מחקר: אמריקנים חושבים שבטוח יותר לגלוש מהמחשב מאשר מהסלולרי

87% מהאמריקנים סבורים שהמחשב האישי בטוח יותר לגלישה מהטלפון הנייד שלהם – כך עולה ממחקר שערכו סימנטק וברית אבטחת הסייבר הלאומית של ארצות הברית ● נתון מפתיע שגילו החוקרים הוא ש-64% קוראים לפעמים את מדיניות האבטחה של המפתחים לפני שהם מורידים יישום לטלפון הסלולרי שלהם

מחקר חדש שנערך בארצות הברית מעלה, כי 87% מהאמריקנים חושבים שבטוח יותר לגלוש מהמחשב מאשר מהטלפון הנייד. עם זאת, ארבעה מתוך חמישה מהם לא משתמשים בכלי אבטחה חזקים כדי להגן כראוי על מחשביהם. המחקר נערך על ידי סימנטק (Symantec) וברית אבטחת הסייבר הלאומית (NCSA), ובוצע על ידי Zogby International. השתתפו בו כ-3,500 משיבים.

"אנחנו מעודדים מכך שיותר ויותר אמריקנים חשים בטוחים לגלוש ממחשביהם הביתיים", ציין מייקל קייזר, מנהל NCSA. "אנחנו חייבים להבטיח שאין תחושה כוזבת של ביטחון".

ואכן, בעוד ש-58% ציינו, כי הם משתמשים בתוכנת אבטחה טובה כדי להיות מוגנים – לאחר שנבדקו מחשביהם נמצא, כי רק 37% אמנם התקינו אנטי-וירוס, פיירוול, אנטי-רוגלה, מסנני ספאם וכלי אנטי-פישינג. בפחות מכך, טוענת סימנטק, אין די כדי להילחם במורכבות הגוברת של התקיפות העכשוויות.

בכל מה שנוגע להתנהגות שיש בה סיכון, 43% מהמשיבים ענו שהם משתמשים ברשתות אלחוטיות לא מאובטחות, והמספר אף עלה ל-66% בקרב גילאי 18 עד 29.

בניגוד לגישות השונות של אנשים הנוגעות לאבטחה מחשבים וטלפונים, מצא המחקר ש-24% מהמשיבים ענו, כי הם חשים בטוחים מאוד לגלוש ממחשביהם הביתיים, ו-61% חשים כמעט בטוחים. מנגד – רק 18% השיבו שהם חשים בטוחים מאוד לגלוש באמצעות טלפונים סלולריים, ו-28% – שהם חשים כמעט בטוחים.

המחקר אף העלה, כי יותר מ-64% משיבים אמרו שלפעמים הם טורחים לקרוא את מדיניות האבטחה של המפתחים לפני שהם מורידים יישום לטלפון הסלולרי. בעוד שהדבר מראה על רמה מסוימת של מודעות לבטיחות, מצא המחקר שרק 6% חושבים שהטלפונים שלהם שומרים וזוכרים סיסמאות ומספרי חשבונות, ורק 23% חושבים שהשתמשו אי פעם בטכנולוגיה מבוססת מיקום.

לפי סימנטק, "תוצאות אלה עומדות בניגוד לתוצאות שעלו במחקר שנערך על ידי ארגון השיווק הסלולרי, שמצא, כי 63% מבעלי iPhone משתמשים בשירותים מבוססי מיקום לפחות פעם אחת בשבוע. הדבר מרמז על בלבול הצרכנים במה שנוגע לשימוש ב-Data ממכשיריהם הסלולריים".

המחקר מצא גם ש-22% מהאנשים מגבים נתונים אישיים המאוחסנים בטלפונים הסלולריים שלהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים