תוכן שיווקי

לקראת כנס Tech Ed של מיקרוסופט ישראל, 28-30.11.2010, אילת: ראיון עם יהושע בקולה, מנכ"ל HP ישראל

31/10/2010 14:38

כיצד ארגונך מתאים את עצמו למגמות השוק?
כחברת הטכנולוגיה הגדולה בעולם, אנחנו מספקים מגוון רחב של פתרונות טכנולוגיים מתאימים לצרכי לקוחותינו, באשר הם. בתחום השירותים העסקיים השלמנו בשנה החולפת את רכישת EDS –  והיום החטיבה החדשה המכונה ES היא חלק בלתי נפרד מפורטופליו המוצרים והשירותים שלנו.

ארגונים מבינים כיום, כי עוצמת היישומים שלהם נגזרת מעוצמת התשתיות עליהן הם רצים. לפני כשנה הכרזנו ב- HP על תפיסת התשתית האחודה (Converged infrastructure) אשר מספקת יתרונות משמעותיים בכל הקשור להאצת הפריסה, לשיפור הביצועים, לאמינות ולאפשרויות הניהול של היישומים, ומובילה עקב כך לתוצאות ממשיות עבור הארגון. מאז ההכרזה ועד היום הושקו פתרונות רבים חוצי ארגון המאפשרים לממש את התפיסה כבר היום.

האסטרטגיה העסקית שלנו מדברת על הרצון שלנו להיות החברה המובילה בכל תחום עסקי בו אנחנו פועלים. אסטרטגית המיזוגים והרכישות שלנו תומכת בתפיסה זו. עדות לכך היא הרשימה הפנטסטית של החברות והעסקים אותה רכשנו בחמש השנים האחרונות בכלל ובתקופה האחרונה בפרט (לדוגמה, רכישת 3PAR המציעה טכנולוגיה פנטסטית בתחום אחסון כשירות בכלל ומחשוב ענן בפרט. דוגמה אחרת היא רכישת 3Com שהובילה לעיבוי משמעותי של פתרונותינו בתחום התקשורת.

אני צופה האצה בפעילות הלקוחות בתחומי הטרנספורמציה של תשתיות המחשוב, ובהם מחשוב ענן, וירטואליזציה ותשתיות אחודות. במרכז הבמה יככב השנה HP BladeSystem Matrix, בין היתר בזכות המעבר של יותר ויותר ארגונים לענן פרטי. בנוסף אנחנו רואים צורך הולך וגובר לשדרוג ולהקמה של מרכזי מידע (DC) חדשים ומודרניים כשהלקוחות פונים אלינו לבקש עזרה בתכנון הבנייה וההעברה תוך שימוש במתוודולוגיות DCT שלנו ובידע המבוסס על רכישת חברת היעוץ המובילה בעולם לתכנון והקמה של DC – EYP.

בנושא ההיערכות לתחום מחשוב ענן, חשוב לציין את אגף הייעוץ של קבוצת השירותים הטכנולוגיים, אשר מתמקד בתכנון והקמת מערכי ענן פרטי והמייושם על גבי תשתיות מיקרוסופט.

אז אם מדברים על ענן, אולי תוכל להרחיב ולציין כיצד אתה נערכים בנושא ומה הקשר למיקרוסופט?
אנחנו לא רק מדברים על מחשוב ענן, אלא כבר עושים בין אם בתחום השירותים העסקיים, או באמצעות היצע של פתרונות טכנולוגיים בתחום מחשוב הענן. יש לנו כבר מגוון סיפורי הצלחה מקומיים וגלובליים בתחום. גם ברמת שת"פ עם מיקרוסופט מתבצעים מהלכים רבים, אשר נשענים על הסכם עולמי בתחום מחשוב ענן שהוכרז בחודש יולי האחרון. הכרזה אסטרטגית זו מהווה נדבך משמעותי והרחבה של שיתוף הפעולה הגלובלי שהושק בראשית השנה ומטרתו לפתח ולספק פתרונות אינטגרטיביים במודל תשתיות-עד-יישומים (Infrastructure-to-Application). לטובת שת"פ זה הוקצו למעלה מ- 250 מיליון דולר.

ההכרזה בתחום הענן, כאמור, מציעה למעשה אינטגרציה טובה יותר בין מוצרי HP למוצרי מיקרוסופט, פיתוח מוצרים ייחודיים לשתי החברות ובכלל זה התקנים מבוססי חומרה ותוכנה ("Appliances") ו-roadmap משותף. כתוצאה מכך, יוכלו ארגונים גדולים לעבור בצורה מהירה, נוחה וחלקה יותר לצריכת שירותי ענן, להשיג גמישות רבה ולהבטיח מתאם משופר בין ההוצאה על IT לבין התועלות והצרכים העסקיים.

אסכם ואומר שהשילוב בין פלטפורמות התוכנה, החומרה והשירותים המובילות בעולם הענן, יוצר את הפתרון המקיף ביותר בתחום – ומאפשר לארגונים להתקדם למערכות חדשניות יותר באופן גמיש ונגיש יותר. אין ספק כי תחום זה יוסיף לספק לנו חדשות מעניינות בתקופה הקרובה.

להתראות ב-Tech Ed.

אתר הכנס

אירועים קרובים