתמיכה שיווקית ועסקית נרחבת גם מאותו צד שלישי, שמעוניין לקדם את מוצריו. במידה שמדובר בחברה גדולה, בעלת פריסה גלובלית ותוכניות שותפים קיימות, הערך הוא עצום".

אילו פתרונות ומוצרים מטריקס מציעה במודל OEM?
"מטריקס מייצגת מגוון רחב של פתרונות בתחום התוכנה ואת רובם אנו מציעים גם במודל OEM. פתרונות אלה יכולים להתאים כמעט לכל צורך ואתגר פיתוח של ISV's. בין הפתרונות הבולטים ניתן למנות את מסד הנתונים ה-NoSQL MongoDB, אשר מוביל את שוק מסדי הנתונים ליישומים מתקדמים ומודרנים הדורשים עדכונים ושאילתות Online בהיקפים עצומים, וכן את פתרונות האנליטיקה והדוחות המתקדמים של Sap Business Objects, שמשלבים בתוכם בין היתר את ה-Lumira ו-Hana.

סביב מוצרי רד-האט (Redhat) אנחנו מציעים את מערכת ההפעלה לינוקס (Linux), פתרון התווכה JBoss, מערכת ניהול החוקה JBoss BRMS, פתרון ניהול הענן CloudForms ואת JBoss Datagrid, המאפשר לשפר ביצועים של מערכות תוכנה ללא קוד או התערבות ביישום.

פתרונות בולטים נוספים לעולם האינטרנט של הדברים ובכלל הם פתרון התווכה RTI, פתרון APM של קומפיווור לניטור ביצועים של יישומים בזמן אמת ופתרונות הגיבוי של אקרוניס".

מה הניסיון שמטריקס מציעה לחברות בתחום ה- OEM?
"למטריקס יותר מ-20 שנות ניסיון בייצוג מוצרי תוכנה מובילים לצד היכרות מעמיקה עם הצרכים והאתגרים של החברות בישראל ומגמות וכיוונים בעולמות הטכנולוגיה. יתרונות אלה, לצד האמון הרב שאנו זוכים לו מצד החברות שאנו מייצגים, שגם מאפשרות לנו להוביל עסקאות OEM – דבר המנוהל לרוב על ידי המטה המרכזי של החברות, מאפשרים לנו להציע שילוב של מוצרים מובילים עם מוניטין רב. המוצרים הללו כוללים תמיכה בינלאומית ומקומית מקיפה, הן ברמה הטכנית וברמת הרישוי, והן בשלבי השיווק והמכירה. בנוסף, מערכת הקשרים ההדוקה שלנו עם יצרני התוכנה מאפשרת לנו להשיג עבור לקוחותינו הסכמי OEM אטרקטיביים במיוחד".

אירועים קרובים