משרד התקשורת: בזק מעכבת את התחרות בטלפוניה הנייחת באמצעות מניעת תשתיות מסלקום ופרטנר

במכתב ששלח לבזק, קובע מנכ"ל המשרד - עדן בר-טל, כי הסירוב של בזק לאפשר לחברות אחרות - ובראשן סלקום ופרטנר, להשתמש בתשתיות התמסורת שלה, מנוגד לרישיון שלה ● בזק בתגובה: "המכתב הוא חלק מדיון מתמשך עם משרד התקשורת בעניין"

נראה שבזק מנסה לשמור על המונופול שלה בתחום התקשורת הנייחת בכל מחיר. כך, מסתבר, מסרבת החברה מזה שנתיים לפעול לפי הנחיות משרד התקשורת ולספק למתחרות – סלקום ופרטנר – גישה לתשתיות, כדי להגיע ללקוחות באזורים בהם הן טרם פרסו את תשתיותיהן.

במכתב ששיגר אתמול (א') מנכ"ל משרד התקשורת – עדן בר-טל, למנכ"ל בזק – אבי גבאי, הוא קובע, כי הסירוב של בזק לאפשר לחברות אחרות – ובראשן סלקום ופרטנר, להשתמש בתשתיות התמסורת שלה, מנוגד לרישיון שלה. בר-טל הורה לבזק במכתבו לספק באופן מיידי שירותי תמסורת לכל דורש בהתאם לתנאי רישיונה, שאם לא כן ינקוט המשרד בהליכים כלפיה.

כבר לפני שנתיים פנו סלקום ופרטנר למשרד התקשורת בטענה שבזק מונעת מהן לספק תמסורת למפ"א (מפעיל ארצי) עסקי. פרטנר פנתה שוב בתחילת השנה, וקבלה שבנוסף, בזק גם מונעת ממנה את האפשרות לקנות תמסורת בסיטונאות. בתגובה, הוציא משרד התקשורת הודעה בתחילת החודש שבה הוא מחייב את בזק לספק שירותי תשתית למפעילות אחרות.

סלקום, מצידה, טוענת שנקטה במהלך לשדרוג תשתיות, במסגרתו שדרגה מרכיבים נרחבים מרשת ה-IP העצמאית שלה לטכנולוגיית Carrier Ethernet. שדרוג זה, לדבריה, מאפשר לה להציע ללקוחותיה מגוון רחב יותר של שירותי תקשורת, לרבות חבילות גלישה לפי מהירות, שירותי סלולר ומפ"א מתקדמים ושירותים נוספים באיכות גבוהה יותר מאשר החלופות האחרות בשוק. במילים אחרות, השדרוג אפשר לחברה להקטין את התלות שלה בבזק.

מבזק נמסר בתגובה, כי "אכן קיבלנו מכתב מהמשרד והוא חלק מדיון מתמשך איתם בעניין".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. barnashi

    טוב מאוד! כל הכבוד לבזק! לא רוצים את סלקום ופרטנר העשקניות הכי גדולות במשק שגונבות מלקוחותיהן יום יום עשרות שקלים מלהגיע לטלפוניה הנייחת! מספיק לנו הסיוט שיש לנו איתם בטלפוניה הסלולרית...

אירועים קרובים