ד"ר ג'ימי שוורצקוף, STKI: עתיד העולם הנייד הארגוני – בהעברת מידע ותכנים עם הקשר

"השימוש של עובדי ארגונים בטלפונים חכמים הולך והופך להיות נפוץ, תוך שימוש ביישומים ארגוניים", אמר ד"ר שוורצקוף ● הוא תיאר מספר מגמות בתחום: ירידה של עלויות האיחסון ורוחב הפס לכמעט אפס; הפיכת כל המכשירים האנלוגיים לדיגיטליים; הפיכת האינטרנט לרשת למעבר נתונים; תהליך ה-"הצטרכנות" של ה-IT; ומיחשוב הענן, שהולך גם הוא לעבר הצרכנים

"עולם ה-ICT עובר במקביל כמה מהפכות טכנולוגיות. אחת התוצאות שלהן היא החדירה המהירה של מכשירי טלפון חכמים לשוק, ומשם השימוש ההולך והופך להיות נפוץ של עובדי הארגונים בטלפונים אלה תוך שימוש ביישומים ארגוניים. עתיד עולם הסלולר הארגוני יתאפיין בהעברת יותר מידע ליותר עובדים ארגוניים, תוך שימוש ביותר יישומים ארגוניים שיפותחו. הטלפונים הניידים ישמשו להעברת מידע ותוכן עם הקשר", כך אמר ד"ר ג'ימי שוורצקוף, מנכ"ל STKI.

ד"ר שוורצקוף היה דובר המפתח בכנס סלולר 2010. לכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו מאות מקצוענים בתחום. הוא נערך היום (ה') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהנחייתו של יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

לדברי שוורצקוף, "המיתון שהעולם חווה בשנתיים האחרונות הביא לאתחול כולל בטכנולוגיות ובאופן השימוש בהן". הוא תיאר כמה מגמות שהביאו לעליה בשימוש בסלולר בארגונים: האחת היא הירידה של עלויות האיחסון ורוחב הפס לכמעט אפס. "כששני אלה מתקרבים, זה קורה", אמר. מגמה נוספת שאותה ציין שוורצקוף היא הפיכת כל המכשירים האנלוגיים לדיגיטליים. הוא הוסיף, כי לצד אלה, רשת האינטרנט הופכת להיות צינור להעברת נתונים, ה-IT עובר תהליך של "הצטרכנות", וכן גם מיחשוב הענן, שהולך גם הוא לעבר הצרכנים.

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

"הטלפון הסלולרי הפך להיות הסנסור החשוב של הצרכן", אמר. "אנחנו נמצאים כרגע בתחילת המגמה לפיה המכשירים האמיתיים נראים כמו שהם צריכים להיות בעולם החדש. אין טקסט וגרפיקה, אלא מסך מגע. יש כמה מכשירים, טלפון חכם או לוח אם, ובאמצעותם צורכים מידע צרכני או ארגוני". "סוף סוף יש רכיב אחד", הוסיף שוורצקוף. "הוא כל הזמן קולט, והוא קל לשימוש".

לדברי שוורצקוף, שילוב של כל המגמות הללו מביא לטשטוש תחומים: נוצרת פעילות של ארגונים בשוק רב ערוצי מול לקוחותיהם. "אי אפשר להפריד את לוח האם, הטלפון החכם, הרשת והרשתות החברתיות", אמר.

שוורצקוף הוסיף, כי העולם "עובר כמה שינויים הנובעים מחדשנות והמצאתיות. האחד – טכנולוגיות חדשות נכנסות. השני – תהליכים עסקיים ומודלים של רכישה משתנים. בשל כך נוצר שינוי שלישי, בסביבה העסקית, האקו-סיסטם של הספקיות".

הוא סיכם בציינו, כי "הטלפון כבר לא משמש רק לשיחות. אחר כך הגיעה העברת המסרונים, לאחר מכן הייתה העברת חוזי, והשלב הבא, שכבר החל, הוא העברת מידע ותוכן מבוסס הקשר. בכיס כבר לא יהיו ארנק ומפתחות, אלא הטלפון החכם יכיל יישומים של ארנק סלולרי ומפתחות דיגיטליים".

יהודה בן יעקב, NessPRO: "המטרה – לנתק את הארגון מהמחשב הנייח"

יהודה בן יעקב, מנהל פעילות מובייל ב-NessPRO, אמר, כי "המטרה היא לקחת את הארגון ולנתק אותו מכבלי המחשב הנייח שלו. אנחנו נמצאים כיום בעידן מובייל 2.0, שבו יותר מידע זורם לכולם, יש שינוי של פעולות שבעבר נעשו על גבי מחשבים והיעד הוא להפוך את הארגון לגמיש יותר". הוא ציטט מחקר שלפיו עד 2013, 59% מהעובדים במערב אירופה יהיו עובדים ניידים, וישתמשו בסלולר לקבלת נתונים ניהוליים או משלוח אי-מיילים. בן יעקב ציין, כי ברחבי העולם יש שישה מיליארד מכשירים סלולריים, כאשר המחקרים צופים שעד 2013 יעשו 1.19 מיליארד מבני האדם שימוש בסלולר לצורך עבודה. הסיבה לכך היא שיותר ויותר טלפונים יהיו חכמים. כך, אמר בן יעקב, "הניידות היא לא רק לאנשי השטח, אלא עוברת לכל רוחב הארגון".

הוא סיים בתארו את פתרון הפלטפורמה של סייבייס (Sybase) מבית סאפ (SAP), שלדבריו עונה לבעיית המורכבות בסלולר. בן יעקב ציין, כי הפלטפורמה "יושבת בארגון ומחברת בין מגוון מכשירים ניידים מכל הסוגים, בצורה מאובטחת ומנוהלת".

קובי מגנזי, CTO חטיבת פתרונות פיננסיים וטכנולוגיות, מטריקס (Matrix), תיאר את האתגרים של הערוץ הנייד בעולם הגלובלי. לדבריו, יש בארץ כ-10 מיליון מכשירים ניידים, שישה מיליון מתוכם מכשירים מהדור השלישי, "עם משתמשים הצמאים ליישומי פנאי שמוכנים לקבל תוכן. אלא שהמציאות היא שיש רק מעט תוכן סלולרי בארץ", אמר.

הוא תיאר איך מגבשים פרויקט מובייל בסלולר: יש לברר מי הלקוח, מהו קהל היעד, האם הפרויקט חד פעמי או מתמשך והאם היישום כולל שיתוף מידע או פונקציונליות מול יישומי נייד אחרים. בהיבט הטכנולוגי, ציין, "יש להביא שיקולים בתחום ממשק המשתמש, אבטחת המידע, פיתוח על בסיס תשתיות או כתיבת קוד חופשי. המטרה היא להגיע לעמק השווה בין חוויית משתמש מיטבית מחד וניסיון להשתלט על כאוס שופע טכנולוגיות ומכשירים מאידך". מגנזי אמר, כי ה-5MMIS – פלטפורמה לפיתוח יישומים וניהול תוכן במובייל – "מספקת מענה לפיתוח יישומים וניהול תוכן לכל המכשירים והסביבות, תוך הקפדה על חווית משתמש איכותית, זמן הגעה לשוק, שימור השקעות הארגון בתחום ללא תלות בספק או בפתרון מסוים והתאמה מבחינת עלות/תועלת לבשלות השוק הישראלי".

ז'יז'י אשכנזי, טלדור: "עולם הסלולר – הדבר הכי אישי ונגיש"

ז'יז'י אשכנזי, סמנכ"ל המגזר הפיננסי בטלדור, תיארה כיצד יש לבצע פרויקט סלולר בצורה אפקטיבית ומהירה. לדבריה, "עולם הסלולר הוא הדבר הכי אישי ונגיש, שיש לכולם. כולם הפכו להיות מכורים. הסלולר איתנו בכל מקום והמטרה היא להשתמש בו בכל הזדמנות. פתרונות סלולר יכולים להרחיב עסקים: הם כלי אפקטיבי לניהול תהליכים תפעוליים חיוניים ובעלי אופי מבוזר". עם זאת, היא ציינה, כי "עדיין לא הוכחה תועלת כלכלית מהשימוש ביישומי סלולר, בניגוד לתועלת איכותית, שכן הוכחה, בעיקר בקרב הדור הצעיר".

אשכנזי אמרה, כי רוב הארגונים "עדיין לא יודעים כיצד להתמודד עם התחום". היא ציינה את האתגרים הניצבים בפני ארגונים: מה לתת ללקוחות שיגרום להם להשתמש בסלולר, איך להלום לנושאי רגולציות, שמירה על פרטיות, זמן הגעה לשוק, ניהול ושליטה ובקרה. המענה לביצוע יעיל, אמרה, הוא בכמה היבטים: מבחן הפופולריות – האם מה שאני רוצה להציע לצרכן הוא מה שהוא צריך; מבחן הגמישות זמינות – מה עשוי להיות נדרש בכל מקום ובכל זמן; והאם היישומים ישפרו את העסקים.

אשכנזי סיכמה באמרה, כי "יש לדאוג שהיישומים שאנחנו מייצרים יביאו בידול מול המתחרים. ארגונים רוצים פתרונות ארוכי טווח, ועליהם לבחון תכנון אסטרטגי שיביא זמינות, גמישות, תמיכה במגוון מכשירים, חוויית משתמש נוחה ויעילה וכן זמינות מערכות מקוונות. טלדור מובילה בשוק במתן פתרונות רב-ערוציים ובתוכם סלולר. אנחנו מפתחים יישומים לארגונים, ומספקים מעטפת קצה לקצה".

ערן טופלברג, CTO בנק הפועלים, תיאר את פעילות הבנק בעולם הסלולר. הוא ציין, כי זו החלה באוגוסט 2007, כשבשנתיים הראשונות היה היקפה מועט. כיום, אמר, "יש לנו כבר 50 אלף לקוחות בסלולר, רובם צעירים". הוא הוסיף, כי המשתמש הממוצע של ה-iPhone השנה הוא תאומו של המשתמש באינטרנט בשנת 2000.

"מהיום שהשקנו את יישום הבנק ל-iPhone חלה עלייה של 40% בצריכה של יותר מידע", ציין טופלברג. "זה לא בא על חשבון האינטרנט, אלא בנוסף". הוא תיאר יישומי סלולר נוספים של הבנק, בהם התראות במסרונים, "פועלים בסלולר", המותאם ל-150 מכשירים לא חכמים, יישומים לעדכון מניות, ביצוע פעולות וארנק סלולרי, שניתן באמצעותו לשלם, למכור ולבצע העברות בנקאיות. השימוש במגוון היישומים הללו "מספק מעטפת שירותי בנקאות סלולריים", אמר. "אנחנו מעריכים, כי השימוש במגוון השירותים הבנקאיים באמצעות ה-iPhone ימשיך לגדול בשנים הבאות".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ברוך מרמור

    אינני מתווכח על המגמות. זו לא הפעם הראשונה וכנראה לא האחרונה. הדברים יותר פשוטים ממה שהטכנולוגים מתארים אותם. אחת המגמות שהולכות ותופסות נפח בכל התחומים - הובלת השוק על ידי הפיתוח הטכנולוגי - גם אם המגמה סותרת את יעדי הארגונים הכלכלים, התרבות העסקית והצרכים החומריים והמנטליים. ממתי ההתנתקות מהמחשב הנייח הפך ליעד עסקי ו/או תרבותי. אני מבים את התפתחות המחשבים הניידים. יש לי תחושה שההתפתחות בכיוון הסלולרי הוא על חשבון התפתחות בענף זה. וחבל. לעולם, באמת לעולם לא ניתן יהיה להשוות בכמות ואיכות המידע שניתן לקבל ברמת המחשב הנייד לעומת הכלי הסלולרי - ויהיה המפותח ביותר. איך נדמיין את השיחה בעתיד בתחום השיווקי, כאשר כלי התמיכה של אנשי השטח יהיה המכשיר הסלולרי. לא יעלה על הדעת שזה מה שהשוק צריך. אולם עוצמת השוק הסלולרי העביר אותנו על דעתנו וויתרנו על הצרכים לעומת ההבזקים והמכשירים הקטנים והקטנים . זה מפחיד לראות איך הטכנולוגיה מובילה את השוק באף.

אירועים קרובים