סטיב באלמר ימכור עד סוף השנה 75 מיליון מניות של מיקרוסופט

המנכ"ל נימק את המכירה ב-"גיוון פיננסי" ובשיקולים של תכנון מס ● חוק חדש לחיסכון והשקעות, שייכנס לתוקף בארצות הברית בינואר הקרוב, יביא להעלאת השיעור המרבי של המס על השקעות לטווח ארוך מ-15% ל-20% ● מכירה כעת במקום בינואר תחסוך לבאלמר כ-67 מיליון דולרים

סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט (Microsoft), מתכוון למכור עד סוף השנה 75 מיליון מניות של החברה על מנת להשיג "גיוון פיננסי" ומשיקולים של תכנון מס – כך מסרה הענקית מרדמונד בסוף השבוע.

מדו"חות שהגישה החברה עולה, כי כיום, לפני המכירה, מחזיק באלמר ב-408 מיליון מניות שלה. "אף על פי שמדובר בעניין אישי, אני מבקש להבהיר, כדי למנוע אי הבנות, שאני נלהב מהמוצרים החדשים שלנו ומהיכולת של הטכנולוגיה שאנחנו מציעים לחולל שינוי בחיי האנשים, ואני שומר על מחויבות מלאה לחברת מיקרוסופט ולהצלחתה", אמר באלמר.

זו הפעם הראשונה מזה שבע שנים וחצי שבאלמר מוכר מניות. בפעם האחרונה שעשה זאת, ב-2003, הסתכמה התמורה ב-1.6 מיליארד דולרים.

מדו"חות שהוגשו לרשות האמריקנית לניירות ערך (SEC) עולה, כי באלמר כבר מכר בשבוע שעבר קרוב ל-50 מיליון מניות רגילות, בשלוש עסקות נפרדות, תמורת יותר מ-1.3 מיליארד דולרים. במקביל, מכר גם יושב ראש ומייסד מיקרוסופט, ביל גייטס, שלושה מיליון מניות שלה, בשתי עסקות נפרדות.

הנימוק של תכנון המס שציין באלמר מתייחס לחוק חדש לחיסכון והשקעות שייכנס לתוקף בארצות הברית בינואר הקרוב, ויביא להעלאת השיעור המרבי של המס על השקעות לטווח ארוך מ-15% ל-20%. במקרה של באלמר, מכירה כעת במקום בינואר תחסוך לו כ-67 מיליון דולרים. זאת, בהנחה ששערן של מניות מיקרוסופט לא ישתנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים