בא לבקר במאורת הנמר

השבוע ביקר במאורת הנמר אורן אריאל, מייסד-שותף ו-CTO של הסטארט-אפ קפריזה, שהוקם לפני כשלוש שנים במודל המוכר שבו מעבדת הפיתוח נמצאת בישראל ומטה השיווק והמכירות – בעמק הסיליקון. אריאל הצטרף לחברה לאחר שפרש מניהול מעבדת התוכנה של HP בישראל. לפני כן הוא שימש במשך כעשור כ-CTO של Mercury Interactive.

זווית מעניינת בקפריזה היא העובדה שהיא חברת הזנק של מייסדים בשנות ה-50 שלהם. מקצוענים מנוסים שעשו זאת כבר פעם, כוחם במותניהם ועוז רוחם מוביל אותם להפשיל שרוולים ולהתחיל שוב. אז מה הסיפור של החברה ששמה אינו מעיד עליה, אלא ששם מתחם קליט זה היה פנוי? ובכן, קפריזה הוקמה ב-2011 ע״י ארבעה בכירים מצמרתה של מרקורי אינטראקטיב הישראלית שהגיע למחזור מכירות של קרוב למיליארד דולר ואז נרכשה על ידי HP  תמורת מעל ל-4 מיליארד דולר.

המייסדים-שותפים שלה הם: אמנון לנדן, יובל סקרלט, רונן ערמון ואורן אריאל, כאמור, ארבעתם כוחות ומוחות מעולים בתעשיית התוכנה הישראלית-עולמית. קפריזה מספקת פתרון מבוסס ענן לגישה מסמארטפונים וטאבלטים לתהליכים עסקיים שמקורם במערכות עסקיות כמו סאפ (SAP) ואורקל (Oracle). הטכנולוגיה מבוססת על המרה On-the-fly של חוויית המשתמש במערכת המקור לסביבת המובייל, שמוגדרת בתהליך מקדים בצורה אינטראקטיבית בכלי הקרוי Capriza Designer, ללא אינטרגרציה וללא תכנות. העברת תהליך עסקי בודד למובייל היא קצרה ביותר והעברה של סט תהליכים לשימוש עובדים במובייל, כולל בדיקות מעמיקות (מרקורי או לא?), תארך לארגון גדול ימים ספורים, כשהחלופה היא פיתוח עצמי שיכול להימשך זמן ארוך ביותר, ועוד לא דיברנו על בקרת איכות התוכנה וזמינות התוצאה. החברה גייסה עד כה 24 מיליון דולר מהקרנות אנדריסן הורביץ וצ׳רלס ריבר, ובאחרונה השלימה סבב גיוס גדול נוסף שטרם הוכרז. למרות גילה הצעיר, לקפריזה עשרות לקוחות אנטרפרייז גדולים, בעיקר בארצות הברית, כגון DirecTV, ברוקייד (Brocade), דיסקברי (Discovery) ו-VMWare, שמשתמשים במוצר לתהליכים עסקיים שונים כגון אישורים, דיווחי שעות ותהליכים אחרים הנוגעים לטכנאים בשדה. לחברה, שהנהלתה ממוקמת בפאלו אלטו, קליפורניה, מרכז פיתוח בהוד השרון המונה כ-30 עובדים. קפריזה מיוצגת בישראל על ידי טיקומסופט, בבעלותו של אילן אולו, ובין לקוחותיה בארץ ניתן למנות את בזק ובזק בינלאומי.

אורן אריאל בחופשת מולדת, מדוגם היטב בטי-שירט של קפריזה, מבקר במאורת הנמר. הוא אוחז בידו במובייל שהרגע ירד אליו יישומון המגדיר תהליך עסקי, שמקביל להפעלת היישום המלא במערכת הארגונית על ה-PC

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים