בית המשפט דחה את הסכם הפשרה עם גוגל ואפל בפרשת אי גיוס העובדים

התביעה התבססה במידה רבה על התכתבויות בדואר אלקטרוני בין המנכ"לים לשעבר של אפל וגוגל, סטיב ג'ובס ואריק שמידט ● בהחלטה קבעה השופטת כי סכום הפיצוי המוצע נמוך מדי

השופטת המחוזית לוסי קוה מבית המשפט בסן חוזה שבקליפורניה דחתה בסוף השבוע את הסכם הפשרה שהושג בין תובעים לבין אדובי (Adobe), אינטל (Intel), אפל (Apple) וגוגל (Google), בפרשה של קשירת הקשר שעל פיו לא יגייסו עובדים זו מזו.

בתביעה שהוגשה בשנת 2011 טענו עובדי ההיי-טק כי ארבע החברות קשרו קשר למניעת ניידות של עובדים על מנת להפחית את העלייה במשכורות. התביעה התבססה במידה רבה על התכתבויות בדואר אלקטרוני בין סטיב ג'ובס, לשעבר מנכ"ל אפל, לאריק שמידט, שהיה מנכ"ל גוגל וכיום יו"ר שלה, ובכירים נוספים.

בהחלטה קבעה השופטת כי סכום הפיצוי שננקב בהסכם הפשרה, על סך 324.5 מיליון דולר, נמוך מדי, נוכח חוזקן של הראיות נגד החברות. "יש ראיות ממשיות ומשכנעות" לכך שמייסד אפל המנוח, סטיב ג'ובס, "היה אחת הדמויות המרכזיות, אם לא הדמות המרכזית, בקשר שנקשר לכאורה", ציינה השופטת בהחלטתה.

נציגי אפל וגוגל סירבו להגיב. דובר אינטל, צ'אק מלוי, מסר כי החברה מאוכזבת מכך שהשופטת קוה דחתה את הסכם הפשרה, "שהושג במשא ומתן שנמשך חודשים רבים", אך מביעה שביעות רצון מכך שהשופטת פירטה את שיקוליה. לא ניתן היה לקבל תגובה מפרקליטי אדובי או מהפרקליטים של התובעים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים