טיבקו מנהלת מגעים לרכישתה

החברה מנהלת מגעים עם כמה רוכשים פוטנציאליים ● שווייה נאמד ביותר משלושה מיליארד דולר

ויווק רנדיבה, מנכ"ל, יו"ר ומייסד טיבקו. צילום: אור יעקב

טיבקו (Tibco Software) מנהלת מגעים לרכישתה – כך דיווח הוול-סטריט ז'ורנל (Wall Street Journal) בהתבססו על מקורבים לשיחות.

החברה מיוצגת כבר 15 שנה בישראל על ידי קבוצת יעל תוכנה. ספקית התוכנה מנהלת מגעים עם כמה רוכשים פוטנציאליים, כך דווח, ביניהם קרנות השקעה פרטיות. כתוצאה מהפרסומים מניות החברה חוו אתמול (ד') עלייה של 7.5% בנאסד"ק, ושוויין עמד על 20.75 דולר. נתון זה משקף לטיבקו שווי שוק של 3.2 מיליארד דולר.

על פי העיתון הכלכלי, השיחות בדבר הרכישה העתידית מצויות בשלב מוקדם, ובכל מקרה, אינן חלק מתהליך רשמי. לא ניתן היה להשיג את תגובת טיבקו לדיווח.

טיבקו עוסקת בפיתוח ובשיווק פתרונות תוכנה, אשר מסייעים לשילוב מידע עסקי, תהליכים ויישומים בתעשיות השונות (BPM). פתרונותיה מאפשרים חיבור וניתוח בזמן אמת בין מערכות, יישומים ומסדי נתונים מבוזרים ולא תואמים, במינימום שימוש בקוד ובתצורת שרידות מלאה המכוונת לביצועים גבוהים, תוך שמירה על יכולות מתקדמות של ניטור, בקרה, אבטחה וניהול המערכת.

החברה מספקת פתרון אשר מכיל את כל הרכיבים, מרמת התווכה ועד רמת הפורטל הארגוני. לחברה, שנוסדה ב-1997, יש יותר מ-3,000 לקוחות בעולם ויותר משלושה מיליון משתמשים עסקיים.

אין זו הפעם הראשונה ששמה של טיבקו עולה כחברה המוצעת למכירה. באפריל 2011 פורסם כי HP שקלה לרכוש את טיבקו, אולם המגעים בין שתי החברות עלו על שרטון. השיחות באו על רקע החלטתו של ליאו אפותקר,  מנכ"ל HP דאז, להגדיל את פעילות ורווחיות חטיבת התוכנה בחברה, שהיקף הפעילות שלה מניב פחות מ-3% מכלל מכירות החברה. שווי השוק של טיבקו עמד אז על כארבעה מיליארד דולר .

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים