ירידה חדה במשלוחי השבבים הגרפיים, בעיקר למחשבים ניידים

מספר המשלוחים של השבבים הגרפיים לשוק המחשבים הניידים ירד ברבעון השלישי של 2010 ב-14.39% ● כשהירידה הגדולה ביותר חלה במשלוחים של Nvidia, שקטנו ב-31.2% ● בסך הכול, ירד מספר המשלוחים של השבבים הגרפיים ב-4.9%

משלוחי השבבים הגרפיים של כלל היצרניות בתחום ירדו ברבעון השלישי של 2010, במונחים של שנה לשנה, ב-4.9%. הסובלת העיקרית מכך, מעבר ל-SiS, שלמעשה יוצאת כמעט מהתמונה, היא AMD, שמספר המשלוחים שלה ירד במהלך הרבעון ב-10.7%.

בסך הכול, מספר היחידות של שבבי התצוגה לשני השווקים העיקריים עמד על כ-116.5 מליון. אינטל (Intel) היא השולטת בשוק הכולל, עם 54.6% מהמשלוחים. AMD מגיעה למקום השני, עם 23%, ו-Nvidia שלישית עם 21.1%.

הירידה החדה בסך הכולל של משלוחי השבבים נובעת בעיקרה משוק המחשבים הניידים. בעוד שבשוק השבבים המיועדים לשילוב בכרטיסים ייעודיים למחשבים נייחים נהנתה AMD מעלייה של 6.6% ו-Nvidia רשמה לגידול של 33% במונחים של שנה לשנה, בשוק הנייד חלה ממש התרסקות: מספר המשלוחים ירדו ב-14.39%, כשהירידה הגדולה ביותר חלה במשלוחים של Nvidia, שקטנו ב-31.2%. AMD הגיעה למקום השני עם נפילה של 21%.

גם במונחים של רבעון לרבעון אפשר להרגיש בירידה. אינטל מכרה פחות יחידות של שבבים גרפיים ב-4.2% לעומת הרבעון השני של 2010, ו-AMD ראתה כיצד המותג שלה, ATI Radeon, צונח מהרבעון שעבר ב-10.7%.

ההערכה היא שהצניחה הזו מבטאת מצד אחד את העצירה המסוימת בעליית המכירות בשוק המחשבים הניידים, ומצד שני – את ההמתנה של השוק לראות מה יקרה בשוק מחשבי הלוח, כשגם כך, חלק גדול מהם יהיה מבוסס על פתרון כולל של מעבדים משולבים שבנויים על ARM.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים