אירופה: גוגל צפויה להיחקר האם ניצלה את אנדרואיד לקדם שירותים שלה

באיחוד האירופי מבקשים לדעת האם החברה ניצלה את מעמדה הדומיננטי בשוק מערכות ההפעלה הסלולריות, וצפויים לפתוח בחקירה בנושא אחרי נובמבר הקרוב ● עם זאת, על פי דיווחים, היא לא תיפתח לפני שתיסגר חקירה קודמת נגד גוגל

לראשונה כנס בישראל. גוגל

הנציבות האירופית צפויה לחקור את מעמדה הדומיננטי של גוגל (Google) בשוק המכשירים הניידים. זאת לאחר שהחקירה של ההגבלים העסקיים שנוהלה במשך ארבע שנים כנגד גוגל בנושא של מנוע החיפוש, לא הניבה, לדעת רבים מהמתחרים והפוליטיקאים באירופה, מיצוי מספיק של הדין עם גוגל.

מערכת ההפעלה הסלולרית של גוגל, אנדרואיד (Android), אוחזת בנתח שוק של 80%, ובנציבות האירופית מבקשים לחקור האם היא ניצלה זאת לקדם שירותים אחרים שלה. על פי דיווחים, בנציבות מכינים בימים אלה את החקירה נגד החברה, כך שניתן יהיה להתחיל בה עם כניסתו לתפקיד של הממונה החדש, בנובמבר הקרוב.

ממשרדו של הממונה הנוכחי, ג'ואקין אלמוניה, כבר נשלח בשבועות האחרונים לחברות הפועלות בשוק שאלון בנושא, ובו ביקש לקבל פרטים נוספים – בהמשך לשאלונים דומים שנשלחו בשנים 2011 ו-2013. בין השאר, נשאלו מקבלי השאלון אם גוגל הציבה דרישות, בכתב או בעל פה, שאוסרות על התקנה מראש במכשירים ניידים של יישומים מסוימים, מוצרים או שירותים, אשר מתחרים בהיצע של גוגל עצמה.

החברות שקיבלו את השאלון נדרשו לספק תכתובות בדואר אלקטרוני, פקסים, סיכומים של שיחות טלפון וישיבות, וכן מצגות, משנת 2007 ואילך – ביחס לעסקות שנחתמו עם גוגל. את התשובות ליותר מארבעים השאלות שכולל השאלון נדרשו החברות למסור עד תחילת חודש ספטמבר.

בשני הדיווחים צוין כי החקירה הרשמית בנושא אנדרואיד תיפתח רק לאחר שיושלם הטיפול בחקירה הקודמת כנגד גוגל, שעסקה בקידום של שירותי גוגל במנוע החיפוש ודחיקה של שירותים מתחרים. חקירה זו הסתיימה לכאורה בפשרה, אלא שפוליטיקאים ומתחרים רבים טענו כי אין די בצעדים שלהם הסכימה גוגל במסגרת הפשרה, וייתכן כי בעקבות הסערה שקמה ייבדק ההסכם מחדש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים