הטיפ השבועי: מרכז הפעולות בחלונות 7

מרכז הפעולות מתפקד כ-"שומר" המערכת שלנו ותפקידו הוא להתריע לפנינו בכל תקלה הנמצאת על ידי המערכת במחשב עצמו. כלומר, שתכונה זו במערכת ההפעלה מיועדת לזהות באופן עצמאי בעיות במערכת ההפעלה, להציגן בפני המשתמש ולהציע דרכי פעולה.

סמל מרכז הפעולות מופיע ליד השעון וסמלו הוא כסמל דגל לבן. לסמל זה ישנן שתי אפשרויות: מצב תקין – אין התרעות על תקלות שזוהו, ומצב לא תקין – קיימת התרעה אחת או יותר (ריחוף עם סמן העכבר מעל לסמל הדגל יציג לפנינו פירוט קצר):

במידה וזיהינו שקיימת התרעה שזוהתה על ידי המנגנון, נוכל ללחוץ על סמל מרכז הפעולה בעל האיקס האדום ואז יוצגו לפנינו ההתרעות  ודרכי פתרון פשוטות להן. בדוגמה לעיל ראינו כי זוהו ארבע התרעות במערכת ההפעלה: לא קיימת תוכנת אנטי וירוס מותקנת, הגדרות עדכוני המערכת אינן מומלצות, קיימת תקלה במנהל התקן כלשהו ולא הוגדר גיבוי במערכת.

בדוגמה הבאה נוכל לראות כיצד לחיצה על כפתור "הגדר גיבוי" בתפריט ההתרעות, פותחת את אשף הגיבוי.

על מנת לראות תצוגה נרחבת אודות התקלות שזוהו על ידי המערכת, נוכל ללחוץ על אפשרות "פתח את מרכז הפעולות", בתפריט שיפתח לאחר לחיצה על סמל מרכז הפעולות. אפשרות נוספת היא ללחוץ על התחל => לוח הבקרה => מרכז הפעולות.

* במידה ואנו נמצאים בתצוגת קטגוריות (מופיעים רק שמונה סמלים בלוח הבקרה) הסמל יופיע תחת "מערכת ואבטחה". בחלון זה נוכל לראות פירוט נרחב אודות ההתראות שהוצגו לפנינו בשורת המשימות, ממוינות לפי נושאים ורמת חשיבות ולנהל את הגדרות המנגנון, הגדרות בקרת חשבון משתמש (UAC) והצגה של נתוני המחשב – דירוג ה-RATING של המערכת.

בחלק המסומן באדום בתמונה לעיל, ניתן לראות פירוט נרחב של התקלות שזוהו. חשוב לציין, כי התקלות אינן מונעות פעילות תקינה של המחשב, אלא נושאים שיש לטפל בהם על מנת להפיק את המיטב מהמערכת.

בחלק המסומן בכחול ניתן ללחוץ על אפשרות "שנה את הגדרות מרכז הפעולות" על מנת לעבור למסך ההגדרות של המנגנון ולקבוע אודות אילו נושאים נקבל התרעה ועבור אילו לא.

סרטון וידיאו בנושא ומידע נוסף זמינים באתר ההדרכה של חלונות (Windows 7)

בהצלחה!

נכתב על ידי אורי הוסיט, צוות התמיכה של כלנית במיקרוסופט

טיפים נוספים ניתן למצוא באתר קבוצת כלנית
אתם מוזמנים לבקר בדף הפייסבוק של קבוצת כלנית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים