מפתחי יישומים לפייסבוק מכרו מידע על משתמשים

החברה גילתה, כי המפתחים העבירו שמות משתמש של גולשים, ובחלק מהמקרים גם של חבריהם, ללא פחות מ-25 חברות שעוסקות בפרסום ובסחר בנתונים ● המפתחים שסרחו הושעו על ידי פייסבוק לחצי שנה

פייסבוק (Facebook) גילתה, כי סוחר נתונים רכש שמות משתמש של גולשים ברשת החברתית ממפתחי יישומים. בעקבות הפרשה, השעתה פייסבוק לחצי שנה את מפתחי היישומים שסרחו. הודעה בנושא פורסמה בסוף השבוע בבלוג של מפתחי היישומים.

לא מכבר נחשף, כי יישומים פופולריים רבים בפייסבוק משדרים שמות משתמש של גולשים, ובחלק מהמקרים גם של חבריהם, ללא פחות מ-25 חברות שעוסקות בפרסום ובסחר בנתונים.

"גילינו, כי במקרים מסוימים שולם כסף למפתחים תמורת שמות משתמש של גולשים. אף על פי שהמידע שנמכר לא כלל פרטים אישיים ולא הקנה גישה לפרטים כאלה, מדובר בהפרה של מדיניותנו, ואנחנו מתייחסים לכך בחומרה רבה", נכתב בהודעה שפורסמה מטעם פייסבוק בבלוג של מפתחי היישומים. "המפתחים שעשו זאת יושעו לשישה חודשים מכל ערוצי התקשורת של האתר, ובעתיד יהיה עליהם לעמוד לביקורת על מנת להבטיח שהם פועלים בהתאם למדיניות שלנו".

ברשת החברתית הדגישו, כי מדובר במספר מועט של מפתחים, ומרביתם מפתחים קטנים, שהיישומים שלהם אינם נכללים ברשימת היישומים המובילים באתר. שמות המפתחים שסרחו לא פורסמו, אך ידוע, כי בעבר הגיעה פייסבוק להסכם עם חברת Rapleaf מסן-פרנסיסקו, שעוסקת באיסוף נתונים. על פי פייסבוק, Rapleaf התחייבה במסגרת ההסכם למחוק את כל שמות המשתמש שברשותה ולחדול מכל פעילות ברשת החברתית. לא ידוע אם חברה זו קשורה גם לפרשה הנוכחית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים