מערכת שהוטמעה בממשל זמין תאפשר לנפגעי עבירות לקבל מידע; היקף הפרויקט: מיליוני שקלים

הנפגעים יוכלו לקבל את המידע מהרשויות השונות, בהן המשטרה, בתי המשפט ושירות בתי הסוהר - ממקור אחד ● המהלך הוא תוצאה של חוק שהתקבל בעניין, והוא בוצע על ידי ITnavPro

ITnavPro הטמיעה מערכת מידע לנפגעי עבירות פליליות במערך ממשל זמין שבמשרד האוצר. הפרויקט בוצע בשיתוף המשרד, המשטרה וממשל זמין. הוא החל בינואר השנה והסתיים באחרונה, והיקפו הכספי עומד על מיליוני שקלים.

מנ"ע, מערכת מידע לנפגעי עבירה, הוקמה בעקבות חקיקת חוק זכויות נפגעי עבירה (התשס"א-2001), על פיו מחויבות הרשויות השונות בעדכון ובדיווח שוטף לנפגעי העבירה בעניינם ובעניין ההליך הפלילי. בין הרשויות הללו נמצאים משטרת ישראל, בתי המשפט, הפרקליטות, שירות בתי הסוהר ובתי החולים.

המידע מעודכן באופן שוטף משלב הגשת התלונה והליך החקירה, המעצרים, דרך העברת תיק החקירה לתובע, העמדה לדין ועד הכרעת הדין, גזר הדין, הערעור, ריצוי עונש המאסר, חופשות האסירים ועוד. המערכת מציגה אצל איזה גוף נמצא התיק ומי הגורם המטפל בו; מידע על החשוד/ים או הנאשם/ים בתיק; ומידע נלווה לתיק, כמו זכויותיו של נפגע העבירה. ממשל זמין הוא המרכז את כלל המידע שנוגע לעבירה הפלילית, שמגיע ממקורות שונים, ביניהם המשטרה, הפרקליטות ושירות בתי הסוהר, כאשר כל התהליך נעשה באופן מאובטח. יכולת נוספת של המערכת נובעת מהיותה פרו-אקטיבית: למשל, כשאסיר יוצא לחופשה, המערכת מודיעה לנפגע העבירה על כך, כמו גם על מועדי החופשה.

יצוין כי המערכת צפויה לשרת עשרות אלפי נפגעי עבירות פליליות מדי שנה. לנפגעים שמורה הזכות לפנות למערכת בכל עת. עם פנייתם הם מתבקשים להזדהות באמצעות קוד סודי שהמשטרה נותנת להם בשלב הגשת התלונה. על פי בקשת נפגע עבירה, תיזום המערכת הממוחשבת פנייה אליו ותיידע אותו שקיים במערכת מידע חדש, אותו יוכל לקבל באמצעות המענה הקולי או אתר האינטרנט. מידע על כל תיק נשאר במערכת שנתיים מיום סגירתו.

המערכת כוללת תשתית מתקדמת של מערכת קולית, משולבת מערכת טלפוניה עם זיהוי דיבור של אווייה (Avaya), כאשר הפיתוח בוצע על ידי ITnavPro. היא חוסכת לנפגעי העבירה את הצורך לפנות לכל גורם בנפרד, כפי שהיה בעבר, ומאפשרת לגורמים השונים להעביר את המידע לנפגעים.

יאיר אריאלי, סמנכ"ל המכירות והפיתוח העסקי של ITnavPro, אמר כי "תהליך הקמת המערכת כלל שימוש בתשתיות מתקדמות בשילוב יישומים ייעודיים ואינטגרציה עם מערכות מורכבות בממשל זמין. זוהי הוכחה נוספת לאופן שבו טכנולוגיה עובדת בשירות האזרח ומאפשרת אספקת שירותים חיוניים באופן יעיל, מהיר ונוח".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים