משרד הבריאות הטמיע מערכת לניהול חמ"ל באגף החירום

המערכת מתבססת על Emergency, שמאפשרת לנהל בית חולים בחירום ופותחה על ידי ה-IT של בית החולים רמב"ם ● לדברי שירה לב עמי, מנמ"רית משרד הבריאות, "המיחשוב תומך בפעילות החמ"ל 24 שעות ביממה שבעה ימים בשבוע"

מערך ה-IT של משרד הבריאות, בראשות המנמ"רית, שירה לב עמי, הטמיע באחרונה מערכת לניהול החמ"ל שלו שבאגף החירום במשרד. היא מתבססת על Emergency, מערכת לניהול בית חולים בחירום, שפיתוחה נעשה על ידי ה-IT של הקריה הרפואית רמב"ם. לב עמי ציינה כי "המיחשוב תומך בפעילות החמ"ל 24 שעות ביממה שבעה ימים בשבוע".

מערכת Emergency הייתה בין הפרויקטים שזכו בתחרות מצטייני המיחשוב IT Awards 2012. המערכת עונה על שלוש מטרות: מעבר מהיר ממצב שגרה למצב חירום, ניהול אירוע החירום ותחקורו לאחר שהסתיים.

בראיון לאנשים ומחשבים אמרה לב עמי כי "למשרד הבריאות יש שלושה כובעים: האחד, הוא אחראי על בתי החולים הממשלתיים, שבימים אלה עובדים סביב השעון. בכובע השני, המשרד מספק ומממן שירותי בריאות במסגרת התוספת השלישית לחוק ביטוח בריאות ממלכתי. המשרד מספק את השירות ישירות או דרך ספקים. כמו כן, הוא נערך למענה לצרכים מיוחדים שנגזרים מהמצב, למשל קשישים שאינם יכולים לשהות בבית ומספקים להם אשפוז סיעודי גריאטרי".

"הכובע השלישי", הסבירה לב עמי, "הוא רגולטורי. המשרד ממונה על מערכת הבריאות ומפעיל את הרשות העליונה לאשפוז ובריאות לשעת חירום. זו מתכננת, מארגנת ומפעילה את מערך האשפוז והבריאות לשעת חירום, שמשרת את כלל הנפגעים – מצה"ל ומהאוכלוסייה האזרחית, ומאפשר המשך אשפוז לאוכלוסייה הנזקקת, קיום שירותי רפואה בקהילה ורפואה מונעת לכלל האוכלוסייה. זהו גוף שליטה מרכזי להיערכות מערכת הבריאות במדינת ישראל, שקובע את מדיניות האשפוז והרפואה בקהילה ומנחה את המוסדות במערכת להבטחת היערכותם בכלל מתארי החירום".

היא ציינה כי "תמונת המצב ברשות האשפוז העליונה מתקבלת בעזרת שלוש מערכות: האחת היא מערכת Emergency, שמייצרת תמונת מצב עדכנית על בתי החולים ומסייעת לקבל החלטות המבוססות על מידע כולל ועדכני, לספק הנחיות לבתי החולים בהתאם לתרחישים שונים ולעדכן את הגורמים הממונים. היא משמשת כלי שליטה וניהול לאנשי אגף החירום. המערכת מספקת למקבלי ההחלטות יכולת לנצל בצורה מיטבית את המידע ולהפוך אותו לידע לצרכי קבלת החלטות, תוך כדי ההתרחשות". לדברי לב עמי, "לקוחות" המערכת הם הנהלת משרד הבריאות, אנשי האגף לשעת חירום וכן נציגי משרד הבריאות לתחומים השונים, כגון אשפוז, גריאטריה, פסיכיאטריה ולוגיסטיקה. בשלב הראשון, המערכת משמשת את אגף שעת חירום במשרד הבריאות. בעתיד תיבחן האפשרות שהיא תהיה זו שתקשר בין החמ"ל של אגף שעת חירום במשרד הבריאות לחמ"לים של בתי החולים".

כמו כן, היא ציינה את מערכת ה-BI של משרד הבריאות, שמבוססת על כמה מערכות IT ומספקת אף היא תמונת מצב בחתכים שונים על הקורה בשדה הבריאות בארץ. שלישית היא מערכת אדם, "שמנהלת את תמונת הנפגעים באופן פרטני. זו מערכת ותיקה, שברגע שמתאשפז אדם ורשום שהוא אושפז עקב המצב הביטחוני, במקרה זה מבצע צוק איתן – מגיע אלינו דיווח עליו מבית החולים באופן אוטומטי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים