תוכן שיווקי

שורת מרצים בינלאומיים במושב האנטפרייז של כנס קלאודקון

07/11/2010 14:29

מאת רפאל פוגל

עוד 9 ימים לכנס קלאודקון וכבר יש לנו יותר מ-1,000 נרשמים ויותר מ-40 מרצים מקצועיים שיופיעו במליאה הראשית, בארבעת המסלולים המקבילים שלאחריה, ובסדנאות המקצועיות שלאחר ארוחת הצהריים. נראה כי כמעט כל שחקן IT או צרכן IT גיבש אסטרגיה שונה בנוגע למחשוב ענן, וכולם רוצים להראות, להתייעץ, לשתף ולהתעדכן. ואני מודה מאכם לכל מי שליווה אותי בחצי שנה האחרונה בהכנת הכנס הזה.

היום אני רוצה להציג בפניכם את מסלול האנטפרייז של כנס קלאודקון, שיתחיל בשעה 11:00 ויימשך עד 13:30. מייד אחרי המליאה הראשית ולפני ארוחת הצהריים. בימים הבאים אעשה לכם הכרה עם שלושת המסלולים האחרים, וכמובם שעם דוברי המליאה הראשית שצפויים לחשוף בפנינו כמה הכרזות מעניינות ביותר. אני גם אקדיש פוסט מיוחד לשלושת הסדנאות המקצועיות שנקיים אחרי הצהריים בנוגע לענני מחשוב ציבורים גדולים.

אל מסלול האנטפרייז של קלאודקון, המיועד למנהלי המחשוב הבכירים של ישראל, צפויים להגיע שלושה מרצים מעניינים מחו"ל, הראשון מביניהם הוא ד"ר מאט ווד (Dr Matt Wood) – אונגליסט הענן של אמאזון – מומחה עולמי בסוגיית האינטגרציה של מערכות מחשוב מורכבות אל מול תשתית המחשוב של אמזון.

ביקור של מומחה עולמי של אמאזון בישראל מעיד רק על דבר אחד – השוק הישראלי מתחיל להיות חשוב לאמאזון העולמית והם מתכוונים להתחרות כאן על כל לקוח ארגוני. מנהל הפעילות בישראל – דן פלד (Dan Feld), ישתתף בפאנל המליאה הראשית שינחו יהודה קונפרטס ואנוכי מוקדם יותר, ובוודאי יחשוף שם קצת יותר את התוכניות של Amazon AWS.

האורחת הבאה תגיע אלינו ממשרדי סימנטק באירופה. ולריה קרקוטה (Valeria Caracuta) תציג לנו את תפיסת האבטחה של סימנטק כלפי מחשוב הענן, כיוון שהתחזק מאוד עם רכישתה של MessageLabs, ונראה שונה לחלוטין מהכיוון המסורתי אותו הציגה סימנטק עד עכשיו למנהלי האבטחה של הארגונים הגדולים בישראל. הענן משנה גם את כל מוצרי האבטחה, וכולם צריכים למצב את עצמם מחדש.

האורח השלישי שגיע למסלול האנטפרייז ישירות מנמל התעופה בן גוריון הוא סטפן וויאלה (Stephane Viallet) מ-SalesForce, חברה שהפכה את ה-SaaS למשהו שעובד באמת, ויכולה ללמד את כולם איך מעבירים אפליקציות ארגוניות חשובות אל מחוץ לארגון. לדברי אנשי בלאט-לפידות שהביאו את סטפן וויאלה לכנס קלאודקון, 300 ארגונים בישראל כבר עשו את המעבר הזה, וכל ארגון שעושה את זה מוריד התקנה פוטנציאלית של מערכת CRM מקומית על שרתי הארגון.

את מסלול האנטפרייז של קלאודקון יפתח אמיר שבט (Amir Shevat), מנהל תחום פלטפורמת Windows Azure לארגוני Enterprise במיקרוסופט ישראל. שבט ירחיב אודות השיקולים העומדים בפני מנהל המחשוב לקראת המעבר לפלטפורמת ענן, ובוודאי יתעכב על השיוי העצום שעושה מיקרוסופט אל מול שוק האנטפרייז בישראל. גם עבורם, הענן הוא משהו שאמור לשנות את הכל.

ואחריו יעלה ודים סולובי (Vadim Solovey) מומחה וירטואליזציה ידוע שבחר לדבר בקלאודקון על הטכנולוגיות של גוגל אנטפרייז ועל הצעת הענן הציבורי של גוגל. מעניין מאוד אילו הכרזות חדשות יגיעו מהכיוון המיוחד הזה. ברק רגב, המנהל האיזורי של גוגל אנטפרייז יתארח במליאה הראשית של קלאודקון בשעה 09:30.

המרצה הבא במסלול האנטפרייז יגיע ממעבדות יבמ בחיפה. גבי צודיק (Gabi Zodik) יציג את אסטרטגיית הענן של הענק הכחול, ואיך שהוא רואה אותה דרך מעבדות התוכנה של יבמ העולמית. שם יושבים מהנדבי התוכנה שעמלים היום על בניית תשתית המחשוב העתידית שתציע יבמ לארגוני האנטפרייז בעוד כמה שנים.

אחריו יעלה על הבמה גיא לופו (Guy Lupo) המנהל הטכני של צ'קפוינט האחראי על האיזור שלנו. הוא מבטיח להדגים לכם כיצד מתכוונת צ'קפויינט להפוך את משימת האבטחה בענן לפשוטה ביותר. האם הפיירוול של צ'קפוינט צפוי להגיע אל הענן גם הוא? האם אנליסטים של צ'ק פוינט ישנו את ההמלצה למחיר המניה ? בואו ונראה מה יבשר לנו המרצה של צ'קפוינט ונקבל עוד חיווי לגבי שוק האבטחה והסתגלותו אל מחשוב הענן.

האורח הבא ששיבצנו למסלול האנטפרייז הוא עמית דובר (Amit Dover), סמנכ"ל פתרונות התוכנה של יעל תוכנה, אחד מבתי התוכנה הגדולים והוותיקים בישראל. את הכיוון האסטרטגי שעליו החליטו אנשי יעל בוודאי יעתיקו בתי תוכנה רבים אחרים, שישאפו לעשות גם הם את המעבר לבניית אפליקציות אנטפרייז מעל גבי הענן. דובר יציג את שותפי הענן של יעל תוכנה ואת האקו סיסטם שהיא בונה לה לקראת בנייתן של אפליקציות ענן לאנטפרייז. זה יהיה מאוד מעניין להתחיל ולהבין כיצד מסתדרים יחסי הכוחות בשוק הישראלי ואילו תשתיות ענן יבחר כל אינטגרטור גדול להציע ללקוחותיו.

אז לא מעט למסלול אחד, אה?

כל זה יהיה אחרי מליאה ראשית, ובמקביל לשלושה מסלולים מרתקים אחרים ( מסלול מנהלי פיתוח של חברות ISV, מסלול מנהלי אבטחה ומסלול סטארטאפים והון סיכון), יהיה ניתן לעבור ממסלול למסלול, אז תעשו שיעורי בית ותסמנו לכם אילו הרצאות מעניינות אתכם במיוחד.

לאחר ארוחת הצהריים החגיגית, נערוך שלוש סדנאות מקבילות ללימוד העבודה מול העננים הציבוריים של גוגל, מיקרוסופט ואמזון. וכל מי ששוקל להתחיל לעבוד מול אחד מהעננים האלו, צפוי לקבל שם ידע רב ואולי גם כמה חודשי התנסות בחינם.

אז קחו יום חופש לפני קלאודקון, תנוחו טוב ותגיעו רענננים, ולא לקבוע שום דבר אחר לאותו היום – אנחנו נתקוף את הענן, מכל הכיוונים, מ-8:00 ועד שעה 17:00.

הרשמה לקלאודקון

אתר קלאודקון

אירועים קרובים