מק'אפי הפסידה בערעור ותשלם לפינג'אן הישראלית פיצויים בגין הפרת זכויות יוצרים

בית משפט פדרלי בארצות הברית דחה את ערעורה של ענקית אבטחת המידע וקבע, כי היא תשלם את הפיצויים לאחר שהוכח, כי סקיור קומפיוטינג - שאותה רכשה - הפרה פטנטים של פינג'אן במוצרים וובוושר וסייברגארד ● סכום הפיצויים ייקבע על ידי בית המשפט המקורי שבו התנהלו הדיונים

מק'אפי (McAfee ) תשלם פיצויים לחברת אבטחת המידע הישראלית פינג'אן (Finjan) – כך קבע בסוף השבוע בית משפט פדרלי בארצות הברית, שדחה את ערעורה של ענקית האבטחה.

הערעור הוגש לאחר שב-2008 ניצחה פינג'אן בתביעה נגד סקיור קומפיוטינג (Secure Computing) – שהיא כעת חלק מההיצע של מק'אפי, שרכשה אותה באותה השנה. בתביעה טענה פינג'אן, כי מוצרי סקיור קומפיוטינג – וובוושר (Webwasher) וסייברגארד (CyberGuard TSP software) – מפרים את הקניין הרוחני שלה. בית המשפט קבע, כי על סקיור קומפיוטינג לשלם לפינג'אן 9.2 מיליון דולרים פיצויים בגין נזקים שנגרמו לה בשל הפרת זכויות יוצרים. מאוחר יותר באותה השנה העלה בית משפט פדרלי את הסכום לכמעט 14 מיליון דולרים. בעקבות כך הגישה מק'אפי את הערעור.

בסוף השבוע האחרון דחה, כאמור, בית המשפט את הערעור ואישר את הקביעה שלפיה שיש בחלק מקו המוצרים של מק'אפי משום שימוש בקניין הרוחני של פינג'אן – דבר הגורם נזק לתובעת.

בית המשפט הפדרלי, שדחה את ערעור מק'אפי, החזיר את התביעה לבית המשפט המקורי שבו היא מתנהלת, על מנת לקבוע את גובה הקנס. זה אמור להתבסס על שקלול של מכירות סקיור קומפיוטינג ממועד תחילת המשפט ב-2008 ועד לאוגוסט 2009 – החודש שבו הורה בית המשפט לסקיור קומפיוטינג לחדול מלמכור את מוצריה.

פינג'אן (FSI בשמה הנוכחי) הגישה תביעה דומה, שטרם הוכרעה, ביולי השנה לבית המשפט המחוזי של מדינת דלוור בארצות הברית נגד חמש מיריבותיה בעולם אבטחת המידע – סימנטק (Symantec), מק'אפי, ווברוט (Webroot Software), וובסנס (Websense) וסופוס (Sophos). הטענה של החברה בתביעה זו היא שחמש הנתבעות עושות שימוש בקניין רוחני שלה, שעליו היא רשמה פטנטים, במוצרי הדגל שלהן – תוכנות אנטי-וירוס ושירותי אבטחה שונים. הפטנטים, נטען, רשומים מזה כעשור.

יצוין, כי על אף שנמכרה בנובמבר אשתקד לחברת אבטחת המידע M86, פינג'אן עדיין מחזיקה ברשותה זכויות על תריסר פטנטים שלה, שלא הועברו לחברה הרוכשת. בימים אלה היא מנסה למכור פטנטים אלה למשקיעים.

בכל התביעות טענה פינג'אן, כי מוצרי ההגנה של הנתבעות בעולם ההגנה על הרשת מפני וירוסים מבוססים בחלקם על שני הפטנטים שרשומים על שמה: האחד בתחום ההגנה על רשת התקשורת הארגונית מפני נוזקות ומערכת המספקת התראה על כך, והשני – פטנט להגנה על תחנות הקצה בעת הורדת תוכנות או קבצים המכילים נוזקות.

הנהלת M86: "אין לנו קשר לתביעה"

מק'אפי עצמה מצויה בימים אלה בהליכי רכישה על ידי אינטל תמורת 7.68 מיליארד דולרים. הרכישה צפויה להסתיים במחצית 2011.

כאמור, שמה הנוכחי של חלקה של פינג'אן שלא נמכר ל-M86 הוא FSI, והיא זו שהגישה את התביעה הנוכחית. בראש FSI עומד איש העסקים היהודי-אמריקני פרופסור אריק בן חמו – משקיע פעיל בחברות סטארט־אפ ישראליות ובחברות זרות שנוסדו בידי ישראלים. עיקר פעילותו מבוצעת באמצעות הקרן שהקים, Benhamou Global Ventures. בן חמו היה בעבר מנכ"ל ויושב ראש מועצת המנהלים של ענקית התקשורת 3Com ומנכ"ל פאלם (Palm). שתיהן נמכרו באחרונה ל-HP. בנוסף, הוא חבר הנהלה של האוניברסיטאות סטנפורד, בן גוריון ואינסיד (INSEAD School of Business), שבה הוא מלמד יזמות.

M86 נוסדה בנובמבר 2008 על ידי מיזוג של שתי חברות לאבטחת מידע – מארשל ו-8e6. במרץ 2009 רכשה M86 את Avinti – חברה העוסקת בניתוח נוזקות.

הנהלת M86 הרחיקה עצמה מהתביעה של פינג'אן והוציאה הודעה שלפיה "M86 רכשה את הטכנולוגיה, האנשים ונכסי התפעול של פינג'אן, אולם מודגש בזאת, כי היא לא הבעלים של הפטנטים האמורים ואין לה כל קשר לתביעה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים