25 אלף בני אדם כבר נרשמו לתביעה הייצוגית נגד פייסבוק

יש מי שמכנים זאת "מאבק של דוד מול גוליית", האחרים ידברו על התביעה הייצוגית הגדולה ביותר בתולדות אירופה, אבל איך שלא מסתכלים על זה, רבים מאוד באירופה חותמים יום יום על תביעת נגד פייסבוק במטרה להשיג דבר אחד: פרטיות

25 אלף בני אדם כבר נרשמו לתביעה הייצוגית שמארגן מקס שרמס, סטודנט למשפטים מאוסטריה, נגד פייסבוק (Facebook), על פגיעה בפרטיות והפרה של שלל חוקים להגנה על נתונים.

שרמס מתאר את התביעה כ-"מאבק של דוד מול גוליית" וככזו שיכולה להפוך ל-"תביעה הייצוגית הגדולה ביותר בתולדות אירופה" או ל-"פעולה הגדולה בתולדות אירופה לשמירה על הפרטיות".

בראיון לדיילי מייל (Daily Mail) בבריטניה אמר שרמס כי "אנו מרבים להתלונן על בעיות בהגנת נתונים באירופה, והגיע העת שנפעל להגן על זכויותינו הבסיסיות". שרמס תובע פיצויים בסכום של "500 יורו לכל תומך" בתביעה שהגיש כנגד פייסבוק אירלנד, החברה הבת והערוץ המשפטי שדרכו פועלת פייסבוק מחוץ לארצות הברית. הסכום יחולק לתובעים, אם וכאשר יזכו בו, לאחר ניכוי של 20% כתשלום למשרד הפרקליטים הגרמני שמטפל בתביעה.

על פי כתב התביעה, מפירה פייסבוק אירלנד את החוק האירופי להגנה על נתונים בכך שהיא עוקבת אחר הפעילויות של המשתמשים באתרים חיצוניים, דוגמת לחיצה על לחצני "לייק" . כן טוענים התובעים להפרה של החוק באמצעות ניתוח של התנהגות המשתמשים בטכנולוגיות של Big data, ואף "תמיכה בתוכנית הריגול PRISM של NSA, על פי החשיפות של אדוארד סנואודן".

לא ניתן היה לקבל את תגובת פייסבוק ביחס לתביעה המתארגנת כנגדה, ועל פי ההערכות, היא לא תגיב לפני שתקבל את מסמכי התביעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים