מחקר: יבמ ומיקרוסופט מגדילות נתח השוק בענן על חשבון אמזון

הענק הכחול הציג ברבעון השני צמיחה של 86% והענקית מרדמונד זינקה בשיעור כמעט כפול - 164% ● לעומת זאת, גוגל ואמזון עלו בפחות מ-50% כל אחת ● ככלל, השוק עלה ב-45%

יבמ (IBM) ומיקרוסופט (Microsoft) צוברות תאוצה בשוק שירותי תשתית ענן, והגדלת נתח השוק שלהן יוצרת לחץ על יריבותיהן, אמזון (Amazon) וגוגל (Google), כך עולה ממחקר חדש.

בעוד אמזון, המובילה בשוק הענן, שמרה על מקומה, היא כבר אינה יכולה לטעון שנתח השוק שלה גדול יותר מאשר ארבע מתחרותיה יחדיו – כך על פי דו"ח של חברת המחקר סינרג'י (Synergy).

נתונים חדשים שפורסמו לגבי הרבעון השני של השנה מראים כי ההכנסות משירותי תשתית הענן של אמזון גדלו ב-49% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2013, אבל הענק הכחול הציג צמיחה של 86% ואילו הענקית מרדמונד הציגה נתון כפול כמעט – זינוק של 164%. הצמיחה של גוגל עמדה על 47%.

האנליסטים ציינו כי שוק שירותי תשתיות הענן עמד על 3.7 מיליארד דולרים ברבעון השני – נתון המשקף גידול של יותר מ-45% בהשוואה לשנה שעברה. חברת המחקר מגדירה שירותי תשתית ענן ככל דבר – תשתיות כשירות, IaaS|, פלטפורמה כשירות, PaaS, שירותי ענן פרטי וענן בן כלאיים.

"מיקרוסופט ויבמ מתמקדות בענן, ולא רק בדיבורים אלא גם בגיבוי של השקעות", אמר ג'ון דינסדייל, האנליסט הראשי של סינרג'י, "וזה בניגוד גמור לגוגל, שבו יש לה היצע של ענן, אבל היא לא משדרת את התחושה שזה אחד מהנושאים שבראש סדר העדיפויות שלה. הענן מעולם לא הוזכר בשיחות עם משקיעים לאחר תוצאות כספיות רבעוניות".

הכנסות הענן של אמזון עומדות על יותר ממיליארד דולרים ברבעון, בעיקר משירותי תשתית ענן. יבמ ומיקרוסופט טוענות אף הן להכנסות בסדר גודל דומה, אלא שאצלן, חלק גדול מההכנסות מגיע מתוכנה כשירות בענן, או מוצרי חומרה הקשורים לענן ושירותים מקצועיים וטכניים הכרוכים בכך.

"זה הפך להיות ברור שלאמזון סוף סוף יש קצת תחרות קשה להתמודד מולה", סיכם דינסדייל.

מתמקדות בענן, ולא רק בדיבורים אלא גם בגיבוי של השקעות. נתוני המחקר מתוךcio-today

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים