סקר של אנשים ומחשבים: בניגוד לאזהרות – כמות מתקפות הסייבר על הארגונים לא עלתה מתחילת צוק איתן

85% מסמנכ"לי מערכות המיחשוב והמנהלים בארגונים דיווחו כי למרות ההתראות, לא חוו גידול בניסיונות מתקפות הסייבר ● 25% מהארגונים השיבו כי מערכות המיחשוב שלהם מוכנות חלקית למתקפות

איומים וותיקים לצד איומים חדשים. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

מבצע צוק איתן לא השפיע על כמות מתקפות הסייבר על ארגונים בישראל – כך עולה מסקר שערכה חטיבת המחקר של קבוצת אנשים ומחשבים בקרב מאות סמנכ"לי מערכות מיחשוב ומנהלים בארגונים גדולים ובינוניים.

85% מהארגונים במשק מדווחים כי למרות ההתראות על מתקפת האקרים במהלך המבצע, הם לא חוו גידול במתקפות סייבר. רק 15% מהארגונים דיווחו שמספר ניסיונות התקיפה מאז שהחל צוק איתן היה גדול מהרגיל.

יותר מ-75% מהארגונים השיבו כי מערכות המיחשוב שלהם מוגנות היטב מפני מתקפות סייבר, והן היו ערוכות לקראת התקפה אפשרית. רק כ-25% מהארגונים השיבו כי היו מוכנים באופן חלקי, מאחר שמבצע צוק איתן תפס אותם באמצע יישום פרויקטים שנועדו לחזק את מערכות ההגנה מפני סייבר. רוב הארגונים (70%) מספרים כי מערכות הגיבוי שלהם פעלו כסדרן מאז תחילת הלוחמה.

הסקר, שנועד לבחון מגמות, נערך בקרב כ-500 מנכ"לים, מנמ"רים (מנהלי מיחשוב) ומנהלי פרויקטים של ארגונים בינוניים וגדולים במשק.

בסקר נשאלו המנהלים גם לגבי היחס של לקוחות בחו"ל לחברות ישראליות שמספקות להם שירותים ומוצרים. קרוב ל-30% מהנשאלים אמרו כי עד למועד הסקר (בתחילת השבוע) לא נרשמו ביטולי הזמנות, ורק 14.4% דיווחו על ביטולים. לא חל שינוי דרסטי בגלל צוק איתן גם במצב החופשות בארגונים. עובדים שלא גויסו לא ביטלו את חופשתם המתכוננת ואלה שלא תכננו מראש לצאת לחופשה דחו את היציאה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מודי

    כיצד כותרת מאמר זה מתיישבת אם כותרת המאמר של אופיר בן אבי ממשל זמין " כמות המתקפות הקיברנטיות שאנו חווים - פי שלושה מאשר עמוד ענן"

אירועים קרובים