מיקרוסופט תובעת את סמסונג בארצות הברית על הפרה של הסכם תמלוגים

ענקית התוכנה מבקשת מבית המשפט להורות לחברה הדרום קוריאנית לשלם לה פיצוי כספי, אך סכום התביעה לא פורסם

פייסבוק תצטרך להוציא מהכיס הרבה כסף. אילוסטרציה: אימג'בנק

מיקרוסופט (Microsoft) הגישה בסוף השבוע תביעה בבית המשפט הפדראלי במנהטן שבניו יורק  נגד סמסונג (Samsung). הטענה היא שענקית האלקטרוניקה מדרום קוריאה סירבה לשלם לה בסתיו האחרון סכום המגיע לה במסגרת הסכם התמלוגים על רישיונות לשימוש בפטנטים, לאחר שמיקרוסופט הודיעה על כוונתה לרכוש את פעילות ייצור הטלפונים של נוקיה (Nokia).

מיקרוסופט מבקשת להורות לסמסונג לשלם לה פיצוי כספי, אך סכום התביעה לא פורסם. בהודעה שפרסם בבלוג בהודעה שפרסם בסוף השבוע כתב דייוויד הווארד, סגן היועץ המשפטי הראשי של מיקרוסופט, כי בחברה "מעריכים ומוקירים את שיתוף הפעולה עם סמסונג, למרות חילוקי הדעות באשר לפרשנות של הסכם הרישוי שנחתם בין החברות". הווארד הוסיף כי "למרבה הצער, אפילו בין שותפים מתעוררים לעתים חילוקי דעות".

במסגרת התחרות בשוק של הטלפונים החכמים, העלתה מיקרוסופט את התמלוגים שהיא גובה עבור רישיונות לשימוש בפטנטים, מחברות המייצרות מכשירים עם מערכת ההפעלה החופשית של גוגל (Google). מרבית היצרניות הגדולות של מכשירי אנדרואיד (Android), ובהן סמסונג, LG ו-HTC, חתמו על הסכמי רישוי עם מיקרוסופט.

כעת עולה מכתב התביעה כי בעקבות הרכישה של נוקיה על ידי מיקרוסופט, סירבה סמסונג לשלם בתחילה את התמלוגים למיקרוסופט, בטענה שרכישת נוקיה על מיקרוסופט היא בגדר הפרה של הסכם הרישוי.

בסופו של דבר שילמה אמנם סמסונג את הסכום המבוקש, אך סירבה להוסיף ריבית. עוד טוענת סמסונג, על פי כתב התביעה שהגישה מיקרוסופט, כי המכשירים שמציעה מיקרוסופט לאחר רכישת נוקיה אינם מכוסים בהסכם הרישוי. מיקרוסופט מבקשת מהשופט לקבוע כי טענה זו של סמסונג אינה נכונה, וכי מכשירים אלה מכוסים בהסכם הרישוי.

בתגובה נמסר מסמסונג כי החברה תבחן את התביעה "לפרטי פרטיה" ותחליט כיצד לפעול.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים