בכירי התעשייה מחויבים להיי-טק בדרום – חלק א'

יום חמישי, באר שבע. אחרי חודש של חיים תחת האיום מתמיד של ירי רקטות והפרה של שגרת החיים התקבצו מעל 120 יזמים, מנהלי חברות, משקיעים ומובילי היי-טק ישראליים בחממת הסייבר של JVP, שממוקמת בלב ליבו של פארק ההיי-טק החדש של בירת הנגב. יזמה את המפגש קרן ההון-סיכון JVP והוא התקיים מתוך רצון להחזיר ליזמים הצעירים מהדרום את האנרגיות שהמלחמה כמעט לקחה מהם.

תוך ימים ספורים רתמה הקרן הירושלמית את מובילי ההיי-טק בישראל, בהם עדי סופר תאני, מנכ"לית פייסבוק (Facebook) ישראל, ד"ר אורנה ברי, סגנית נשיא EMC העולמית, יזהר שי, שותף בקינן פרטנרס, רפי קסטן מסיסקו (Cisco) ובכירים רבים נוספים, שנענו ליוזמה בשמחה.

היה זה מפגש מאוד לא מעונב, שאפשר ליזמים לקדם את הרעיונות שלהם ולקבל ייעוץ והדרכה אישית מהכישרונות הגדולים של התעשייה הישראלית. השיחות בשולחנות העגולים התמקדו במהם הטרנדים הבאים, מהם הכלים להצלחה, מה השוק מחפש ואיך עושים את הדבר הגדול הבא בהיי-טק.

עבור היזמים הדרומיים מדובר היה במשב רוח מרענן. מזה כחודש הם היו כמעט ב-"הולד"; מוסדות ההשכלה סגורים, הפגישות בבתי הקפה נדחות ומי שלא גויס עבד בעיקר מחדרי הביטחון או מהבית, לפעמים כשהוא עושה רוטציה עם בני המשפחה האחרים בשמירה על הילדים.

"כולנו כאן מחויבים לכם, לדרום ולבאר שבע, ואנחנו מתכוונים לסייע לכם ככל שניתן", אמר גדי תירוש, שותף כללי בקרן JVP. "המפגש הזה מעורר התרגשות גדולה שמוכיחה איזה פוטנציאל עצום טמון במקום הזה. אנחנו שמחים על היוזמה ומתכוונים לקיים עוד הרבה מפגשים כאלה, שיחברו את כולנו ויניבו עוצמה גודלה של עשייה טכנולוגית פורצת דרך".

"תמונת הניצחון האמיתית של ישראל"
ח"כ אראל מרגלית, יו"ר השדולה למען הנגב בכנסת, אמר כי "זאת תמונת הניצחון האמיתית של ישראל. המפגש הזה מוכיח שבירת הנגב, שספגה מטחים רבים ועומדת במרכז המלחמה הזאת, היא עיר חיה, נושמת ובועטת. היא מציעה לעולם יוזמה, פתרונות ויצירתיות, ואף אחד לא יצליח לעצור את התנופה הזאת – אפילו לא מאות אזעקות ואלפי דקות במרחבים ממוגנים. אנחנו בונים בדרום כל כך הרבה כוח ויכולים לשגשג ולצמוח למרות המלחמה. ההשקעה בנגב היא הניצחון הגדול ביותר שלנו".

"כדי שתהיה כאן תעשיית היי-טק חזקה נדרשים יזמים חזקים", ציינה ד"ר ברי, "ואנחנו מתכוונים לסייע לכם, ולחזק אתכם ואת המוסדות להשכלה גבוהה בעיר".

סופר תאני אמרה: "כיף לנו להיות כאן. אנחנו בעצמנו שותפים לחווייה של חלק מכם, כי אנחנו מקימים את הסניף של פייסבוק בישראל, וההקמה הזו מרגשת במיוחד. אם הייתם יודעים באיזו פליאה והשתאות מסתכלת הנהלת פייסבוק על ישראל, שמוציאה יום אחר יום טכנולוגיות, יוזמות וחברות, תיזכרו איך פייסבוק התחילה ותפנימו שאתם יכולים לעשות את הפייסבוק הבא. אתם יכולים לכבוש את העולם, ואנחנו כאן בשבילכם".

יזהר שי, שותף בקינן פרטנרס, אמר כי "בעיתות משבר, אנשים מחפשים מנהיגים שניתן לסמוך עליהם. הכנס הזה הוא הניצחון של כולנו".

דיילי ציפי צפתה, נצפתה, התפעמה וחזרה עם תמונות.

מפגש למען ההיי-טק בדרום. בכירי התעשייה נרתמו אליו במהרה וגדשו את המקום, יחד עם היזמים

מימין: ח"כ אראל מרגלית; ד"ר אורנה ברי, סגנית נשיא EMC העולמית; וגדי תירוש, שותף ב-JVP

מימין: יואב צרויה, שותף ב-JVP Cyber Labs, ואחת היזמיות

המשך יבוא…

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים