ברשת: פלסטינים וגולשים ממדינות ערב מתעניינים בהסברה הישראלית

אתר "15 שניות" מציג בפני הגולשים סרטונים שצילמו אזרחים בזמן הריצה למרחב המוגן ● סלקום אוסרת על העובדים לפרסם התבטאויות קיצוניות בעמודי הפייסבוק הפרטיים שלהם ● וגם: עמוד פייסבוק שמוכיח שגם בימים אלה של מלחמה, יש שבוחרים בדרך אחרת

יוזמה פרטית חדשה לסיוע בהסברה הישראלית בעולם עושה רעש ברשת והצליחה להביא עד כה עשרות אלפי גולשים מלא פחות מ-72 מדינות בעולם, ביניהן מדינות ערביות כסוריה, לבנון – והרשות הפלסטינית.

מדובר באתר ובדף פייסבוק (Facebook) בשם "15 שניות", בו יכולים הגולשים לצפות בסרטוני הסברה של הגורמים הישראליים הרשמיים, בקטעים רלוונטיים מרחבי העולם ובסרטונים שמצלמים אזרחים בזמן המועט שיש להם כדי להגיע, או יותר נכון לרוץ, למרחב המוגן.

מאחורי היוזמה עומד איש שיווק ויחסי ציבור שהחליט להישאר בעילום שם (שמו שמור במערכת), כדי להדגיש את העובדה שמדובר בפעולה וולונטרית שנועדה לסייע למאבק של ישראל בעולם, על רקע מבצע צוק איתן.

ניר שטרן, מנכ"ל סלקום. צילום: סיון פרג', יח"צמפעיל האתר מסביר ש-"אנחנו חיים כיום בעידן שבו כל אחד יכול להעלות לרשת תמונות וסרטוני וידיאו ולמרות הפעילות היפה של דובר צה"ל ומשרד החוץ, אנשי המקצוע הישראליים והגולשים עצמם חייבים לתת כתף ולהשתתף במאבק על ההסברה".

סלקום לעובדים: אל תפרסמו דעות קיצוניות ברשתות החברתיות
נמשכים הפיטורין של עובדים על רקע התבטאויות ברשת: עיריית לוד, סופר פארם, סלקום ועוד חברות וגופים פיטרו עובדים שהתבטאו במדיה החברתית בגנות המבצע וחיילי צה"ל. היו אף כאלה שקיללו והביעו שמחה על מותם של החיילים.

אחת המפוטרות היא עובדת בסלקום שציינה ש-11 חיילי צה"ל נהרגו ולצד זה סמיילי. הפוסט שלה גרם לסערה ברשת ובתוך החברה, ומנכ"ל סלקום, ניר שטרן, הוציא בעקבותיה הודעה בה הוא מוקיע התבטאויות קיצוניות ואוסר על עובדי סלקום לפרסם התבטאויות כאלה – גם בעמודים הפרטיים שלהם ברשתות החברתיות.

"יהודים וערבים מסרבים להיות אויבים". צילום: מתוך עמוד הפייסבוקבהודעתו כתב שטרן כי "סלקום מגנה מכל וכל אמירות פוגעניות שמפורסמות על ידי עובדים בעמוד הפייסבוק הפרטי שלהם וקוראת לעובדי החברה לנהוג בכבוד ובסובלנות כלפי האחר. עובד שיבחר להביע דעתו ברשת החברתית למקרות הוראה זו נדרש להסיר באופן מיידי את שייכותו לקבוצת סלקום, שכן סלקום אינה גוף פוליטי ואינה מזדהה או מביעה דעה בעניינים פוליטיים ומדיניים".

אפשר גם אחרת
לצד גלי השנאה בין יהודים לערבים ששוטפים את הרשת, ובמיוחד את הרשתות החברתיות, יש כאלה משני הצדדים שחושבים אחרת. "יהודים וערבים מסרבים להיות אויבים" הוא דף פייסבוק שנפתח באחרונה וכבר צבר קרוב ל-37 אלף לייקים מיהודים, ערבים ואחרים מרחבי העולם.

גולשים משתמשים בעמוד לצורך קמפיין בו הם מצלמים את עצמם כשהם אוחזים שלטים עם הכיתוב הזה. העמוד אף כולל מסרים של הבעת צער על מותם של ההרוגים – משני הצדדים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים