אחרי שנתיים: טורקיה ביטלה את חסימת יו-טיוב

החסימה בוטלה לאחר שסרטונים שפגעו בכבודו של מוסטפה כמאל אתאטורק, מייסד הרפובליקה הטורקית, הוסרו מהאתר ● השר הטורקי הממונה על האינטרנט אמר, כי "התהליך היה ארוך, ואני מקווה שביו-טיוב למדו את הלקח ושהתופעה לא תחזור על עצמה"

טורקיה ביטלה את החסימה של אתר יו-טיוב (YouTube), שנתיים לאחר שהגישה לאתר במדינה נאסרה עקב סרטונים "פוגעניים". שר התחבורה של טורקיה, בין-עלי יילדירים, שממונה על הגישה לאינטרנט, מסר, כי החסימה בוטלה לאחר שהסרטונים "הפוגעניים" הוסרו מהאתר.

יילדירים אמר בראיון לערוץ הטלוויזיה הטורקי NTV, כי "התהליך היה ארוך, ואני מקווה שהם למדו את הלקח ושהתופעה לא תחזור על עצמה. יש לקוות שבעתיד יפעל אתר יו-טיוב בטורקיה בהתאם למגבלות החוק".

מיו-טיוב נמסר כי הגישה לאתר בטורקיה חודשה ושהנסיבות נבדקות. "קיבלנו דיווחים שניתן שוב לגשת לאתר שלנו בטורקיה", נמסר מיו-טיוב. "אנחנו מבקשים להבהיר, כי הסרטונים שגרמו לחסימת האתר בטורקיה הוסרו על ידי צד שלישי, ולא על ידינו, באמצעות התהליך האוטומטי  שאנחנו מציעים לדיווח על הפרת זכויות יוצרים. אנחנו בודקים אם צעדים אלה בוצעו בהתאם למדיניות שלנו לשמירה על זכויות יוצרים".

הגישה ליו-טיוב נחסמה בטורקיה ב-2008 בעקבות סרטונים שפגעו בכבודו של מוסטפה כמאל אתאטורק, הנשיא הראשון של הרפובליקה הטורקית ומי שנחשב לאבי האומה הטורקית ומייסד הרפובליקה. ההסרה בוצעה בהתאם לחוק הטורקי, האוסר על פגיעה באבות האומה או ברשויות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים