תוכן שיווקי

בעקבות אירוע | "אנו חשים דרישה לפתרונות Predictive Analytics בחברות וארגונים שונים ולשיתוף פעולה במודל OEM בסטארט אפים"

ראיון עם בעז גודוביץ, מנהל מוצר SAP BusinessObjects בחטיבת מוצרי התוכנה של מטריקס

06/08/2014 16:26

בעז, ספר לנו על סוגי הפתרונות שמטריקס מציעה לשוק הישראלי בעולם ה-BI והאנליטיקה על בסיס הפתרונות של  SAP BusinessObjects?
"הפתרונות שאנו מציעים לארגונים מתפרסים על  פני 3 תחומים עיקריים: התחום הראשון הוא ה- BI המסורתי, שכולל פתרון מלא ליצירת דוחות בארגון ולאחזור נתונים. השני הוא Self Service BI ו-Visualization, שכולל את קשת הפתרונות שלנו לתחקור וניתוח נתונים בארגון ומיועד בעיקר לאנליסטים, מנהלים ומשתמשי מפתח בארגונים, שצריכים מידע זמין לטובת קבלת החלטות בזמן אמת. התחום השלישי, שנחשב לחדשני ולצומח ביותר כיום בעולם ה-BI הוא תחום ה-Predictive Analytics, שמאפשר לארגון לחזות את מה שיקרה בעתיד על סמך נתונים הקיימים כבר בארגון.

לסאפ (SAP) טכנולוגיות מתקדמות ביותר בתחום זה, וביניהן פתרון SAP InfiniteInsight. באמצעות המנוע של הפתרון, המבצע פילוחים, סיווגים, רגרסיה והמלצות הוא מעניק לארגונים את יכולות כריית המידע  (Data mining) המהירות בעולם. באמצעות המנוע ניתן לבחון את ההיסטוריה הארגונית ולזהות בה דפוסים שמסייעים לחזות מקרים עתידיים. חיזוי עתידי זה, שבעבר נדרשו לו סטטיסטיקאים בכירים בארגון, נעשה כיום בצורה קלה ומהירה על ידי המשתמשים.

גרסה 4.1 החדשה של SAP BusinessObjects אותה אנו מציעים כיום כפלטפורמה לשימוש עסקי, נותנת עוצמה וכוח רב יותר למשתמשים העסקיים לבצע את עבודתם ללא תלות באנשי ה-IT. גרסה זו מספקת למשתמשים תובנות עסקיות ותפעוליות וכוללת שיפורים משמעותיים ביותר בתחום המובייל, לוחות הבקרה, השיתופיות והתמיכה במקורות Big Data".

אילו מגמות אתם רואים כיום בתחום ה-BI בקרב חברות וארגונים בישראל?
"אנו רואים דרישה הולכת וגוברת להטמיע בארגונים פתרונות Predictive Analytics, שיאפשרו לשמור על היתרון התחרותי שלהם או להשיג כזה באמצעות תובנות עסקיות ותפעוליות המאפשרות לפעול בצורה חדשנית, מתקדמת ויעילה יותר. רוב החברות כבר יישמו פתרונות ותשתית לתחום הדוחות המסורתי ולכן עיקר משאביהן מופנים לנושא זה. מגמה נוספת שאנו מזהים היא בקרב יצרניות תוכנה וחברות סטארט אפ, שמחפשות פתרונות דוחות ו-Self Service BI להן וללקוחות שלהן. ישראל היא מעצמת סטארטאפים ורבים מהם, שעוסקים בעולמות האינטרנט, ה-Security  ובכלל, פונים אלינו כדי להטמיע את פתרונות SAP BI כחלק מהמוצרים שלהם במודל OEM. יש לנו ניסיון רב שנים בתחום ה-OEM ומול סטארט-אפים, כך שלצד הטכנולוגיה המתקדמת של סאפ, אנו יודעים להציע להם את המודל המתאים עם ייעוץ, הכוונה וסיוע ביישום".

מהם היתרונות של מוצרי SAP BusinessObjects לעומת שחקנים אחרים בתחום?
"סאפ היא מהחברות היחידות כיום בעולם המספקת את 3 הרבדים המרכזיים בעולם ה-BI שכוללים את תשתית הדו"חות בארגון, Self Service BI ו-Predictive Analytics. סאפ מספקת את הטכנולוגיות המתקדמות בעולם, הכוללות בין היתר את פתרון ה-In Memory המתקדם והמהפכני SAP HANA, שמסוגל לעבד כמויות עצומות של מידע באופן מיידי ולנתח נתונים במהירות חסרת תקדים, ואת פתרון ה-Lumira SAP – כלי הוויזואליזציה המתקדם. בעידן שבו חברות מחפשות לבצע קונסולידציה של כלי ה-BI,תוך אימוץ הפתרונות הטובים ביותר שיתנו להם מענה מקצה לקצה לכל הצרכים והאתגרים בארגון, יש לחבילת הפתרונות SAP BusinessObject יתרון משמעותי. לזה יש להוסיף את הידע והניסיון הרב של מטריקס עם פתרונות אלה במשך 20 שנה, בהן אנו מייצגים אותם בישראל בקרב לקוחות וארגונים, לצד תמיכה מקומית שאנו מספקים. BusinessObjects SAP הוא הפתרון המוביל והפופולרי בקרב השוק הארגוני בישראל, וקרוב ל-100 ארגונים מובילים משתמשים בפתרון זה לצרכי ה-BI שלהם. זה ללא ספק מדד משמעותי ליתרונות ולהצלחה שלנו בשוק הישראלי".

ספר לנו על שיתוף הפעולה שלכם עם סאפ והקשר עם קהילת משתמשי סאפ?

"מטריקס מפיצה את פתרונות BusinessObjects של סאפ בישראל כבר קרוב ל-20 שנה ומאז הרכישה של סאפ את BusinessObjects הפכנו לשותף זהב, עסקי מוביל ובכיר של סאפ בישראל. אנו מפיצים את המוצר בארץ ומספקים גם את שירותי התמיכה המקומיים לצד אלו שפועלים ברחבי העולם.

קהילת משתמשי סאפ בישראל מונה עשרות אלפי משתמשים וביניהם משתמשי SAP BusinessObjects. במסגרת שיתוף הפעולה שלנו עם סאפ ובכלל, אנו פעילים גם בקרב קהילת המשתמשים באמצעות כנסים, מפגשי שולחנות עגולים ופורומים מקצועיים שאנו עורכים לטובת העצמת הידע והיכולות של קהילה זו. הקשר  עם הקהילה חשוב לנו מאוד על מנת להבין מקרוב את הצרכים והאתגרים של המשתמשים, במטרה להתאים את הפתרונות במיוחד לצרכים שלהם, בצורה טובה ויעילה ביותר".

אירועים קרובים