המנכ"ל החדש של HP רומז: בקרוב נחזיר לעובדים את הקיצוץ בסך 5% משכרם

ליאו אפותקר התחיל את השבוע הראשון שלו בתפקיד במאמצים למנוע נטישת עובדים ואמר בפגישות שערך עמם, כי "המשך ההתייעלות - אין פירושה בהכרח פיטורי עובדים" ● הוא אמר, כי "גם אם נאלצים לבצע צעדים דרסטיים - כדאי להישאר בחברה, כי ייתכן שבקרוב יהיו חדשות טובות" ● כשנשאל מה דעתו על אפותקר, אמר אחד העובדים: "מה זה משנה? מתייחסים אלינו כמו אל מדפסות או מחשבים ניידים"

ליאו אפותקר, המנכ"ל החדש של HP, רמז בשיחות שניהל לפני ימים אחדים עם עובדים ומנהלים בחברה, כי אחד הצעדים שעליהם החליט הוא להחזיר לעובדים את הקיצוץ בסך 5% שירד משכרם בשנה שעברה, עקב המיתון – כך עולה מדברי מקורות בחברה. אפותקר פרש בשיחות אלה את הנקודות העיקריות שבהן הוא מתכוון לטפל בתחילת עבודתו ואת תפיסת עולמו. הוא שם דגש רב בדבריו על כך שלמרות המשברים שהחברה עברה בשנה האחרונה, הוא הציע לעובדים להישאר, כי "ייתכן שבסוף נובמבר הם ישמעו בשורות טובות", דיווח אחד העובדים שנכח בפגישה עם אפותקר.

בין היתר, אמר אפותקר לעובדים, כי החברה תמשיך להתייעל, מאחר שזה כורח המציאות. עם זאת, הוא הדגיש, כי "התייעלות – אין פירושה בהכרח קיצוץ בכוח אדם וביטול מישרות". אפותקר הוסיף הערה שלפיה "נכון שלפעמים, בעת משבר, אתה נאלץ לפגוע בשכר העובדים ובבונוסים שלהם, וזה מאוד הוגן, אם אתה מוכיח ביצועים שמחזירים לך את הבונוסים. אבל גם אם מקצצים לך בשכר, עליך לשקול להישאר ולא לפרוש, כי ייתכן שבחודש נובמבר יהיו חדשות טובות". הוא סירב לפרט מעבר לכך.

מנכ"ל HP אף אמר, כי הוא סבור שלפני שמתחילים להזרים דם חדש לחברה, יש לטפח את הכישרונות שקיימים בה. הוא התייחס בכך לאווירת האכזבה ששוררת בקרב בכירי הנהלת HP, שראו את עצמם מועמדים לתפקיד המנכ"ל לאחר הדחתו של מארק הארד, ולא נבחרו.

בהמשך דבריו אמר אפותקר, כי הוא מצפה לשיפור האווירה בחברה וליותר אמון בין העובדים להנהלה הבכירה. המנכ"ל החדש התייחס לסקר שנערך בקרב עובדי HP כדי לבחון את מצב הרוח שלהם ואת דעתם על חילופי המנהלים. הסקר נערך על ידי גוף חיצוני לחברה.

מרבית העובדים כועסים מאוד על המנכ"ל הקודם ואומרים, כי ניהולו היה מכוון לוול-סטריט בלבד, ובדרך – הוא שכח את העובדים. אחד העובדים אמר בתשובה לשאלה מה דעתו על המנכ"ל החדש:" מה זה משנה מה דעתי? ממילא הנהלת החברה הפסיקה לספור אותנו. אנחנו לא שונים ממדפסות או ממחשבים ניידים, רק שבמקרה – יש עלינו מעט עור".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים