בזק בינלאומי תפרוס כבל תקשורת תת-ימי בהשקעה של מעל למאה מיליון דולרים

כבל התקשורת החדש, שיעביר מידע בקצב של 7.3 טרה-ביט בשניה - פי שלושה יותר מקיבולת התקשורת הנוכחית אל ישראל וממנה, נועד לשמש חלופה לכבל המונופוליסטי בפועל של מד-נאוטילוס, דרכו עוברת כל תקשורת האינטרנט והטלפוניה כיום ● השלמת הפריסה צפויה במהלך 2012

במהלך מפתיע הודיעה הבוקר (ד') בזק בינלאומי, כי תקים כבל תקשורת תת-ימי שישמש להעברת טלפוניה ואינטרנט. כבל התקשורת החדש, שההשקעה בו נאמדת בכמאה מיליון דולרים, נועד לשמש חלופה לכבל המונופוליסטי בפועל של מד-נאוטילוס, דרכו עוברת כל תקשורת האינטרנט והטלפוניה של מדינת ישראל. התשתית החדשה של בזק בינלאומי, שתעבור בים התיכון, תקשר בין ישראל, אירופה והעולם בקצב של 7.3 טרה-ביט בשניה – פי שלושה יותר מקיבולת התקשורת הנוכחית אל ישראל וממנה. השלמת הפריסה צפויה במהלך 2012.

הכבל החדש של בזק בינלאומי ייצא מתחנת הנחיתה אשר תקים החברה בתל אביב ויגיע עד לתחנת נחיתה נוספת שתקים החברה באיטליה. לשם ייצור הכבל והנחתו בים, התקשרה בזק בינלאומי עם חברת ASN (ר"ת Alcatel Submarine Networks), המתמחה בייצור ובפריסה של כבילה תת-ימית לתעשיית הטלקום העולמית. באיטליה יתפצל הכבל בפריסה יבשתית לצמתי אינטרנט מרכזיים באירופה ובהם ללונדון ולפרנקפורט, שם ממוקמות חוות שרתים השייכות לבזק בינלאומי.

"תשתית התקשורת הבינלאומית היוצאת את ישראל כיום נסמכת על כבל יחיד של חברת מד-נאוטילוס שהינו בבעלות טלקום איטליה", נמסר מבזק בינלאומי. "במהלך זה, מעבר לשרידות והגברת היתירות למערכת המשמשת כיום, מקימה בזק בינלאומי כבל תקשורת כחול-לבן בבעלות ישראלית מלאה".

איציק בנבנישתי, מנכ"ל בזק בינלאומיעוד נמסר, כי מעבר להיותו של הכבל החדש חלופה ישראלית, הוא יפעל בטכנולוגיות החדשות ביותר להעברת נתונים, דבר שעתיד לבוא לידי ביטוי באמינות ובביצועים. הלקוחות, מסרה בזק בינלאומי, יוכלו לגלוש במהירות גבוהה יותר באתרים בחו"ל, ובכך תאפשר החברה מענה אופטימאלי לביקושים ההולכים וגדלים לרחבי פס באינטרנט הקווי, הסלולרי ובשירותי הנתונים ללקוחות עסקיים.

איציק בנבנישתי, מנכ"ל בזק בינלאומי: "אנו גאים להיות החברה הישראלית הראשונה המייצרת לישראל אלטרנטיבה מהמתקדמות בעולם לתקשורת בינלאומית. אין ספק, כי עם הקמת הכבל נוכל לספק למשק הישראלי תועלות משמעותיות הן בצד הלקוחות שייהנו מחוויית שימוש אחרת באינטרנט והן בצד העסקים שייהנו לראשונה מתחרות אמיתית בעולם התשתיות הבינלאומיות".

שר התקשורת, משה כחלון, היה הראשון להגיב על ההצהרה. כך, אמר בישיבת ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת שעסקה במהירות הגלישה באינטרנט, כי עבור הצרכן הישראלי, הצטרפות של שחקן נוסף לשוק היא משמעותית, כיוון שתביא להגברת התחרות – דבר שיוביל להורדת עלויות. עוד הוסיף השר, כי בימים אלה קבוצות נוספות הביעו עניין להיכנס לתחום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים