אמיר פורקוש, בינת: "המענה לחירום – כלי שיתופיות בשילוב ענן"

"בימים האחרונים ביקשו מאתנו ארגונים רבים מכלל המגזרים - העסקי, הממשלתי וכוחות החירום וההצלה - להתקין מערכות תקשורת וידאו", אמר פורקוש, סמנכ"ל טכנולוגיות מתקדמות ב-בינת תקשורת מחשבים ● לדבריו, "במצבי חירום, כלי תקשורת מחדדים את יתרונם הגדול ומאפשרים רציפות עבודה כמעט ללא פגיעה"

"במדינת ישראל, לצערנו, הצורך לשמור על השגרה מחייב פתרונות יצירתיים בעיקר במצבי חירום, הפוקדים אותנו לעיתים תכופות. עבודה עם כלי שיתופיות במתכונת ענן מספקת מענה לכך", כך אמר אמיר פורקוש, סמנכ"ל טכנולוגיות מתקדמות ב-בינת תקשורת ומחשבים.

לדבריו, ארגונים נדרשים להתמודד בכמה חזיתות בחירום: "היעדרויות רבות של עובדים בזמן צוק איתן; ביטולי טיסות שגרמו לפגישות של ישראלים להתבטל ועוד". הוא ציין כי "באמצעות כלי תקשורת פשוטים למדי, ניתן לבצע כל פגישה ללא נוכחות פיסית במקום ספציפי. כלי השיתופיות Webex של סיסקו (Cisco) מייעלים את עבודתנו במצבי שגרה, ובמצבי חירום מחדדים את יתרונם הגדול ומאפשרים רציפות עבודה כמעט ללא פגיעה"

"יתירה מכך, ניתן לקיים שיחות ועידה המשתפות, וידאו, קול ומידע מרובות משתמשים גם מול הלקוחות. בעבר היה מורכב יותר לקיים שיחות ועידה חוצות ארגון, אך מרגע שיישמנו חלק נכבד מתכונות השיתופיות בענן, גם נושא זה הפך לפשוט ביותר וזול, תוך הסתמכות על תשתית אינטרנט מאובטחת", ציין.

בימים האחרונים, אמר פורקוש, "התבקשנו על ידי ארגונים רבים מכלל המגזרים, העסקי, כוחות החירום וההצלה והממשלתי, להתקין מערכות תקשורת וידאו".

תחום נוסף, ציין, הוא מוקדי החירום במדינת ישראל. "ההגדרה מתייחסת למוקדים של משטרה, מד"א, וכיבוי אש, אך במצבי חירום – ולא רק מלחמה, אלא אסונות טבע, כמו השלג בירושלים, נפתחים מוקדי חירום רבים. במרבית המקרים אלה מוקדים שתוכננו לצרכים לפני שנים רבות, וכל עיסוקם לענות לשיחות טלפון ולספק מידע".

כיום, אמר פורקוש, "השוק העסקי נדרש להפעלה שונה של מוקדי שירות בשעת חירום, למשל במקרה ביטול הטיסות – עשרות אלפי לקוחות מנסים להשיג את סוכנויות הנסיעות, חברות התעופה והביטוח ולרוב נכשלים  כי מוקדי השירות אינם ערוכים למצבי קיצון". הוא הוסיף כי "לצד הטכנולוגיה הישנה, המוקדים אינם זמינים לכלל הציבור בדגש על בעלי מוגבלויות, ובמרבית המקרים מרוכזים במקום פיזי אחד. היבט נוסף הינו הכלכלי: התחזוקה הרבה ועלויות גבוהות הכרוכות באחזקת מוקדים בתצורה מירבית לאורך זמן".

פורקוש ציין כי "לענן, יתרונות רבים. בראש, עדכניות הפתרונות והגישה החדשנית ביותר עבור מרכזי שירות ומידע. לרוב מידע רב יכול להימסר בצורה אוטומטית באמצעות מערכות IVR, המשלבות מערכות זיהוי ומסדי נתונים, בנוסף, היכולת לפרוס כמות גבוהה של עמדות מוקדן בזמן אפס, ובמודל עלויות לפי דרישה". יתרון נוסף ומשמעותי, לדבריו, "הוא היכולת לספק את מוקדי המידע שלא במקום הפגוע: מדוע לסכן את עובדי המוקד ונותני השירות בהגעה פיסית למוקד שבטווח הטילים – לעומת מיקום המוקדים מחוץ לטווח הטילים. כך, לדוגמה, יכולים מוקדני עיריית חיפה לגבות את מוקדני עיריית באר שבע – ולהפך".

"טכנולוגיות שיתופיות מסייעות במצבי חירום", חידד פורקוש לסיום. "היכולת לתקשר בערוצי תקשורת שונים, ושיחות וידאו, מאפשרת לנו להתגבר על מגבלות בפגישות. שילוב כלי השיתופיות בענן, מכנס תחת 'קורת גג אחת' ארגונים שונים, לקוחות, ספקים, שותפים, אזרחים ומאפשר לתקשר ברמה הגבוהה ביותר, כמעט ללא מגבלות, ו בעלויות שונות מאלה שהורגלנו להן עד כה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים