שר התקשורת, משה כחלון: "היעד – לתת לצרכן מהירות גלישה של 100 מגה-ביט במחיר סביר"

"המהלך יאפשר לנו להציב את מדינת ישראל בקדמת הטכנולוגיה", אמר כחלון בדיון שערכה ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת בנושא מהירות הגלישה באינטרנט ● עוד אמר כחלון, כי "לצערי הרב התשובה של החברות לצעדים הצרכניים שהובלנו היא פנייה לבג"ץ"

"מדינת ישראל נמצאת במקום ה-21 בעולם מבחינת מהירות הגלישה באינטרנט, ואנו לא שבעי רצון מכך. היעד של משרד התקשורת הוא להביא לשינוי משמעותי באמצעות קצב גלישה של 100 מגה-ביט לשנייה, שיאפשר שימוש ביישומים מתקדמים ובשירותים רחבי פס. המהלך יאפשר לנו להציב את מדינת ישראל בקדמת הטכנולוגיה כאחד המקומות המובילים בעולם בתחום" – כך אמר שר התקשורת, משה כחלון, בדיון שהתקיים בוועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת ואשר עסק במהירות הגלישה באינטרנט.

מנתונים שהציג יאיר חקאק מאגף כלכלה במשרד התקשורת עולה, כי שיעורי חדירת האינטרנט המהיר (גם מגה אחד נחשב אינטרנט מהיר. א.ב.) מתקרב ל-85% ולמעשה הגיע לרוויה. בכל הקשור לחדירה ישראל נמצאת במקום טוב באמצע, הרבה מתחת להולנד ודנמרק, ויותר מאשר איטליה מקסיקו וטורקיה.

באשר למחירי האינטרנט כפי שרואה אותם האזרח, ככל שהמהירות נמוכה יותר, החלק של ספק התשתית גדול יותר, וככל שעולים בקצב, גם חברת האינטנרט מתחילה להרוויח. כך, גולש במהירות 100 מגה ישלם סכום של כ-700 שקל – מחציתו לספק התשתית ומחציתו לספק האינטרנט.

באשר למהירות הגלישה, 61% מהגולשים מחוברים במהירות של 1.5-10 מגה, 16% גולשים במהירות של מעל מגה, ו-22% עדיין גולשים במהירות של פחות מ-1.5 מגה. המהירות הממוצעת (ללקוחות בזק) עלתה מ-2.5 ל-3.82 מגה-ביט לשנייה. בזק והוט משדרגות את רשתותיהן למהירות של עד כ-100 מגה-ביט לשנייה אך למרות הפריסה נרחבת אין עדיין כיסוי כלל ארצי.

השר ציין כי בפגישה שערך עם עמוס לסקר, מנכ"ל חברת החשמל, הודיע השר ללסקר כי בכוונתו להעניק לחברת החשמל רישיון כללי כדי שתספק שירותי אינטרנט מהיר באמצעות התשתית שלה. כניסת חברת החשמל לשוק התקשורת אמורה להרחיב את התחרות בשוק התקשורת בפס הרחב ובטלפוניה הקווית.

"פריסת תשתית חברת החשמל בכל רחבי הארץ לרבות הפריפריה תאפשר לאזרחים ליהנות מרוחבי פס גבוהים ומקצבי גלישה גבוהים ומשירותים מהירים ונאותים", אמר כחלון.

בהתייחסו לצעדיו בעניין הגברת התחרות ציין השר כחלון, כי "לצערי הרב התשובה של החברות לשורת הצעדים הצרכניים שאנו נוקטים בענף, במגמה להגביר את התחרות – צעד שישרת גם אותן – היא פנייה לבג"ץ".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים