מחקר: הוצאות ה-IT על ניידות יגדלו ביותר מ-50% בשנתיים הבאות

ארגונים מוציאים כיום 157 דולר על התקן נייד לעובד ויעלו את הסכום לעד 242 דולר - כך על פי מחקר שנערך במימון אורקל ● החוקרים מתריעים שמדובר בעלייה חסרת תקדים, שאין לה מקבילה בהיסטוריה

הוצאות ה-IT על ניידות צפויות לגדול ביותר מ-50% בשנתיים הבאות – כך עולה ממחקר שנערך במימון אורקל (Oracle). על פי הנתונים, בעוד שכיום, ההוצאה הממוצעת של מחלקת IT על התקן לעובד עומדת על 157 דולר, היא צפויה לגדול בשנתיים הבאות לעד 242 דולר – זינוק של 54%. יתרה מכך, משתתפי המחקר דיווחו שהם מתמקדים יותר בלקוחות חיצוניים מאשר באחרים, בפער משמעותי: 34%, בהשוואה ל-27% בעובדים, 24% במנהלים ו-15% בספקים. עוד צופים החוקרים שההתמקדות בלקוחות חיצוניים צפויה לגדול בעתיד.

המחקר, שנשא את הכותרת "הארגון הנייד: לעמוד בקצב הפיתוח של הנייד", נערך על ידי CIO Strategic Marketing Services ו-Triangle Publishing Services. השתתפו בו מאות מנמ"רים בכירים, מנהלי טכנולוגיה, סמנכ"לים בכירים ומומחי IT בכירים מכל העולם.

החוקרים מתריעים שהעלייה המהירה בהתקנים הניידים המחוברים למערכות הארגון היא חסרת תקדים, ואין לה מקבילה באף טכנולוגיה אחרת בהיסטוריה. הם כתבו בדו"ח המחקר כי "כשמדובר בניידות, ארגונים ניצבים בפני לחץ כפול: הם נדרשים לתת מענה לבעלי עניין פנימיים כדי להגדיל את הפרודוקטיביות אך במקביל לשרת לקוחות חיצוניים, כדי להגדיל את מעורבותם. כתוצאה מכך, ולנוכח השיעור המהיר של פיתוח היישומים הניידים, הם נאבקים כדי לעמוד בקצב – הן מבחינת צד השרת והן מבחינת צד הלקוח".

במקביל לביסוס תחום פיתוח הניידות בארגון, ממשיכים היעדים והאתגרים שהוא מציב להתפתח במהירות. המחקר מעלה שלא רק שהארגונים מחויבים כיום לניידות, גם קצב הפיתוח, הפריסה וההוצאות עבור תמיכה ביישומים והתקנים ניידים צפויים לעלות דרמטית במהלך השנים הקרובות.

בנוסף, מציף המחקר את החששות הגוברים מצד מנמ"רים מנושא אבטחת העולם הנייד ושילובו במערכות המיחשוב הארגוניות. על פי הממצאים, סוגיית האבטחה ממשיכה להיות הדאגה המרכזית בכל הקשור לאימוץ כלל-ארגוני של מיחשוב נייד, כאשר גישת ה-BYOD (הבא את המכשיר שלך) רק תורמת לאתגר זה. 93% מהמשתתפים הביעו חשש מאובדן נתונים ומפרצות אבטחה אחרות הקשורות להתקנים ניידים וציינו את הגישה החדשה כגורם מוביל לחשש זה. עוד עלה כי כשהדבר נוגע לאבטחה, ארגונים נוטים יותר לניהול מרכזי מאשר להסתמכות על משתמשים. המשתתפים הצהירו שבמהלך השנתיים הבאות, הארגונים שלהם עתידים להתמקד יותר בהצפנת נתוני התקנים (10% יותר מאשר כיום), בפתרון בעיות ועדכון מרכזי (11% יותר), במחיקת נתונים מרחוק (11%) ובנעילת תכונות (18%).

עוד עולה כי 35% מהארגונים הגדולים והבינוניים מעדכנים את תיק היישומים שלהם מדי חודש ו-34% עושים זאת מדי רבעון. 82% מהם צופים ששיעורים אלה יעלו במהלך השנתיים הבאות.

הגורמים הטכנולוגיים הקריטיים ביותר להצלחה
המחקר מבליט את הגורמים הטכנולוגים הקריטיים ביותר להצלחה ואת המקומות שבהם יוזמות הניידות יכולות לספק את היתרונות העסקיים הגדולים ביותר, בהווה ובעתיד. תוצאותיו מעידות על מחויבות גבוהה לניידות אולם מצביעות גם על קונצנזוס מועט בלבד סביב השיטות לפריסה ופיתוח של המיחשוב הנייד, בין אם בקרב ענפי תעשייה השונים ובין אם באזורים גיאוגרפיים שונים. המחקר מעלה בנוסף שהשיטה המועדפת כיום לפיתוח אפליקציות ניידות היא פנים ארגונית.

"המיחשוב הנייד הפך נפוץ, אולם רק ל-10% מהארגונים יש פריסה ארגונית רחבה שלו", אמר סוהאס אוליבר, סגן נשיא אסטרטגיית ניידות וניהול מוצרים באורקל. לדבריו, "ההשפעה והאימוץ של הניידות צוברים חשיבות. החדשות הטובות שעולות מהמחקר הן שארגונים מזהים פוטנציאל לתמורה רבה על השקעה בתחום. הם מכירים בכך שיישומים ניידים מספקים דרך חדשה לפתח ולשמר קשרים עם הלקוחות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים