תוכן שיווקי

נסטלה גלידות בחרה בתוכנת QlikView כפתרון ה-BI הארגוני

"חיינו השתנו לחלוטין מאז יישום תוכנת QlikView אצלנו", אומר מאיר שוחט, סמנכ"ל הכספים של נסטלה גלידות ● "בתוך חודש, יישמנו מודל מכירות ראשון רחב היקף על תוכנת QlikView והטמענו אותה אצל כ-40 מנהלים עסקיים/ מנהלי מרחבים/ שיווק/ הנהלה וכספים בארגון"

07/11/2010 13:35

בסוף שנות ה-90 נכנסה חברת אסם לתחום הגלידות באמצעות רכישת מפעלי הגלידות טנא נגה וסנוקרסט מחברת תנובה, מיזוגם וריכוזם באתר ייצור אחד, במפעל הגלידה שבקרית מלאכי. במקביל כתוצאה מפעילותה המשותפת עם נסטלה, החלה אסם לייצר בארץ את מותגי הגלידה של נסטלה. אחזקותיה של אסם בנגה גלידות מגיעות לכדי 100% שליטה ובעלות.

"לפני הטמעת תוכנת QlikView בארגון, אופי הניהול העסקי היומיומי בחברה היה מבוסס רוב הזמן על ניתוח בדיעבד של התהליכים העסקיים שאירעו ברבעון או שניים אחורה. חיפשנו כלים חכמים ופשוטים יחסית שיאפשר למנהלי המכירות ולמנהלי המרחבים להפיק בעצמם את המידע העסקי שאותו הם צריכים לצורך עבודתם, ולא להיות תלויים בגורם מרכזי בארגון שיפיק עבורם דוחות, כפי שהיה נהוג קודם. הכוונה היתה לאפשר להם יכולות חיזוי ובקרה מתמידים על המצב העסקי המיידי, ובעיקר מול נקודות המכירה של החברה שהוגדרו כמטרות עסקיות מדידות.

תוכנת QlikView שנבחרה לאחר בדיקת אפשרויות נוספות, היתה אמורה להתגבר על מספר בעיות שאפיינו את המצב בזמנו שהיה מורכב מדוחות סטטיים מבוססי excel ותוכנת קוגנוס שגרמו לבעיות של אמינות נתונים שהוצגו בין המנהלים, פערים גדולים בין תקופות הדיווח, חוסר מיקוד, זיהוי חריגים בדיעבד, ונטייה כללית לנהל את הארגון מתוך תחושה אינטואיטיבית ופחות מתוך תחקור וניתוח העובדות והמדדים הדינמיים הזמינים בזמן אמיתי", אומר מאיר שוחט, סמנכ"ל הכספים של נסטלה גלידות.

"בתוך חודש, יישמנו את מודל המכירות הראשון על תוכנת QlikView והטמענו אותה אצל כ-40 מנהלים עסקיים/ מנהלי מרחבים/ שיווק/ הנהלה וכספים בארגון לצורך דיווח, ניתוח ותיחקור הנתונים לצרכי בקרה על עמידה ביעדים ". לאחר הדרכה של שעתיים, כל המשתמשים בארגון שבעי רצון מקלות השימוש והתפעול של המערכת ובימים אלו אנו נמצאים בתחילתו של תהליך נוסף של הקמת מערכת מידע ניתוחי של "דוח פעילות לקוח" המתבססת על תוכנת QlikView. המערכת החדשה מיועדת לספק למנהלים בארגון תמונה מלאה גרפית , ויזואלית וטבלאית נוחה לצפיה על היסטורית הלקוח, פעילותו בחיתוכים של מוצרים/ ריווחיות/ תקופות בשנה, רצונותיו, כיווני ההתפתחות העיסקית, מתחרים וכו'.

יישום המערכת החדשה תביא תנופה משמעותית לפעילות העסקית של החברה כבר בעתיד הקרוב", מוסיף מאיר, "בעזרת QlikView אנו סוגרים כיום חודש הרבה יותר מהר נאשר עשינו זאת בעבר וכל הבקרות העיסקיות שלנו על עמידה ביעדים השתפרו לאין ערוך".

מדי לילה QlikView שולף את נתונים ממחסן הנתונים של נסטלה גלידות המבוסס על בסיס נתונים Informix המתעדכן כל לילה ממערכת ה-SAP ומאפשר למנהלים מידע זמין ועדכני לצורכי קבלת החלטות יום יומיות. " השינוי עצום", אומר מנהל מכירות, "ממצב שבו קבלתי דוחות פעם בכמה ימים, אני מעודכן בכל רגע נתון על המצב הלקוחות שלי ועושה את התוכניות שלי קדימה".

אירועים קרובים