תוכן שיווקי

איתן לב טוב, סמנכ"ל מכירות webMethods ב-Software AG ישראל: על הקשר בין BPM לשיפור עסקי מתמיד

07/11/2010 13:51

מהי הסביבה העסקית שבה פועלים ארגונים היום?
הסביבה תחרותית מאוד ומתאפיינת בשינויים תכופים ובדרישות רגולטוריות רבות. בשל כך חייב כל ארגון עסקי להיות מסוגל להתאים את עצמו כל הזמן לתנאים המשתנים כדי להמשיך להיות תחרותי.

במה נעוצה יכולתו של ארגון להשיג יתרון תחרותי?
בעיקר בתהליכיו העסקיים. ככל שהתהליך העסקי יעיל, גמיש ומנוהל נכון יותר – כך יכול הארגון להתאים את עצמו טוב יותר לסביבתו העסקית, לספק שירות טוב יותר ללקוחותיו, לנהל באופן מבוקר יותר את עסקיו ולהשיא ערך גבוה יותר לבעלי מניותיו.

ניהול תהליך עסקי הוא אתגר עסקי וטכנולוגי, המחייב ראיה אסטרטגית והבנה שמדובר בפעולות מתמשכות שמניבות יתרון תחרותי משמעותי. האתגר הגדול ביישום ובהטמעת BPM  הוא שילוב החזון האסטרטגי והתכנון העסקי, הפגשתם עם הטכנולוגיה, אפיונם המשותף, וניטור התהליך כך שיתקיים שיפור מתמיד.

מה מציעה Software AG לארגון שמתלבט אם ליישם פתרון BPM?
פלטפורמה חדשנית לניהול התהליך העסקי מקצה לקצה, המשלבת את כלי ARIS של IDS Scheer לניתוח התהליכים העסקיים, יחד עם webMethods, פלטפורמת ה-BPM והאינטגרציה מבוססת ה-SOA, לניהול ולשליטה על התהליכים הארגוניים. סוויטה זו מאפשרת לארגון לנהל באופן מובנה את כל מחזור חיי התהליך העסקי משלב הייזום והתכנון ועד מימושו במערכות המידע הארגוניות, כולל ניטור ובחינת איכות התהליך בייצור. באמצעות הסוויטה ניתן לתכנן ולבדוק תרחישים אודות התהליך המוצע, עוד לפני הוצאתו לפועל, ולבחון את טיבו ואת יעילותו.

SoftwareAGהאם אתה יכול לתת דוגמא לתהליך עסקי?
כשחברה פיננסית שוקלת לתת אשראי ללקוח, עליה לערוך מיפוי אסטרטגי של התהליך: מהו דירוג האשראי של הלקוח? מהי היסטוריית האשראי שלו? מיהו הגורם המאשר? האם האישור עומד בדרישות הרגולטור? עליה לחשב את סיכוני האשראי וליישם את מדיניותה לניהול סיכונים. תהליך מתן האשראי מגדיר מה כוללים שלבי האינטראקציה בין נציג החברה, הגורמים המאשרים והלקוח, וזה יכול להיעשות בחלקים שונים בחברה ולשלב מידע ממערכות שלעיתים הן חיצוניות לחברה.

בתום המיפוי האסטרטגי נעשה התכנון הפרטני של התהליך, והמערכת מאפשרת לייצר תרחישים שעל בסיסם אפשר לנתח את התהליך ולבחון את יעילותו ואת עלותו ולשפרו במידת הצורך. בגמר האפיון מועבר התהליך לסביבת הפיתוח, ובה ממופים שלבי התהליך בצורה גרפית ונוחה לשימוש. כל זה נעשה בלי שיהיה צורך לכתוב קוד מסובך שכן התהליך הוא אוטומטי ונעשה באינטגרציה בין מערכות המידע לממשק האנושי.

אילו תועלות משיג הארגון?
באופן הזה משיג הארגון מנגנון לשיפור תמידי של תהליכים, לקיצור הזמן הדרוש להכנסת מוצרים חדשים לשוק, לטיפול טוב יותר בהוראות הרגולציה ולהשגת גמישות רבה יותר בשינוי התהליך העסקי. נוסף על כך מאפשרת סוויטת ה-BPM לבדוק בצורה פשוטה אם המודל שאופיין ופותח אכן מתקיים בפועל כפי שהראה התרחיש ולשפרו היכן שנדרש. המערכת מנהלת את כל מחזור החיים של התהליך העסקי. זוהי פלטפורמה גמישה שניתן להרחיבה לתהליכים נוספים. היא מאפשרת ניהול כולל והשגת ROI במהירות.

יש דוגמאות?
Uniqa, ענקית הביטוח האירופאית, מבצעת דיגיטציה מלאה של תהליכי ליבה ביטוחיים באמצעות פלטפורמת webMethods.
COX Communication , ספקית טלוויזיה בכבלים ופס רחב השלישית בגודלה בארה"ב, מייעלת באמצעות הפלטפורמה תהליכי ליבה: עבודת הטכנאים, הזמנות של לקוחות, בניית תשתית למכירה אינטרנטית של מוצרים ועוד. חברת השילוח הבינלאומית DHL יצרה קישור עסקי בין סביבות עבודה מרובות והפחיתה משמעותית עלויות וזמני תגובה ללקוחות.

בישראל, בחרה חברת כלל ביטוח בפתרונות ה-webMethods BPMS של Software AG כתשתית אסטרטגית לשיפור תהליכים עסקיים בחטיבה לחסכון ארוך טווח, כולל בניית מערכת B2B ותהליך התממשקות מקצה לקצה אל מול הבנקים, שותפיה העסקיים.

אירועים קרובים