באיחוד האירופי מתלבטים באשר להיקף של "הזכות להשכיח"

בחלק מהרשויות במדינות אירופה סבורים כי הגישה של גוגל מרוקנת למעשה מתוכן את התקדים שהושג בנושא, שכן כל מי שמשתמש במנוע החיפוש יכול לעבור בקלות בין הגרסאות של המדינות השונות

ברשויות באירופה עדיין לא החליטו אם לדרוש מחברות שמפעילות מנועי חיפוש דוגמת גוגל (Google) למחוק את התוצאות בכל העולם, ולא רק ביבשת, במקרה שבו מבקש אדם לממש את "הזכות להשכיח".

איזבל פלק-פיירוטין, מנהלת הרשות הצרפתית לשמירה על הפרטיות ומי שעומדת בראש ארגון WP29, המאגד את הרשויות להגנה על נתונים במדינות אירופה השונות, ציינה בסוף השבוע כי לא הושגה עדיין הסכמה "בסוגיה הסבוכה".

בית המשפט של האיחוד האירופי פסק בחודש מאי כי חברות שמפעילות מנועי חיפוש חייבות להסיר תוצאות המתקבלות בעקבות חיפוש שם של אדם אם יימצא כי המידע "אינו מדויק, אינו רלוונטי או כבר אינו רלוונטי".

הפרשנות של גוגל לפסק הדין באה לידי ביטוי באופן שבו היא מיישמת אותו: במקרים שבהם מבקש אדם לממש את "הזכות להשכיח", החברה מסירה את התוצאות רק מהגרסאות האירופיות של מנוע החיפוש, כלומר אלה שפועלות בכתובות Google.de או Google.co.uk, למשל. עם זאת, הן עדיין יכולות להופיע בגרסאות אחרות של מנוע החיפוש, דוגמת Google.com.

חברות אחרות שמפעילות מנועי חיפוש, כמו מיקרוסופט (Microsoft) ו-יאהו! (!Yahoo) טרם הודיעו עדיין כיצד בכוונתן לנהוג.

בחלק מהרשויות במדינות אירופה סבורים כי הגישה של גוגל מרוקנת למעשה מתוכן את פסק הדין, שכן כל מי שמשתמש במנוע החיפוש יכול לעבור בקלות בין הגרסאות של המדינות השונות.

"אם מסירים תוצאה מסוימת רק מהכתובת Google.fr, למשל, 'הזכות להשכיח' חלשה בהרבה", ציינה פלק-פיירוטין והוסיפה כי הנושא נדון בישיבה שערכו הרגולטורים בנושא ביום ה', אך לא התקבלה עדיין החלטה.

דובר גוגל סירב להגיב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים