EMC הציגה את הדור הבא בפלטפורמות לניהול מידע

המערך החדש, הסביר מארק לואיס - מנהל האסטרטגיה הראשי של EMC, יתמקד בלספק למשתמשים ולמפתחים ממשק קל להבנה, מותאם להתקנים ומאובטח, שיאפשר להם לקיים אינטראקציה עם מידע ועם יישומים באופן יעיל ביותר ● "העולם מתקדם לעבר הענן, מאמץ את רשת האינטרנט הניידת ויוצר תכנים חברתיים בקצב רצחני", אמר לואיס בכנס Momentum Europe 2010 שנערך בליסבון

01/11/2010 13:33

המנהלים הבכירים ב-EMC – הנשיא היוצא וזה הנכנס – הציגו את החזון שלהם לדור הבא של פלטפורמת תוכנת המידע, שתשנה לדבריהם את הדרך שבה עתידים הארגונים לנהל את המידע שלהם, לשלוט בו ולמנף אותו.

כך, בכנס Momentum Europe 2010 שנערך בשבוע שעבר בליסבון, סקר מארק לואיס – הנשיא היוצא שזה עתה התמנה למנהל האסטרטגיה הראשי (CSO) של חטיבת המידע החכם (IIG, ר"ת Intelligence Information Group) של EMC, את האתגרים עמם יתמודדו חטיבות ה-IT בעקבות הצמיחה המהירה בכמויות המידע, התרחבות התקינה והופעתם של משתמשי קצה מסוג חדש. לואיס קרא למנהלי ה-IT ולאנשי המקצוע לנצל את המגמות הטכנולוגיות החדשות של מיחשוב ענן, של אמצעי תקשורת חדשים לאינטראקציה בין משתמשים ושל שירותי יישומים דינמיים, ואמר כי כל אלה יעזרו לאנשי ה-IT להמשיך ולשנות את האופן שבו הם משרתים את צרכיו של העסק.

"העולם מתקדם לעבר הענן, מאמץ את רשת האינטרנט הניידת ויוצר תכנים חברתיים בקצב רצחני", אמר לואיס. "כדי להסתגל לשינויים הללו יהיה על חטיבות ה-IT להשתנות ולהתאים עצמן לטכנולוגיית המיחשוב הנבחרת שתוכל לתמוך בממשל ארגוני – הן באתר הפיסי של החברה והן בענן. שינויים אלה ידרשו מה-IT לאמץ ולמנף טכנולוגיות חדשות ולהתמקד ביכולות עסקיות אסטרטגיות שיאפשרו ויעודדו שינוי".

מארק לואיס, מנהל האסטרטגיה הראשי של EMC, על הבמה - טוען שעתה נקודת המפנה של תרומת IT לעסקים

לואיס חקר את השאלה, מה נחוץ למערך החדש של טכנולוגיית ניהול מידע כדי שיוכל לענות על הדרישות העסקיות החדשות והמשתנות. לדעתו, על המערך החדש להיות מורכב משלוש שכבות: מסגרת של ממשק משתמש מהדור הבא, שכבה של שירותי יישום מורכבים ותשתית מידע מבוססת ענן.

המערך החדש, הסביר לואיס, יתמקד בלספק למשתמשים ולמפתחים ממשק קל להבנה, מותאם להתקנים ומאובטח, שיאפשר להם לקיים אינטראקציה עם מידע ועם יישומים באופן יעיל ביותר, בלי קשר לזהותם, למקום הימצאותם או להתקן שבו הם משתמשים. יעד נוסף, אמר, הוא לספק מגוון של כלי פיתוח שיאפשרו פיתוח מהיר של יישומים המתאפשרים על-ידי תכנים בסביבת פיתוח אחידה ועקבית ולספק תשתית של שירותי מידע בעננים המספקת לארגונים את שירותי המידע הנחוצים בסביבת הענן הפרטי ובענן הציבורי.

ריק דוונוטי, הנשיא נכנס של חטיבת ה-IIG של EMC

האסטרטגיה

ריק דוונוטי – הנשיא נכנס של חטיבת ה-IIG של EMC, וג'יטו פאטל – מנהל טכנולוגיה ראשי בחטיבת ה-IIG, הציגו בכנס את האסטרטגיה שמטרתה לספק פלטפורמת מידע חכם. דוונוטי ופאטל תיארו את הפלטפורמה שתספק את מלוא קשת הפונקציונליות לאורך כל מחזור החיים של ניהול המידע, מנוע משולב לגמרי לניהול תיקים (Cases), וכלי קומפוזיציה שיעזור בפיתוח, בדיקה ופריסה מהירים של יישומים מבוססי תהליך ויאפשר שליטה מלאה וניהול תאימות.

בכנס הדגימה EMC את Documentum xPlore – מנוע החיפוש החדש של דוקומנטום. xPlore משלב את רמת הביצועים הגבוהה של ה-EMC xDB יחד עם יכולות החיפוש החדשניות של Apache Lucene – ספריית חיפוש טקסט חופשי מלא שנכתבה בג'אווה (Java) בקוד מקור פתוח, מה שמאפשר לספק יכולות חיפוש מקיפות ומוכנות לארגון עבור פתרונות ניהול תיקים ותכנים.

ריק דוונוטי על הבמה בכנס Documentum Europe 2010 בליסבון

המכירות

פרד מונג'אזב הוא סגן נשיא בכיר למכירות בעולם של חטיבת IIG ב-EMC. הוא הגיע אליה לפני תשעה חודשים היישר מהמתחרה הראשית, FileNet, שנרכשה על ידי יבמ (IBM). בראיון לאנשים ומחשבים הציג את יתרונה העיקרי של חטיבת IIG מול מתחרותיה העיקריות, בכך שרק EMC מציגה פתרון שלם משלב יצירת התוכן וניהול המסמכים, דרך ניהולו ועד שילובו בתהליכים העסקיים (BPM) ולאחר סיום השימוש בו, התוכן יאורכב כהלכה כלומר מאובטח, עומד בתקני GRC וזמין בכל עת. ההיקף השנתי של מכירותיה עומד קרוב ל-800 מיליון דולרים. עד לאחרונה היה ליבמ נתח שוק גדול יותר, אך עתה EMC גדלה בקצב דו-ספרתי – גבוה יותר מממוצע השוק, וכך היא עוברת את יבמ.

מערך המכירות של IIG נסמך על הסניפים הישירים של EMC ברוב המדינות, פרט לאלה בהם החטיבה מוכרת דרך משלב מערכות חזק מקומי, כמו למשל בישראל בה קבוצת NessPRO בחברת נס טכנולוגיות היא המשווקת ללקוחות. מונג'אזב מרוצה מאוד מהישגי IIG בישראל באמצעות NessPRO, המתמחה בסקטורים החשובים של הממשלה, הפיננסים, הביטחון, ההיי-טק והתעשייה. המסר שלו לעשרות הלקוחות (קרוב ל-40) בישראל הוא "בכל נושא ועניין אנו כאן. ניהול המידע הוא קריטי בארגון ו-EMC מחויבת לשירות לקוחות לאורך כל הדרך בצמוד ל-NessPRO, נציגתה". כן, הוא יודע שמוצר ניהול התוכן לסאפ (SAP) המשווק בעולם על ידי EMC, פותח למעשה בישראל על ידי NessPRO.

פרד מונג'אזב, סגן נשיא בכיר למכירות בעולם, חטיבת ה-IIG ב-EMC

המתחרים

ויטני טידמארש היא מנהלת השיווק הבינלאומי של EMC IIG ולה קריירה ארוכה בחברות IT שהחלה באורקל (Oracle) ובסייבייס (Sybase) בניהול בסיסי נתונים. עכשיו היא כבר תשע שנים ב-EMC בניהול התוכן. היא רואה את הסיבה להצלחתה של EMC מול יבמ, ברכישת חברות של טכנולוגיות משלימות ולא חופפות.

לדבריה, מאז שיבמ – שכבר היה לה פתרון משלה לניהול תוכן (CM) – רכשה את FileNet לפני כארבע שנים, הצליחה EMC להגדיל את נתח השוק שלה על חשבון FileNet. הסיבה, אמרה, היא שיבמ לא הראתה בפועל איך בכוונתה לשלב את שני המוצרים, אם בכלל. היא רכשה את FileNet להגדלת נתח שוק ותו לא.

ויטני תידמארש, מנהלת השיווק הראשית של IIG ב-EMC

טידמארש טוענת שיבמ מסתמכת על כך שחטיבת השירותים הענקית שלה, IGS, תצליח לשלב מוצרים לא תואמים. היא קבעה, שהפתרון של IIG יעיל יותר ועולה פחות ללקוחות, כי החברות ש-EMC רוכשת תמיד ישלימו ויתאימו לפתרונות שכבר אצל הלקוחות. עוד אמרה טידמארש, כי יבמ ושותפיה לשיווק מערכות ניהול תוכן, מתחרים בינם לבין עצמם  בגלל חטיבת השירותים של יבמ עצמה, IGS, בעוד ש-EMC תמיד משווקת רק דרך שותפיה.

את המתחרה הקטנה יותר, OpenText, טידמארש מאפיינת כשחקנית בתחום הנמוך יותר של ניהול תוכן בלבד, ללא השילוב עם פתרון ניהול התהליכים העסקיים BPM. כך ש-EMC מובילה את השוק במקביל ליבמ.

מימין: אנאה סטוקי - מנהל איזורי IIG ב-EMC, ולצידו איתי צור - מנהל מכירות פתרונות עסקיים, NessPRO, נס טכנולוגיות

הלקוחות

אנאה סטוקי האיטלקי הוא המנהל של איזור המזרח התיכון, מזרח אירופה, אפריקה ולבנון. ישראל היא בטריטוריה שלו והוא נהנה מאוד לבקר את שותפיו מקבוצת NessPRO, בניהולו של דדי דבורסקי, ובעיקר את הלקוחות המתקדמים ביותר. בישראל, כאמור, פותח עבור לקוחות EMC מוצר לניהול תוכן בסביבת סאפ הקרוי Documentum4SAP. החדירה של EMC בתחום ה-ECM (ניהול תוכן ארגוני) גבוהה בישראל ולהערכתו יש בה כבר 35,000 משתמשים, מתוכם כ-7,500 במשרדי הממשלה בלבד, כלומר סקטור מתקדם ומוביל.

הצמיחה המהירה בישראל התרחשה בארבע השנים האחרונות עת קבוצת ניהול התוכן ב-NessPRO התגבשה בניהולו של אייל פלדמן ובה מעל 40 מקצוענים, שהביאו כיום לנתח שוק של 36 לקוחות גדולים ומרוצים ממשרדי ממשלה, דרך חברות היי-טק בינלאומיות, בנקים, חברות ביטוח ותעשיה.

סטוקי מודע לתחרות החזקה בישראל מצד יבמ ומיקרוסופט (Microsoft) – עם SharePoint שלה. הפתרון המלא והמקיף יותר של EMC יחד עם השותף המקומי המוביל בישראל הוא הסיבה להובלת השוק. למשל, סטוקי מדגים, את התאמת המערכת לעברית. ב-EMC העברית היא בתוך המוצר עצמו ופותחה בשיתוף מלא של EMC עם NessPRO, בעוד שב-FileNet העברית אינה בתוך המוצר, אלא חיצונית, כלומר שהיא אינה מוכרת על ידי FileNet עצמה ואינה נתמכת, כמובן. אנאה מלא הערכה גם לרמתם הגבוהה של הלקוחות בישראל שלא מעטים מהם משמשים "סיפורי הצלחה" לאזור כולו. החדשנות בישראל גבוהה ביותר, לדבריו.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לפורטוגל

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים