מה נשמע?

iCast בהחלט תוכל להעביר משב רוח מרענן וטוב על צריכת התרבות שלכם ולגרום לאלה מכם שלא אוהבים את הנייר לחזור לקרוא (או יותר נכון לשמוע) ספרים

10/08/2014 19:09

אתחיל בווידוי: במשך שנים רבות שיקרתי לאנשים בפנים. בלי למצמץ. הם שאלו אותי מידע עליי ואני חירטטתי. באולמות מלאי אדם, בשיחות סמול קטנות ואפילו בדייטים ראשונים. בכל פעם שבני שיחי העלו את השאלה: "איזה ספר אתה קורא עכשיו או קראת לאחרונה?" סיפרתי להם על ספר אחד שקראתי לפני למעלה מ-10 שנים. לכולנו יש ספר כזה שאנחנו שולפים ברגע הנכון. מספרים על החוויה שעברנו ואיך התחברנו לדמויות שבו.

האמת? לא קל לקרוא כיום ספרים. לים העיסוקים היומיומיים התווספה הדרישה לחיות בעולם שהוא רב משימתי. העיניים קופצות תוך שנייה למשימה הבאה, הראש עסוק במחשבות על הכתבה הבאה שנרצה לצפות או לקרוא. הדבר הגדול הבא תמיד יהיה מסקרן הרבה יותר מהדבר שקורה עכשיו.

קשה להגיד על אפליקציות שהן משנות חיים או גורמות למהפך בחיי המשתמש, אבל iCast בהחלט הצליחה להעביר משב רוח מרענן וטוב על צריכת התרבות שלי וגרמה לי לחזור לקרוא (או יותר נכון לשמוע) ספרים, ואפילו לענות לאנשים תשובות אמיתיות בנושא.

iCast היא אפליקציה ישראלית שמאפשרת לשמוע ספרים ישראליים (וגם פודקאסטים). לא מדובר בחידוש טכנולוגי. ספרי הקול  (Audio Books) מלווים את הסמארטפונים מתחילת דרכם. ניתן למצוא אפליקציות רבות שמכילות כותרים שלמים באנגלית ומאפשרות האזנה לספרים ותיקים. הבעיה באפליקציות האלה היא שלרוב (בחינמיות שביניהן) מדובר בקול מתכתי ולקוני שמוציא לך את החשק להכיר את הדמויות עוד בשלב האקספוזיציה.

המגוון הרחב של הכותרים שנכללים ב-iCast, כולם עבריים עדכניים (אין תרגומים בגלל בעיות של זכויות יוצרים), מוקרא עלי ידי מיטב השחקנים והקרייניות, ואפילו הסופרים עצמם נוטלים חלק במלאכה. זה המקום בו תפגשו את רבקה מיכאלי מקריאה את מאיר שלו, את דורית רביניאן מקריאה ספר שלה ואפילו את מלאכי חזקיה המיתולוגי מקול ישראל (מירושלים) מקריא ספר באורך 20 שעות.

"אני לא יכולה לשמוע ספר, זה מוזר לי, אני חייבת לאחוז בנייר ולהריח אותו", אומרת לי בת שיחי לסמול טוק עדכני בו אני מספר שהספר האחרון שקראתי הוא למעשה ספר ששמעתי. בעיניי, החשש משמיעת ספרים אינו שונה מהחשש שהיה מהמעבר ממכונות הכתיבה המתקתקות לתוכנות מעבדי התמלילים שנמצאות היום בכל בית. גם אז היו חששות שהמכני והמנוכר "ימחק" את הישן והרומנטי. תקראו לנו שחצנים, אבל אנשי ספרי הקול מקדימים את זמנם ובעתיד יתפוס הספר הקולי את מקומו כראוי ואף יחליף את הספר המודפס.

חוויית השמיעה של ספר קולי שונה לחלוטין מחוויית הקריאה. קחו למשל ארבעה אנשים, הושיבו אותם בקרון רכבת ותנו להם לקרוא את אותו הספר. כעבור שעה, לכל אחד מהם תהיה "דמות מספרת" שונה ומשם דמיונם יפליג למקומות אחרים. ועכשיו ניקח את הנוסעים הממושמעים שלנו וניתן להם ספר קולי. כעבור פחות מרבע שעה, לכולם תהיה את אותה דמות מספרת עם קול וקצב קריאה. אלא שמכאן יתחיל סוג של "קשר" שימשיך בין פרק לפרק, ובעזרת הקול הסיפורי ייווצר חיבור חזק יותר בין הדמויות לקוראים מזה שמתקיים בין דפי הספרים המודפסים. בשיחות שקיימתי עם צוות התוכן של האפליקציה סופר לי כי תהליך "ליהוק" המספר/ת הוא תהליך מרתק שמחבר הספר משותף בו. למעשה, זהו לב העשייה של האפליקציה.

iCast זמינה בשיתוף פעולה עם ynet, שסייע לתהליך הפיתוח שלה לאנדרואיד (Android) ול-iOS. הספרים מחולקים לקטגוריות שונות, כגון: רבי מכר, ספרי עיון ואפילו ז'אנר של סופרים מספרים. יכולת הטעינה של ספר היא מהירה – תלוי במהירות הגלישה, כמובן, אולם אם להיות כן, המעבר מפרק לפרק בגרסת IOS לא חלק עד הסוף. אפשר לשמוע את הספרים גם באתר אינטרנט ייעודי או בשתי הדרכים גם יחד: תוכלו להתחיל לשמוע את הספר בסמארטפון עד נקודה מסוימת ולהתחיל ממנה באתר.

לא מדובר באפליקציה חינמית. המחירים ב-ICast מחולקים ל-39.9 שקלים לחודש או 390 שקלים לשנה. ניתן גם לקנות כותר בודד, כאשר הכותר היקר ביותר עולה 50 שקלים. ספרי ילדים או שירה עולים אפילו פחות.

אחת הקלישאות, כשמדברים על משהו חדש, היא שאפשר לרוץ איתו ולקפוץ איתו. ואכן, מרגע המעבר לשמיעה של ספר הידיים פנויות ואפשר לטייל עם הכלב, לרוץ במכון ואפילו לשטוף כלים. השמועה מספרת שאנשים עם הפרעות קשב "יפות" במיוחד יוכלו גם לנווט בין אפליקציות ואפילו להתכתב בווטסאפ (WhatsApp), וכל זה בלי להרגיש שפספסו את תפיסת הרוצח המיוחלת.

להורדה מ-Google Play לחצו כאן.

להורדה מ-iOS לחצו כאן.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שלומי

    תודה על השיתוף. הורדתי עכשיו את האפליקציה לאנדרואיד ומקשיב לספר המתנה שלהם. גדול! עכשיו יש לי תחליף מעולה לשטויות של הרדיו בדרך לעבודה וחזרה

אירועים קרובים