גרטנר למנכ"לים: נצלו את ההזדמנות הטמונה ב-iPad כאן ועכשיו

"אפשר לראות כבר כיום הודעות על מוצרים מתחרים מספקים אחרים, כולל RIM, סמסונג, HP ודל, אולם ה-iPad נמצא הרבה לפני העדר עם נתח הארי מהשוק", אמר סטיבן פרנטיס, סגן נשיא ועמית גרטנר ● החברה ממליצה לארגוני IT לספק תמיכה ב- iPad, לפחות ברמה בסיסית, למספר מוגבל של משתמשי מפתח, ולהכין תקציב לתמיכה רחבה יותר ב-iPad עד אמצע 2011

מכשיר ה-iPad של אפל (Apple) וסביבת הפעולה שלו ישנו את המודלים העסקיים הקיימים ואת אופן השימוש בטכנולוגיה קיימת, כמו ה-iPod לפניו – כך חוזה גרטנר (Gartner). החברה אף ממליצה למנכ"לים להבטיח, כי פוטנציאל השימוש ב-iPad מוערך כיאות בארגוניהם.

"אין זה תפקידו המסורתי של המנכ"ל להתערב באופן ישיר בהחלטות לגבי מכשירים טכנולוגיים, אולם ה-iPad הוא מקרה שונה. לא מדובר כאן רק בגאדג'ט האופנתי האחרון ומומלץ למנכ"לים לדון בנושא עם סמנכ"לי הטכנולוגיה", אמר סטיבן פרנטיס, סגן נשיא ועמית גרטנר.

בגרטנר צופים, כי מכירות המדיה טאבלטים למשתמשי קצה יסתכמו ב-2010 ב-19.5 מיליון יחידות, עקב מכירות ה-iPad. שוק זה צפוי לחוות צמיחה חזקה, כאשר המכירות למשתמשי קצה צפויות להסתכם ב-54.8 מיליון יחידות עד 2011 – עלייה של 181% לעומת 2010. כמו כן, החברה חוזה, כי הן יעברו את רף ה-208 מיליון יחידות ב-2014.

עקב כך, ממליצה גרטנר לארגוני IT לספק תמיכה ב- iPad, לפחות ברמה בסיסית, למספר מוגבל של משתמשי מפתח ולהכין תקציב לתמיכה רחבה יותר ב- iPadעד אמצע 2011.

עוד ממליצה החברה למנכ"לים לבקש מסמנכ"לי שיווק ופיתוח להציג מצגת שתתאר את השימושים הייעודיים ב- iPad עבור הארגון ומתחריו.

גרטנר מתייחסת ל-iPad כאל מוצר מכונן, שמגדיר מחדש את השוק. זאת, בניגוד לאלה שסברו תחילה שמדובר במוצר נישה.

"אנחנו יכולים לראות כבר כיום הודעות על מוצרים מתחרים מספקים אחרים, כולל RIM, סמסונג (Samsung), דל (Dell) ו-HP, אולם ה-iPad נמצא הרבה לפני העדר, עם נתח הארי מהשוק", אמר פרנטיס.

החברה מחשיבה את ה-iPad כמכשיר שאינו מהווה תחליף למחשב הנייד עבור מרבית המשתמשים, אלא כמכשיר נלווה בעל ערך רב, בדיוק כמו ה-iPhone. מכיוון שהוא מפריע הרבה פחות בפגישות אישיות מאשר מחשב נייד, ה-iPad מתאים מאוד, לפי חברת המחקר, לפגישות מכירות או שיתוף מידע. בנוסף, הוא מקל על צריכת מדיה אלקטרונית ובכך מגביר אותה.

בחברה ממליצים למנכ"לים לפעול בעניין במהירות: "גם אם נדמה לך שמדובר בטרנד חולף, מחירה של פעולה מוקדמת בעניין הוא נמוך, ואילו מחירה של פעולה מאוחרת יכול להיות גבוה מאוד", הדגיש פרנטיס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים