קבוצת בזק: ההכנסות עלו ב-4%; הרווח הנקי נותר ללא שינוי

הכנסות הקבוצה עמדו ברבעון השלישי של 2010 על 3.03 מיליארד שקלים ● הרווח הנקי שלה הגיע ל-588 מיליון ● הגידול בהכנסות קבוצת בזק נובע מהעלייה במכירות של פלאפון ובזק בינלאומי ומאיחודה של וואלה!

קבוצת בזק פרסמה הבוקר (ג') את תוצאותיה העסקיות לרבעון השלישי של השנה, ומהן עולה, כי הכנסותיה גדלו ברבעון ב-3.7%, להכנסות שיא של 3.03 מיליארד שקלים לעומת 2.92 מיליארד ברבעון השלישי של 2009. הרווח הנקי של הקבוצה לבעלי המניות נותר ללא שינוי, והגיע ל-588 מיליון שקלים. ה-EBITDA הרבעונית הסתכמה ב-1.33 מיליארד שקלים – גידול של 7.5% בהשוואה ל-1.24 מיליארד. שיעור ה-EBITDA הגיע ל-43.8% אל מול 42.3%.

הגידול בהכנסות קבוצת בזק נובע מהעלייה במכירות של פלאפון ובזק בינלאומי ומאיחודה של וואלה!, שקוזז בחלקו בירידה בשיעור של 1.5% בהכנסות הפעילות הקווית של בזק. הרבעון השלישי של 2010 הוא הרבעון המלא הראשון שבו מאוחדת הפעילות של וואלה!, שהוא פורטל האינטרנט המוביל בישראל, שמשרת יותר מחמישה מיליון משתמשים בכל חודש. בזק החלה לאחד את התוצאות של וואלה! ב-25 באפריל 2010, והתרומה הכספית של וואלה! משתקפת בתוצאות המאוחדות ברמת הקבוצה.

עוד עולה מהדו"חות של הקבוצה, כי השקעות ההון ברוטו שלה הסתכמו ברבעון ב-381 מיליון שקלים – גידול של 16.9%. עלייה זו נבעה בעיקר מהמשך ההשקעה בפריסת רשת ה-NGN. יחס השקעות ההון להכנסות עמד על 12.6%, בהשוואה ל-11.1% ברבעון השלישי אשתקד ו-13.1% ב-2009 כולה.

הרווח התפעולי של הקבוצה צמח ל-979 מיליון שקלים, המהווים עלייה של 11.9% בהשוואה ל-875 מיליון. השיפור ברווח התפעולי יצר מרווח תפעולי של 32.3%.

שלמה רודב, יושב ראש דירקטוריון בזק, אמר, כי "בזק השיגה תוצאות תפעוליות ופיננסיות חזקות, והכנסותיה עלו על שלושה מיליארד שקלים. זאת הודות לשילוב של תשתיות התקשורת החדשניות והמובילות שלנו, וכן הודות לסל הפתרונות הטכנולוגיים המתקדמים של הקבוצה, המיועדים ללקוחות הפרטיים והעסקיים כאחד". לדבריו, "כל תחומי הפעילות של קבוצת בזק המשיכו לתפקד על פי התוכנית, כאשר במיוחד תרמו לתוצאות הפעילות הקווית והסלולרית".

רודב הוסיף, כי "אנחנו פועלים בנמרצות לנקיטת צעדים שימתנו את השפעת שינויי הרגולציה, ומתמקדים בהתאמה להתפתחויות המסתמנות בשוק, תוך שאנחנו מביאים ערך ללקוחות ולבעלי המניות שלנו. אנחנו מאמינים, כי אנחנו נמצאים רק בשלבים הראשונים של שדרוג הלקוחות לפלטפורמות ה-NGN וה-HSPA". "בתוך כך", ציין, "החלטנו להניח כבל תת-ימי חדש שיחבר את ישראל לאירופה, וישפר באופן משמעותי את נפח תקשורת הנתונים הבינלאומית שישראל יכולה לנצל, וכן את ביצועי המדיה והתקשורת של לקוחותינו ואת חווית המשתמש שלהם".

אלן גלמן, מנהל כספים הראשי והמשנה למנכ"ל בזק, אמר, כי "הביצועים הכספיים ברמת הקבוצה כולה ברבעון השלישי התאפיינו בשיפורים דו-ספרתיים לעומת התקופה המקבילה אשתקד ברווח התפעולי ובתזרים המזומנים התפעולי והחופשי, בשיפור חד ספרתי בהכנסות וב-EBITDA וברווח נקי יציב מפעילות נמשכת. שילוב נתונים אלה עם החיסכון בהוצאות שהצלחנו להשיג על ידי המשך צעדי ההתייעלות בכל תחומי הפעילות של הקבוצה יצר בסיס תפעולי חזק לעמידה ביעדים הפיננסיים שלנו לשנה כולה".

"בהתאם למדיניותנו לחלק מדי חצי שנה 100% מהרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות, חילקה בזק ב-7 באוקטובר דיבידנד במזומן של 1.28 מיליארד שקלים" הוסיף.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים