חדש: לגלוש באינטרנט ולדבר בווידיאו – גם בדרך לפסגת האוורסט

חברת הטלקום הנפאלית Ncell התקינה שמונה תחנות בסיס מדור שלישי לאורך הדרך המובילה אל מחנה הבסיס בהר הגבוה בעולם ● תחנת הבסיס הגבוהה ביותר מותקנת בגובה של 5,200 מטרים מעל פני הים

מטפסי הרים שיעפילו לפסגת האוורסט יוכלו מעתה לגלוש באינטרנט ולערוך שיחות וידיאו ברשת דור שלישי – כך הודיעה חברת הטלקום Ncell מנפאל. החברה התקינה שמונה תחנות בסיס מדור שלישי לאורך הדרך המובילה אל מחנה הבסיס בהר האוורסט, על מנת לשרת את אלפי התיירים שמבקרים מדי שנה במקום.

עד כה נאלצו אלפי המטפסים והמטיילים באזור להצטייד בטלפון לווייני ולהסתפק בשיחות קוליות בלבד. חברת Ncell, שנמצאת בבעלותה של החברה השבדית טליה-סונרה, מסרה, כי תחנת הבסיס הגבוהה ביותר מותקנת סמוך למחנה הבסיס בהר האוורסט, בגובה של 5,200 מטרים מעל פני הים.

פסי קויסטינן, מנהל החברה, מסר, כי הכיסוי הסלולרי אמור להגיע עד לפסגת ההר הגבוה בעולם, אך הודה, כי הכיסוי בפועל לא נבדק עדיין. הוא הוסיף, כי התקשורת הסלולרית תסייע למטפסי ההרים ולמטיילים לשמור על קשר עם בני משפחותיהם ומארגני המסעות. הם יוכלו לקבל תחזיות מזג אוויר והודעות בטיחות בצורה נוחה יחסית במהלך הטיפוס.

מאז שהגיעו אדמונד הילארי וטנזינג נורגיי, האנשים הראשונים שהגיעו לפסגת האוורסט (ב-1953), העפילו אליה כ-3,000 בני אדם. הילארי עצמו נאלץ לנהל את התקשורת של המשלחת בראשותו באמצעות רצים שנשלחו לעמדת הטלגרף הקרובה.

יצוין, כי פחות משליש מאוכלוסיית נפאל נהנית כיום מגישה לשירותי טלקום. חברת טליה-סונרה הבטיחה להשקיע בשנה הקרובה למעלה מ-100 מיליון דולרים בהרחבת הכיסוי הסלולרי במדינה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. בן

    מצויין! עכשיו אף אחד לא יצטרך לדאוג פשוט ירימו טלפון ויגידו "עשיתי את זה"

אירועים קרובים