גוגל שינתה את תנאי השימוש בממשקי API; מבקשת להבטיח זרימה דו-סטרית של נתונים

המהלך נועד להבטיח שתהיה גם אפשרות לייצוא נתונים, ולא רק לייבאם - בצעד שמכוון, בין השאר, להתריס נגד פייסבוק ● "אתרים שאינם מאפשרים למשתמשים לייבא ולייצא את הפרטים שלהם, דוגמת פייסבוק, מובילים אותם למבוי סתום", מסר דובר גוגל ● לא ניתן היה לקבל את תגובת הרשת החברתית

גוגל (Google) הודיעה, כי  שינתה את תנאי השימוש בממשקי API של אנשי קשר (Contacts API), על מנת להבטיח שניתן יהיה גם לייצא נתונים, ולא רק לייבאם. המהלך נעשה גם כתגובה לפייסבוק (Facebook), שאינה מאפשרת לייצא באופן אוטומטי פרטים של אנשי קשר או חברים.

"אתרים רבים מאפשרים למשתמשים לייבא את הפרטים שלהם ולייצאם, ובכלל זה אנשי קשר, בקלות ובמהירות", מסר דובר גוגל. "אתרים שאינם עושים זאת, דוגמת פייסבוק, מובילים את המשתמשים למבוי סתום".

על פי גוגל, משתמשים רבים אינם מודעים לכך שלאחר שהם מייבאים פרטים של אנשי קשר לאתרים דוגמת פייסבוק, הם לא יכולים בהכרח לייצאם באופן אוטומטי.

בחודש שעבר הציעה פייסבוק יכולות מוגבלות לייצוא ידני של נתונים, אך לא העניקה גישה שיטתית לנתונים ולא סיפקה אמצעים להסרת הנתונים משרתי האתר.

המהלך של גוגל – נסיגה ממדיניות החברה

לכאורה, המהלך החדש של גוגל מהווה נסיגה ממדיניות החברה, שעד כה דגלה בחופש תנועה מוחלט של נתונים, ומעתה – אינה מאפשרת לייבא נתונים באמצעות ממשקי API אם לא ניתן גם לייצאם. זאת, על מנת למנוע מפייסבוק אפשרות לייבוא אוטומטי של אנשי קשר של גוגל מבלי להעניק לגוגל יכולת דומה לייבא אנשי קשר מפייסבוק.

"חשוב לאפשר העברה אוטומטית של אנשי קשר לשירותים אחרים, על מנת להבטיח בסיס שווה ומאוזן להעברת נתונים", מסר דובר גוגל. "אנחנו רואים בכך צעד חשוב לקראת עולם של חופש אמיתי ומהלך שמעודד אתרי אינטרנט להעניק למשתמשים אפשרות לייצא אנשי קשר באופן אוטומטי".

ניידות הנתונים הפכה לנשק חשוב במאבק נגד כבילה של צרכנים. גוגל מציעה, בין השאר, כלים שמאפשרים למשתמשים להעביר נתונים מתוכנת Exchage של מיקרוסופט (Microsoft) ומתוכנת Lotus Notes לג'י-מייל (Gmail) ול-Google Apps.

עם זאת, בנג'מין אדלמן, מרצה מאוניברסיטת הרווארד, התריע כבר ב-2008 על כך שגוגל אינה מאפשרת לייצא נתונים באופן אוטומטי ממערכת AdWords. "קשה להבין מדוע גוגל מתעקשת לכבול משתמשים לספינת הדגל שלה עצמה, אך דורשת מפייסבוק להעניק חופש ייצוא מספינת הדגל של החברה", אמר אדלמן בעקבות המהלך החדש של גוגל.

לא ניתן היה לקבל את תגובת פייסבוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים