רוב אש, יבמ: "המשבר הכלכלי נגרם בגלל חוסר שקיפות והיעדר יכולת ניתוח אנליטי מספקת במערכות"

אש, המנהל הכללי של תחום המיחשוב העסקי האנליטי בקבוצת התוכנה של יבמ, עסק בנושא בשורה של מפגשים בכנס התוכנה IOD של החברה ● הוא דיבר על ההבדל בין יבמ לבין חברות אחרות בתחום ואמר, כי "בעוד שאנחנו מאמינים שאינפורמציה היא נכס אסטרטגי עסקי, שחוצה את כל החברה מקצה לקצה, חברות אחרות מגיעות לעולם ה-BI מתוך העולמות הוורטיקאליים, שבהם הן פועלות"

"המשבר הכלכלי שפוקד את העולם בשנים האחרונות נגרם בגלל חוסר שקיפות והיעדר יכולת ניתוח אנליטי מספקת במערכות", כך אמר רוב אש, המנהל הכללי של תחום המיחשוב העסקי האנליטי בקבוצת התוכנה של יבמ (IBM), בראיון לאנשים ומחשבים. הראיון נערך בכנס התוכנה IOD של החברה, המתקיים בלאס ווגאס.

אש, ששימש כמנכ"ל קוגנוס (Cognos) במשך שנים רבות, עד לרכישתה על ידי יבמ לפני שלוש שנים בחמישה מיליארד דולרים, כיכב ברוב המפגשים בכנס, מתוקף היותו מוביל נושא הניתוח העסקי האנליטי. במהלך הראיון הוא הזכיר בחום את ביקורו האחרון בישראל בשנה שעברה, את פעילותה של חברת ליבי טכנולוגיות ואת כוונתו להגיע לביקור נוסף בארץ בקרוב.

הוא דיבר על יבמ לעומת חברות אחרות הפועלות בתחום ה-BI, ואמר, כי "קיים הבדל מהותי: אנחנו מאמינים שאינפורמציה הינה נכס אסטרטגי עסקי החוצה את כל החברה מקצה לקצה, ובהתאם – מספקים מענה לתמונה הכוללת. חברות אחרות בתחום מגיעות לעולם ה-BI מתוך העולמות הוורטיקאליים שבהן הן פועלות, כמו: ה-ERP או בסיס הנתונים הארגוני". לדבריו, להבדיל מחברות אחרות, דוגמת סאפ (SAP), המציעות עסקת חבילה הכוללת את מערכת ה-ERP, יבמ מביאה לתחום גישה מערכתית כוללת ולא גישה מוכוונת מוצר. הוא הוסיף, כי היתרונות של גישה זו באים לידי ביטוי הן בהשקעה המסיבית של יבמ בתחום – 14 מיליארד דולרים בשנים האחרונות – והן בגידול המשמעותי של פתרונות ה-BI בקרב לקוחות החברה. אש אמר, כי "הצלחת המיזוג לתוך יבמ מתבטאת קודם כל בעובדה ששילשנו את השוק שלנו בשנים האחרונות. יכולות המחקר והפיתוח שלנו, כמו גם המסה האדירה של טכנולוגיות משלימות ששילבנו בפיתרון, הפכו אותנו לפיתרון המקיף והחזק ביותר בשוק. אנחנו מאמינים שהתחום עוד יכפיל את עצמו במהלך השנים הקרובות".

"האתגר הגדול – התפוצצות המידע"

אש ציין, כי "האתגר הגדול ביותר הוא התפוצצות המידע הקשור לניתוח התנהלות חברתית. לקוחות שמתקשרים איתנו בערוצים שונים או פועלים בווב ובוחנים מוצרים המוצעים שם הופכים נושא מעניין במיוחד לניתוח אנליטי עסקי. לקוחות אלה מעניינים אותנו גם כאשר הם לא מתקשרים ישירות איתנו, אלא מביעים דעתם על מוצרים שלנו או של יצרנים אחרים, בסביבה שיוצרת מקור עשיר מאוד, שאינו מכוסה עדיין, למידע. המידע הזה מאפשר להבין את הביקושים, השפעת מסעות קידום המכירות, שביעות רצון הלקוח ואיפה נכון להשקיע".

"אנחנו מקדמים את ההתמקדות של לקוחותינו בשלושה תחומים מרכזיים", הסביר אש. "ראשית – אנחנו רוצים שהם יוכלו לחשוב באופן חופשי ולקשר מקורות מידע שונים. שנית – אנחנו רוצים שהם יוכלו לתקשר עם אנשים אחרים ולשתף איתם את התובנות שאליהן הם מגיעים. ושלישית – אנחנו רוצים שהם יהיו מסוגלים לפעול ולעשות. אנחנו רוצים שהם יוכלו לפעול במתכונת הזאת ולהגיע לתובנות האלה בכל מקום שבו הם נמצאים, ונותנים דגש מרכזי ליכולות העבודה הניידת. יותר ויותר לקוחות, כמו גם המשתמשים והלקוחות שאותם משרתים הלקוחות שלנו, נמצאים בתנועה. העבודה צריכה להיעשות מכל מקום ובכל זמן".

במסגרת הפנייה של יבמ אל המדיה החברתית, מנצל אש את פייסבוק (Facebook) על מנת להעלות שם את התובנות שלו. "אנחנו נמצאים כיום בעיצומה של התפוצצות המידע הגדולה ביותר בכל הזמנים. מידע מגיע מתוך החברה ומחוץ לה. מבחינתם של אנשים רבים – זהו אתגר עצום. מבחינתנו – ביבמ בכלל ובתחום המיחשוב האנליטי עסקי בפרט – זוהי הזדמנות עצומה. אנחנו רוצים לסייע ללקוחות להבין את הסביבה המורכבת כל כך שבה הם פועלים".

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים