ישראל ניימן, IT EntryPoint: "בעיית האבטחה העיקרית – הרשת היא מרחב אחיד לכל העולם"

"התשתית האינטרנטית משותפת לתחנות הכוח של ברזיל, למקורות בישראל ולעקרת הבית בסין, ולכן ברור שפגיעה בה הופכת לאיום אסטרטגי", אמר ניימן, מנהל מחלקת הסייבר בחברה ● הוא מסביר איך מדינות יכולות לפתור את הבעיה

"בעיית אבטחת המידע העיקרית נעוצה במהותה של רשת האינטרנט: המרחב שלה אחיד לכל העולם – לתחנות הכוח של ברזיל, לחברת מקורות בישראל ולעקרת הבית בסין. כל זאת לצד העובדה שבחיים המודרניים, איבדנו את ההפרדה בין העבודה לבית", כך אמר ישראל ניימן, מנהל מחלקת הסייבר ב-IT EntryPoint.

לדבריו, "העולם מבוסס על האינטרנט, ענפים שלמים מבוססים על תשתית אינטרנטית בלבד ואזרחים ומדינות תלויים בה. לכן, ברור שפגיעה בתשתית הזו הופכת לאיום אסטרטגי על כל מדינה מפותחת, כולל ישראל".

ניימן ציין כי "בימים אלה ישנם שלושה סוגים של התקפות שמדינה חשה מאוימת מפניהן: התקפה מרחבית על תשתית האינטרנט, שמטרתה להפיל את התשתית; התקפה ממוקדת, שמכוונת למטרות ספציפיות, כמו התשתיות הקריטיות של המדינה, דוגמת חברות וספקיות תקשורת, בנקים ובתי חולים; ו-'התקפות שקטות', שמטרתן להשיג מידע ספציפי-קריטי".

"בימים האחרונים אנחנו שומעים דיווחים בעיקר על התקפות מרחביות. הן לא מסוכנות וארגונים שמיומנים בטיפול בכלל היבטי אבטחת המידע מצליחים להתגונן מפניהן. לעומת זאת, על מתקפות משני הסוגים האחרים אנחנו שומעים פחות, על אף שהתוצאות של ההתקפות אלה הרסניות יותר", אמר. לדבריו, "התשתית העולמית האחידה ושבירת הגבולות בין הבית לעבודה הן אלה שמאפשרות את המתקפות מהסוג ההרסני".

בהתייחסו לדיווח משלשום (ג') לפיו סין הצליחה להשיג את התוכניות של כיפת ברזל אמר ניימן כי "מקרים מדאיגים מעין זה מציפים את הבעיה, שמוכרת כבר למחלקות אבטחת המידע בארגוניים ביטחוניים וקריטיים בכלל. אלה מנסות ליצור הפרדה בין המרחב הפרטי של העובד לתשתית הארגונית, על מנת ליצור 'בועה' מוגנת, שיהיה קשה לחדור אליה".

ניימן סיכם באמרו כי "לצערי, העובדות בשטח מראות כי בעולם הווירטואלי הפרדה זו הינה קשה להשגה, כמעט בלתי אפשרית. לכן, חשוב שמדינות ישכילו ליצור תשתית תקשורת שונה עבור המרחב המוגן, שישמש גופים קריטיים, ועבור המרחב הפרטי-ציבורי. רק הפרדה כזו תוכל לצמצם את יכולת החדירה שקיימת כיום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים