המכונית החשמלית שברולט וולט כוללת עשרה מיליון שורות תוכנה שפותחו באמצעות כלים של יבמ

ג'נרל מוטורס השתמשה בעת פיתוח המכונית בכלי תוכנה ומערכות סימולציה של יבמ-רשיונל ● המוצרים של יבמ השתלבו בתהליך הפיתוח של רכיבי בקרה אלקטרוניים קריטיים במערכות הסוללות, המנוע החשמלי והאלקטרוניקה של תא הנוסעים בשברולט וולט

ג'נרל מוטורס (General Motors) השתמשה במכונית החדשה שלה, שברולט וולט, בכלי פיתוח תוכנה ובמערכות סימולציה של ביצועי תוכנה של יבמ-רשיונל (IBM Rational). באמצעות הכלים של יבמ, נכללות במכונית החשמלית, שתגיע לשוק ב-2011, עשרה מיליון שורות תוכנה. בין היתר, כוללת המכונית חיבור לאינטרנט ובקרות פנימיות בעזרת טלפון חכם.

לדברי החברה, השימוש בכלי הפיתוח של יבמ אפשר למהנדסיה לתכנן את המכונית החדשה מן היסוד ולהציג אותה לשוק בתוך 29 חודשים בלבד.

המוצרים של יבמ השתלבו בתהליך הפיתוח של רכיבי בקרה אלקטרוניים קריטיים במערכות הסוללות, המנוע החשמלי והאלקטרוניקה של תא הנוסעים. מערכת ההנעה של הוולט דרשה תכנון של "מערכת של מערכות", המשלבת באופן שקוף בין מארז סוללת הליתיום-יון, המציעה 16 קילו-וואט שעה, ובין מערכת ההנעה החשמלית המתוחכמת.

יבמ סייעה לג'נרל מוטורס גם בסטנדרטיזציה של תהליכי תכנון הרכב על בסיס מספר קטן יותר של כלי תוכנה ובניהול תהליך שיתופי של תכנון ובדיקות, המאפשר לצוותי הנדסה הפועלים סביב העולם לעבוד באופן יעיל ושקוף יותר. כלי התוכנה של יבמ שימשו לבניית מודלים אינטראקטיביים של המערכות המשולבות בוולט, וסייעו לאיכות הפיתוח וליעילות התהליכים המשתלבים במסגרתו. כמו כן, משמשת תוכנה של יבמ לניהול השינויים והגדרות התצורה לכל אורך תהליך הפיתוח.

מיבמ נמסר, כי מחשבי על של הענק הכחול ותוכנות סימולציה מתקדמות שימשו לבחינה מקיפה ומוקדמת של ביצועי הסוללה של הרכב החשמלי. תהליך הבדיקות ארך קרוב לשלוש שנים, ובוצע בתשעה המודולים וב-288 התאים המרכיבים את הסוללה. מחשבי העל וכלי הסימולציה סיפקו את עוצמת המיחשוב הגבוהה שנדרשה לצוותי הבדיקות על מנת להבטיח את העמידה באלפי דרישות הכלולות במפרטי הרכב החשמלי החדש ולאשר את הביצועים של כל אחד מ-161 סוגי הרכיבים השונים המשולבים בסוללה, תוך תמיכה בבדיקות בתחומים שונים. הבדיקות האלה התמקדו בתחומים, דוגמת: ניתוח ומניעת מצבי קצר פנימי, קורוזיה, עמידה בתנאי אבק, ספיגת התנגשות, חדירת מים ותנאי טמפרטורה קיצוניים.

מג'נרל מוטורס נמסר, כי הם מתייחסים לאיכות התוכנה והבקרה כאל גורם מפתח ביצירת הבידול של המכונית החשמלית החדשה מבית שברולט.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ארז

    או שאני מתבלבל??? סופרים את המיליונים אן את השורות???

  2. ארז

    נא להגיה עשר מליון שורות קוד, לא עשרה מליון

אירועים קרובים