מייקל לאנבלד, יבמ: "השילוב בין יישומים, מערכות והעולם הנייד – הדבר הגדול הבא ב-IT"

"כל חברה שמפתחת תוכנה יכולה להתנהל טוב יותר בעזרת כלים לניהול שיתופי של מחזור חיי התוכנה", אמר לאנבלד, מנהל תכניות אסטרטגיה בקבוצת רשיונל של יבמ ● לדבריו, "אנחנו צופים את המשך ההתפתחות בתחום פיתוח מערכות התוכנה ובדיקות בסביבת עבודה שיתופית" ● "זו תוכל לאפשר פיתוח יישומים חדשים בפחות זמן, וכתוצאה מכך - לגרום לעדכונים תכופים יותר של גרסאות תוכנה", הוסיף

"מכשירים ניידים מתקשרים ליותר ויותר יישומים. קוצבי לב מסוגלים כיום להתריע בתקשורת על הופעת פרפור של פרוזדורים בחולה, ולהודיע לחדר המיון הקרוב שיתכונן לקלוט אותו. הקישור בין מחשבים מרכזיים, שרתים, ובין מכשירים ניידים – הוא הדבר הגדול הבא ב-IT. יבמ (IBM) עובדת במיזם העולם החכם שלה על הקישור הצולב בין כל המערכות הללו, וכלי הפיתוח שלנו תומכים בקישור הזה", כך אמר מייקל לאנבלד, מנהל תכניות אסטרטגיה בקבוצת רשיונל של יבמ, בראיון לאנשים ומחשבים.

לדברי לאנבלד, "כל חברה שמפתחת תוכנה יכולה להתנהל טוב יותר בעזרת כלים לניהול שיתופי של מחזור חיי התוכנה. אנחנו צופים את המשך ההתפתחות בתחום פיתוח מערכות התוכנה ובדיקות בסביבת עבודה שיתופית. זו תוכל לאפשר פיתוח יישומים חדשים בפחות זמן, וכתוצאה מכך – לגרום לעדכונים תכופים יותר של גרסאות תוכנה".

מהם האתגרים העומדים כיום בפני המפתחים ומנהלי הפיתוח?

"יותר ויותר לקוחות מתמודדים עם צורך חיוני בשילוב המוצרים והכלים המשמשים בשלבי הפיתוח השונים, והם מצפים לתמיכה בתקני אינטרנט בממשק הניהול והמשתמש, דוגמת XML ופרוטוקולים נוספים.

לקוחות שלנו, בכל העולם ובכלל זה בישראל, מנסים לחדש בעזרת הפתרונות שלהם, להגיע לשוק מהר יותר ולעשות זאת במחיר נמוך יותר. אנחנו עוזרים להם עם כלים לשיפור ניהול תהליכי פיתוח ומחזור חיי התוכנה. כלי הפיתוח שלנו מיועדים לארגונים מכל גודל, ומתאימים לפיתוח בכל סביבות ההפעלה ובכל תחומי התעשייה. מדובר לא רק ביישומי ווב אלא גם בשוק המערכות משובצות מחשב, יישומים לסלולר, ויישומי זמן אמת.

כל חברה שמפתחת תוכנה יכולה להתנהל טוב יותר, בעזרת כלים לניהול שיתופי של מחזור חיי תוכנה. מאז ומתמיד היו לנו מוצרים להגדרת דרישות תוכנה, תכנון, בניה בדיקות, ניהול קוד המקור, ניהול ארכיטקטורת מערכות. החדשנות שלנו היא בתחום השיתוף והעבודה השיתופית. כך, יכול להיות לך צוות פיתוח בחיפה, ניהול עסקי בתל אביב וצוות בדיקות בהודו".

איך ניתן לשתף תהליכי פיתוח ביעילות?

"כדי לסייע בשיתוף יעיל לכל אורך מחזור חיי התוכנה, חטיבת רשיונל פיתחה את פלטפורמת הג'אז, המאפשרת לנהל ביעילות מאגר של שירותים טכניים ומפתחים. ג'אז מאפשרת לכל המוצרים לשתף ביניהם מידע. דרישות שנכנסות למאגר משמשות את המפתחים, הבודקים והמתכננים. במקום לשלוח את מסמכי ההגדרות והבדיקות בין האנשים הממלאים את הפונקציות השונות – המערכת פועלת במתכונת של מאגר מרכזי. כך, אפשר להבטיח ששינויים בדרישות אכן ישפיעו על כל שלבי הפיתוח ויושמו באופן מלא, תוך מעקב הדוק אחריהם. בדרך זו ניתן לסייע למתכנני הבדיקות ולבודקים לכסות את כל ההיבטים הנדרשים, לשלוט ולנהל את הגרסאות ומהדורות התוכנה השונות ולוודא שכל הרכיבים ישתלבו זה בזה באופן מושלם.

כדי לקדם את השילוב בפיתוח, יבמ הגדירה פרוטוקול שירותים פתוחים לניהול מחזור חיי יישומים, OSLC, המאפשר לשתף נתוני דפדפנים בין מפתחים. בחברה כבר משתמשים בפרוטוקול זה כדי לקשר בין מוצריה שלה ובין כלים המוצעים על ידי יצרנים אחרים, דוגמת HP. ההשקעה ההולכת ומתרחבת שלנו בתחום המיחשוב האנליטי מתבטאת גם בעולם כלי הפיתוח וניהול תהליכי פיתוח יישומים. אנחנו ממנפים את רכישת קוגנוס (Cognos) כדי לסייע ללקוחות בשיפור תהליכי ניהול מחזור המוצרים, ולאתר את צווארי הבקבוק שפתיחתם תתרום לתהליך הניהול הכולל".

איפה אתה רואה את שחקניות ה-IT האחרות בתחום?

"בתחרות מול HP, מיקרוסופט (Microsoft) וחברות אחרות, יבמ נהנית ממעמד ייחודי. לפי אנליסטים של גרטנר (Gartner), אנחנו השחקן היחיד הפעיל בשוק שמציע פתרון מלא לניהול מחזור חיי מוצר, בכל סביבת הפעלה או שפת תכנות. למתחרים שונים יש מוצרים המכסים חלק ממחזור החיים של תוכנה, אבל לא את כולו. מיקרוסופט, למשל, מכסה את הסביבה שלה בלבד".

לאנבלד סיכם באמרו, כי "אם נוכל למדוד ולנהל טוב יותר את תהליכי הבדיקות, לאתר נקודות בהן הבדיקות מתארכות ולשפר את השיטות בהן נערכות הבדיקות האלה, אם נשלב יכולות אנליטיות למדידת ביצועי פיתוח התוכנה של לקוחות – נקדם את ניהול הפיתוח לרמות חדשות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים