סקירה: מצלמת וידיאו Picsio GC-FM1 של JVC

מצלמת הכיס מבית JVC מציעה הרבה מאוד ביחס לגודלה, אך עדיין לא מספיק בכדי להחליף מצלמת וידיאו "אמיתית" ● לולא תג המחיר הגבוה יחסית, היתה יכולה ה-Picsio GC-FM1 לקבל ציון גבוה יותר מ-77

בעידן שבו מצלמות איכותיות למדי משולבות בטלפונים סלולריים, היה זה אך טבעי שתחלנה להופיע מצלמות וידיאו בגדלים שנכנסים לכיס. ה-Picsio GC-FM1 של JVC היא מצלמה שמייצגת את המגמה הזו היטב, ואולי אפילו באופן קיצוני – לא מעט אנשים היו בטוחים ברגע שהראשון שהבחינו בה, שמדובר בכלל בטלפון חדש. הגודל, בכל מקרה, מתאים בהחלט – וזה הכיוון אליו מכוונת המצלמה הזו: כזו שזורקים לכיס ושולפים ברגע שרוצים לצלם סרטון קצר בעזרת ממשק קל לשימוש. אותו ממשק אמנם לא מספק אפשרויות רבות, אך מאפשר להתחיל לצלם מיד לאחר השליפה בלי לחשוב יותר מדי.

ה-GC-FM1 היא מצלמה שמציעה איכות HD מלאה – וזה אומר צילום ברזולוציה של 1,440×1,080p ובקצב של 30 מסגרות בשנייה. אפשר גם לצלם באיכות נמוכה יותר, של 1,280x720p, שעדיין נחשבת ל-HD, ואז הקצב עולה ל-60 מסגרות בשנייה. לטעמנו, אחרי זמן מה של שימוש, מגלים שזו האפשרות המועדפת – בעיקר אם רוצים להפיץ את הסרטונים דרך האינטרנט. למעשה, אפשר לצלם גם ברמה של VGA ואפילו ב-QVGA אם רוצים להשיג קבצים ממש קטנים, אבל האיכות יורדת פלאים. אחרי שמצלמים פעם אחת באיכות HD, קשה מאוד לקבל איכות נמוכה יותר.

איכות הצילום בהחלט הפתיעה אותנו לטובה. בדקנו את המצלמה באור שמש מלא, בטבע, בתוך אולם ספורט עם תאורה מלאכותית ותנועה על המגרש ואפילו בחדר סגור עם תאורת ערב רגילה. בכל המקרים התוצאות היו טובות למדי. אמנם בצילום בחדר הסגור הייתה ירידה באיכות והופעה של גרעיניות מסוימת (גם ללא זום), אבל מדובר היה בכל זאת בתוצאה שניתן להציג לראווה.

מצלמת הכיס הזו מבית JVC מצוידת בזום, אך מדובר בזום דיגיטלי בלבד. על כן, עד מהרה מגלים שעדיף שלא להגיע לקצה הגבוה השלו (Tele) – אז מקבלים תמונה מפוקסלת, איטית לעיתים ולא נעימה לעין. איטיות, אגב, מופיעה לעיתים כשמצלמים באיכות הגבוהה ביותר ומנסים להקרין את הסרטון במחשב שאינו חזק מספיק – זה נראה לפעמים כאילו סטיב אוסטין עושה קאמבק. זו הסיבה שעד מהרה העדפנו לצלם ב-720p ולא באיכות ה-HD המלאה. באיכות זו גם נדמה היה שהמייצב הדיגיטלי עובד טוב יותר.

ההפעלה של מצלמת הווידיאו הזו לא יכולה להיות פשוטה יותר: כפתור אחד מאפשר לברור בין מצב צילום וידיאו לסטילס, באמצעות הכפתור השני בוחרים רזולוציה ובלחיצה באמצע מצלמים או מפסיקים. את הזום משנים בעזרת לחיצה על החצים – מעלה ומטה. זהו. עם זאת, הכפתורים קצת קטנים ושקועים מדי לטעמנו, ולא מגיבים תמיד ללחיצה באופן מיידי. זה, לטעמנו, אחד המינוסים העיקריים של המצלמה הזו, שאמורה לשמש לשליפה ולצילום מהיר.

כאמור, ניתן להשתמש במצלמה הזו גם לצילומי סטילס. אם אתם כבר משתמשים באפשרות הזו, אנו ממליצים לעשות זאת רק באור טבעי ומלא בחוץ. אחרת, התוצאות היו מאוד לא משביעות רצון בתחום הזה.

התוכנה שמצורפת למצלמה מאפשרת להעביר צילומים באופן ישיר ליו-טיוב (YouTube) ול-iTunes. המעבר לתוכנה של אפל (Apple) בוצע בקלות, כי מדובר בקבצי MOV, אבל את ההעלאה ליו-טיוב העדפנו לאחר זמן מה לבצע באופן ידני – גם בגלל תקלות לא מובנות בקישור וגם בגלל שהעדפנו בסופו של דבר להמיר את הסרט לקובץ קטן יותר ואז לבצע את ההעלאה.

המצלמה מגיעה עם מעט מאוד זיכרון פנימי, ואין ברירה אלא לצייד אותה בכרטיס SDHC. כל 10 דקות של צילום באיכות גבוהה תופסות כ-1 ג'יגה-בייט מהכרטיס. עד מהרה יצאנו לשטח כשבכיס אנחנו מחזיקים עוד כרטיס או שניים – ליתר בטחון. זמן העבודה הרציף של המצלמה גם הוא מוגבל למדי (קצת יותר משעה וחצי לכל היותר), כך שבכל מקרה אי אפשר להשתמש בה כדי לצלם אירוע מלא.

ה-Picsio GC-FM1של JVC לא יכולה להתחרות במצלמת וידיאו "אמיתית", אבל מדובר בכל זאת במצלמת HD שאפשר לחבר מיד לטלוויזיה כדי לצפות בתוצאות, ולדור שממהר לצלם ולרוץ למחשב כדי להעלות את הסרטונים, היא מתאימה בהחלט במסגרת המגבלות שלה, כולל תג המחיר היחסית גבוה.

ציון סופי: 77

מפרט
מחיר: 799 ש"ח
אחריות: שנה
ספק: אלודה
חיישן: CMOS ב-8 מגה-פיקסלים, 1/3.2"
זום: דיגיטלי, x4
מייצב: דיגיטלי
מסך: LCD שני אינץ'
איכות וידיאו מרבית: 1080p בקצב של 30 מסגרות לשנייה
איכות תמונה מרבית: 8 מגה פיקסלים, 3,264×2,448
מחברים: HDMI (החוצה), miniUSB 2.0
זמן פעולה רציף: כ-100 דקות
כרטיס זיכרון: SDHC
מידות: 97x53x17 מ"מ
משקל: 95 גרם

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים