פייסבוק ממשיכה לזנק: הציגה עליות בולטות בהכנסות, ברווחיות ובמספר המשתמשים
קהילת פייסבוק גדלה בעיקר בשווקים המתפתחים וחצתה ברבעון השני את רף ה-1.3 מיליארד ● ההכנסות צמחו ביותר מ-60%, מרביתן מפרסום במובייל, והרווח הנקי - ב-160% ● מארק צוקרברג ממשיך לחבר את העולם
פייסבוק (Facebook) ממשיכה לזנק ורשמה עליות בולטות בתוצאות העסקיות ובמספר המשתמשים. העלייה בכמות חברי קהילת פייסבוק בולטת במיוחד באזורים מתפתחים.
על פי התוצאות, ההכנסות והרווח הנקי של הרשת החברתית הגדולה בעולם צמחו הן ברבעון השני והן במחצית הראשונה של השנה. ההכנסות צמחו במהלך הרבעון ב-60.51% ל-2.91 מיליארד דולר לעומת 1.81 מיליארד ובמהלך המחצית – ב-65.45% ל-5.41 מיליארד דולר בהשוואה ל-3.27 מיליארד. הרווח הנקי עלה בשיעורים ניכרים הרבה יותר: ברבעון המדווח ב-137.58% ל-791 מיליון דולר מול 333 מיליון ובמחצית המדווחת – ב-159.6% ל-1.43 מיליארד דולר לעומת 562 מיליון.
מספר המשתמשים בפייסבוק עלה ברבעון השני בכ-14% ל-1.317 מיליארד בהשוואה ל-1.115 מיליארד. באירופה ובארצות הברית נרשמו עליות מתונות יחסית – של כ-6% וכ-0.2%, בהתאמה, אולם השווקים המתעוררים הם אלה שנתנו את הטון מבחינת פייסבוק והמשיכו "להתעורר" – ובגדול: מספר המשתמשים באסיה עלה בכ-17% ומהווה כיום קצת פחות משליש ממשתמשי הרשת החברתית, והמספר באזור המכונה "שאר העולם" צמח בכ-14%.
מבין כלל המשתמשים, 1.07 מיליארד עושים זאת גם או אך ורק באמצעות המובייל, לפחות פעם אחת בחודש. מדובר בעלייה של כ-30% לעומת הרבעון השני של 2013. המפרסמים ממשיכים להגיע עוד ועוד לפייסבוק בעקבותיהם, והעלו את ההכנסות הרבעוניות מפרסום במובייל ב-151% ל-1.63 מיליארד דולר – 62% מכלל ההכנסות של פייסבוק.
עליות בולטות נוספות נרשמו ברווחיות התפעולית של החברה: ברבעון השני היא זינקה ב-163.53% ל-2.46 מיליארד דולר בהשוואה ל-935 מיליון, מתוכם 1.39 מיליארד הושגו ברבעון השני, בהשוואה ל-562 מיליון. העלייה הרבעונית ברווח התפעולי של פייסבוק מסתכמת ב-147.33%.
מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק, ציין כי "הקהילה שלנו ממשיכה לגדול ויש לנו הזדמנויות רבות שיביאו אותנו בעתיד לחיבור העולם כולו".
השתתף בהכנת הידיעה: יניב הלפרין
תגובות
(0)