תוכן שיווקי

יהודה בן יעקב, מנהל פעילות ה-mobile ב-NessPRO ישראל: "ארגון שלא יערך כבר היום לכניסה נכונה לעולם ה-Mobile בקרוב ימצא את עצמו מאחור"

03/11/2010 13:53
NessPRO הינה קבוצת מוצרי התוכנה של נס

"עד סוף 2011 מספר מכשירי הטלפון החכמים בעולם יעבור את מספר מכשירי הסלולר הרגילים, ארגון שלא יערך כבר היום לכניסה נכונה לעולם ה-mobile, בקרוב ימצא את עצמו מאחור", אומר יהודה בן יעקב, מנהל פעילות ה-mobile ב-NessPRO ישראל, קבוצת מוצרי התוכנה של נס טכנולוגיות. "כניסת המכשירים החכמים הביאה איתה מודעות לאפליקציות וליכולת לעבוד מכל מקום ועת. ארגונים רבים בישראל מבינים את המשמעות ונערכים לעתיד. כשהטכנולוגיה מתקדמת בקצב מסחרר וסוגי המכשירים החכמים מתרבים, הטמעת תשתית אחידה שתספק מענה לצורך להתחבר לשירותים קריטיים בארגון ממכשירי הסלולר שלהם, היא הכרח. כדי לתמוך בכך, הקימה NessPRO, מרכז ידע ייחודי למחשוב נייד, הכולל מומחים בעלי ותק וניסיון רב בתחום".

לשאלה מדוע אנו רואים דווקא היום את החשיבות הרבה להכין את הארגון לעידן הנייד, אומר בן-יעקב: "היישומים נדרשים כיום לא רק לעובדי השטח אלא לכלל עובדי הארגון. בעבר עולם ה-mobile היה בעיקר נחלתם של מי שנזקקו למסופונים, כגון עובדי מחסן, וטכנאי שטח. עם כניסת הטלפונים החכמים לארגונים, מגיע המחשוב הנייד אל כל עובד, כאשר הדרישה היא להיות מסוגל לצפות במידע ולבצע פעולות באמצעות המכשיר הסלולרי בכל מקום ועת".

"פיתוח יישומים למכשירים ניידים טומן בחובו קשיים רבים, למשל, שפת תכנות שונה לכל מכשיר, דבר הגורם לקושי בתחזוקה, ניהול ושדרוג האפליקציות ומכשירי הקצה. לרוב קיים קושי לחבר את היישום למקורות המידע באופן יעיל ומנוהל, בעיקר כשמעורב יותר ממקור מידע אחד וצורך לגשת לנתונים גם ללא תקשורת.  הצרכים השונים של כל יישום הובילו ארגונים רבים לעבודה מול ספקי פתרונות שונים, שפיתחו פתרונות מדף או אפליקציה ספציפית עבורם, לכל מטרה שנדרשה. עובדה זו יצרה חוסר אחידות באפליקציות השונות, התוצאה- עלויות שוטפות גבוהות".

חברת Sybase (השייכת ל-SAP), המיוצגת בישראל ע"י נס טכנולוגיות באמצעות NessPRO, הכריזה לאחרונה על גרסה חדשה של פלטפורמת הפיתוח ליישומים ניידים, המספקת פתרון מקצה לקצה עבור ארגונים המבינים את הצורך ביישומים ניידים.

מהו היתרון במימוש אפליקציות על בסיס פלטפורמה לעומת פיתוח אפליקציות ספציפיות?
"בנוסף לפיתוח אפליקציות למכשירים מסוגים שונים בפעם אחת, הפלטפורמה כוללת גם אינטגרציה למערכות ארגוניות שונות באופן מהיר ואינטואיטיבי, ניהול מלא של זרימת הנתונים, שלמותם, וסינכרונם אל המכשירים ואף מספקת יכולות שו"ב ואבטחת מידע של היישומים והמכשירים. הפלטפורמה נקראת כיום  SAP Unwired Platform".

שם המוצר הינו SAP Unwired Platform, האם אומר הדבר שהחיבור הוא עבור מערכות SAP בלבד?
"לחלוטין לא. הפלטפורמה מיועדת לניוד יישומים ארגוניים מכל סוג שהוא, לא רק SAP. התשתית מקשרת כל מערכת ארגונית ע"י Web Services, בסיסי נתונים ומתאמים אפליקטיביים לסוגים רבים של מכשירים ניידים, לרבות טלפונים חכמים כמו אייפון ובלקברי. פיתוח האפליקציות נעשה ע"י מידול ויצירת קוד באמצעות אשפים גרפיים וכלים לעיצוב המסכים עצמם והפעולות הנדרשות. התוצרים, יישומים ייעודיים לכל מכשיר, מכילים גם יכולות ניהול ממקום מרכזי אחד, עבודה בלתי מקוונת וסנכרון נתונים מתקדם לרבות דחיפה".

אמרת "יכולות של ניהול הרשאות ממקום מרכזי אחד" תוכל לפרט?
"כפתרון ארגוני, התשתית מספקת גם יכולות שליטה ובקרה של המכשירים הניידים. את היכולות הנ"ל מספקת הפלטפורמה ע"י שימוש במערכת ה-Afaria המוטמעת בתשתית ומספקת את היכולת לנהל מרחוק את המכשירים ומגוון היישומים. ה-Afaria מאפשרת לוודא שיישומים ארגוניים מופצים למשתמשים, שהם תקינים ושכל ההגדרות במכשירים נכונות ותואמות לדרישות הארגון. כמו כן מאפשרת Afaria לוודא, באמצעות מנגנוני אבטחה וגיבוי, שמידע אינו אובד או נחשף במקרה שנגנב המכשיר".

אירועים קרובים