אמזון: ההפסד הנקי הרבעוני זינק פי 18; ההכנסות גדלו ביותר מ-20%
במחצית הראשונה הפך הרווח הנקי להפסד של 18 מיליון דולר ● ההוצאות הכלליות של החברה טיפסו, כחלק ממדיניות ההשקעות הרבות בה נוקט ג'ף בזוס, המייסד והמנכ"ל, מזה כשנתיים ● המדיניות הזאת באה לידי ביטוי בגידול בהכנסות
הפסדים לאמזון (Amazon): ענקית הקמעונות ברשת סגרה את המחצית הראשונה של השנה עם מעבר להפסד נקי ואת הרבעון השני שלה עם זינוק של פי 18 בהפסד הנקי. לעומת זאת, ההכנסות שלה טיפסו בשתי התקופות המדווחות.
הכנסותיה של אמזון בששת החודשים הראשונים של 2014 זינקו ב-23% ל-39.08 מיליארד דולר לעומת 26.02 מיליארד בתקופה המקבילה ב-2013. הרווח התפעולי צלל באותה התקופה ב-49.23% ל-132 מיליון דולר בהשוואה ל-260 מיליון. החברה עברה בה להפסד נקי של 18 מיליון דולר לעומת רווח נקי של 75 מיליון.
ההפסד הנקי הרבעוני של אמזון זינק ל-126 מיליון דולר בהשוואה לשבעה מיליון ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד הנקי למנייה צמח פי 13.5 ל-0.27 דולר מול 0.02 דולר.
ההוצאות הכלליות זינקו ב-23.87% ל-19.36 מיליארד דולר לעומת 15.63 מיליארד. ההכנסות הרבעוניות טיפסו ב-23.15% ל-19.34 מיליארד דולר בהשוואה ל-15.7 מיליארד. מתוכן, ההכנסות ממכירת מוצרים זינקו ב-19.6% ל-15.25 מיליארד דולר מול 12.75 מיליארד וההכנסות ממכירת שירותים צמחו ב-23.15% ל-4.09 מיליארד דולר לעומת 2.95 מיליארד.
אמזון הגדילה את ההוצאות הגולמיות הרבעוניות שלה ב-19.54% ל-13.4 מיליארד דולר בהשוואה ל-11.21 מיליארד ואת הרווח הגולמי ב-32% ל-5.94 מיליארד דולר מול 4.5 מיליארד. הרווח הגולמי השולי עמד על 30.72% לעומת 28.62%.
בסעיפים התפעוליים, ההוצאות זינקו ב-34.87% ל-5.96 מיליארד דולר בהשוואה ל-4.42 מיליארד והרווח של 79 מיליון דולר מהרבעון השני של 2013 הפך ברבעון המדווח להפסד של 15 מיליון.
הגידול בהוצאות של אמזון אינו דבר חדש ומהווה חלק מרכזי מהאסטרטגיה העסקית של החברה. ג'ף בזוס, המייסד והמנכ"ל, מיישם מזה כשנתיים מדיניות של השקעות רבות לקידום החברה ולהגדלה עתידית של הפעילות וההכנסות שלה. ואמנם, מדיניות זו באה לידי ביטוי בעליות שרשמו ההכנסות של אמזון – הן ברבעון השני והן במחצית הראשונה.
תגובות
(0)