משרד התקשורת ביטל את המגבלות: מתיר גלישה באמצעות Wi-Fi מכל מקום – ובחינם

המשרד מתנה מתן רישיון להפעלת האינטרנט האלחוטי בכך שהחברה לא תגבה מהצרכנים תשלום נוסף ● עד כה ניתן היה להציע את השירות רק במקומות סגורים כמו בתי קפה, נמלי תעופה ובתי מלון

Wi-Fi לרגע, רואה כל פגע. אילוסטרציה: אימג'בנק

משרד התקשורת הודיע היום (ד') על ביטול ההגבלה הקיימת על התקנת נקודות גישה אלחוטיות בטכנולוגיית Wi-Fi בתוך מתחמים סגורים, שעד כה התאפשרה רק במקומות כגון בתי קפה, נמלי תעופה, קמפוסים אוניברסיטאיים ובתי מלון. מעתה, כל גורם יוכל להתקין אותה בכל מקום.

בנוסף, קבע שר התקשורת, גלעד ארדן, כי חברות הסלולר המספקות שירותי גישה לאינטרנט לא יגבו מהמנויים שלהן תשלום בעד גלישה באמצעות נקודות גישה אלחוטיות ולא יכלילו את השימוש במסגרת החיוב עבור חבילות הגלישה הסלולרית.

ממשרד התקשורת נמסר כי ההחלטה על הסרת המגבלה התקבלה לאור ההתפתחות הטכנולוגית שחלה בשנים האחרונות ולאחר שימוע שביצע לחברות הרלוונטיות. בנוסף, המשרד יאפשר הן למפעילות פנים ארציות והן לחברות הסלולר לעשות שימוש בטכנולוגיה ובנקודות גישה כדי להרחיב את הרשתות שלהן ולספק באמצעותן שירותי תקשורת למנויים. עם זאת, התנאי לכך הוא שהחברות לא יגבו תשלום נפרד או כל תשלום נוסף ממנוי שרכש שירות גישה לאינטרנט, לרבות "חבילת גלישה סלולרית".

עוד הוחלט כי גלישה וצריכת דטה באמצעות נקודת הגישה האלחוטית לא תופחת מנפח חבילת הגלישה של המנוי ולא תחויב במסגרת תוכנית התעריפים של הלקוח. האישור להקים ולהפעיל נקודות גישה אלחוטיות יינתן בכפוף למגבלות המותרות של ההספק והתדרים.

ארדן ציין כי "המהלך יקל על הציבור להישאר 'מחובר' ומעודכן, והוא יוכל ליהנות מגלישה אלחוטית ללא עלות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים