FTC: יש להגביר את הפיקוח על איסוף של נתוני בריאות במכשירים ניידים

סקר שנערך בקרב מפתחי יישומים מעלה כי חלק ניכר מביניהם אוסף נתוני בריאות מצרכנים פרטיים ומעביר אותם לגורמים מצד שלישי ● האם רשות הסחר תצליח במשימתה?

בדיון שנערך בוושינגטון אתמול (ד') אמרה ג'ולי בריל, החברה בנציבות של רשות הסחר הפדראלית (FTC) של ארצות הברית, כי היא החלה להפעיל לחצים על הקונגרס במטרה להעביר חוקים שיאסרו על איסוף של נתוני בריאות.

"חברות מעדיפות להתמקד בנתונים. זה התחום הלוהט כיום", אמרה בריל. אולם, לדבריה, על המפתחים להעניק למשתמשים חופש בחירה רב יותר ביחס לאיסוף ואחסון של נתונים רגישים. "איננו יכולים לדעת לאן הנתונים יגיעו בסופו של דבר", הוסיפה.

הדיון נערך נוכח העניין הרב שמגלות חברות היי-טק בתקופה האחרונה באיסוף של נתונים בריאות במכשירים ניידים. אפל (Apple) וגוגל (Google) הציגו בחודשים האחרונים שירותים חדשים המתמקדים בבריאות ומאפשרים לפתח אפליקציות שונות – Google Fit ו-HealthKit.

מדו"ח שפורסם בחודש מאי האחרון על ידי FTC, ומבוסס גם על סקר שנערך בקרב מפתחי יישומים, עלה כי חלק ניכר מביניהם אוסף נתוני בריאות מצרכנים פרטיים ומעביר אותם לגורמים מצד שלישי. המחקר התמקד באיסוף נתונים ב-12 יישומים, ונמצא בו כי נתוני המשתמשים הועברו ל-76 גופים שונים – ובכלל זה משווקים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים