נוקיה זכתה בסיבוב הראשון במאבק הפטנטים מול אפל

הרשות לסחר בינלאומי שלא רק שנוקיה לא הפרה שום פטנט של אפל בתחום הטלפונים החכמים, אלא שחלק מהפטנטים שלהם טוענת אפל כלל אינם בתוקף, ומשום כך - היא לא יכולה לתבוע תמלוגים בגינם ● שאר הפטנטים, על פי הרשות, אינם ישימים ● עם זאת, לא מדובר בסוף פסוק, והעניין יתברר עוד בבית המשפט

הרשות האמריקנית לסחר בינלאומי, ITC (ר"ת International Trade Commission) העניקה לנוקיה (Nokia) ניצחון ראשוני במאבק המשפטי שלה מול אפל (Apple) על רקע זכויות בפטנטים.

ההתנהלות המשפטית בין שתי החברות החלה לאחר שבאוקטובר אשתקד הגישה נוקיה תביעה נגד אפל בגין הפרה לכאורה של זכויותיה ב-10 פטנטים לטלפונים חכמים. אפל הגיבה בתביעה משלה, שהוגשה בדצמבר אשתקד. על פי ידיעה שהופיעה בוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal), החליטו חוקרי הרשות בתביעה זו, כי מחומר הראיות עולה שלא רק שנוקיה לא הפרה שום פטנט של אפל בתחום הטלפונים החכמים, אלא שחלק מהפטנטים שלהם טוענת אפל כלל אינם בתוקף, ומשום כך – היא לא יכולה לתבוע תמלוגים בגינם. שאר הפטנטים שלהם טוענת החברה אינם ישימים, על פי החוקרים.

גם אם בסיבוב הראשון ניצחה נוקיה, הרי שסיום הקרב עדיין אינו נראה באופק. בית המשפט עדיין צריך לומר את דברו, והוא יעשה זאת רק בפברואר 2011. ההמלצות של הרשות אינן מחייבות את בית המשפט, וייתכן בהחלט שהשופט יפסוק דווקא לטובת אפל וייעתר לבקשתה לאסור על ייבוא מוצרים מסוימים של נוקיה לארצות הברית.

הרשות לסחר בינלאומי תחל לבדוק את התביעה שהגישה נוקיה נגד אפל ב-29 בנובמבר. עדיין לא ידוע מתי תושלם הבדיקה ויפורסמו מסקנותיה. אם גם במקרה זה תצדד הרשות בעמדה של נוקיה, יתכן שייאסר על אפל למכור מכשירי iPhone באירופה.

אפל מנהלת קרבות משפטיים על הפרת זכויות בפטנטים גם עם החברות RIM ,HTC ומוטורולה (Motorola). בחלק מהתביעות, עותרת החברה לתשלום פיצויים, ובחלקן האחר – לאיסור ייבוא. נוכח ההיקף הענק של השוק – ל-30% מהאמריקנים כבר יש טלפון חכם – מוטל ממון רב על כף המאזניים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים